Restauracja z azjatycką kuchnią

Mniejsze rynki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Ha Long to nie tylko wietnamski cud natury. To także jedna z pierwszych azjatyckich restauracji na polskim rynku. Marka powstała ponad 20 lat temu i od tego czasu buduje sieć lokali. Obecnie jest ich 22, wkrótce ruszą kolejne. A teraz właściciele zdecydowali, że chcą rozbudowywać sieć także poprzez franczyzę.

– Pojawiły się pytania o możliwość otwarcia naszych lokali w mniejszych miastach, o których do tej pory nie myśleliśmy – mówi Pham Van Thuan, współwłaściciel Ha Long. – Jako że to zainteresowanie jest naprawdę duże, pomyśleliśmy o franczyzie.

Gdzie i za ile?

Lokale własne marki powstawały dotychczas w dużych polskich miastach, ale placówki na licencji Ha Long chce otwierać już w miejscowościach od 20-30 tys. mieszkańców. Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Muszą za to mieć świadomość, że prowadzenie tego biznesu wymaga osobistego zaangażowania. Centrala dysponuje bazą lokalizacji w galeriach handlowych, bo do tej pory to właśnie w takich miejscach głównie powstawały restauracje. - Ale jesteśmy obecnie otwarci na różne typy lokalizacji, także przyuliczne czy w parkach handlowych, gdzie koszty wynajmu są mniejsze niż w galeriach – dodaje franczyzodawca.

Lokal powinien mieć powierzchnię min. 45 m2 (w food courcie może być mniejszy). Najlepiej znaleźć pomieszczenia już przystosowane do potrzeb gastronomii, co znacząco obniża wydatki inwestycyjne.

– Nieduży lokal po gastronomii, w przyulicznej lokalizacji można zaadaptować mieszcząc się w kwocie 100 tys. zł – uważa Pham Van Thuan.

Generalnie franczyzodawca szacuje, że wydatki początkowe powinny zmieścić się w widełkach 100 – 300 tys. zł. Można korzystać przy tym z leasingu lub kredytu. Centrala dostarcza gotowy projekt lokalu, dostosowywany do konkretnej powierzchni.

Kucharz z Wietnamu

Każda franczyzowa restauracja Ha Long będzie zatrudniać wietnamskiego kucharza.

– To wzbudza większe zaufanie klientów jeśli chodzi o zachowanie oryginalności dań – zapewnia Pham Van Thuan. – My zapewnimy kucharza dla każdej restauracji, natomiast pozostałych pracowników franczyzobiorca musi sam zrekrutować.

W kluczowe produkty, jak przyprawy czy ryż franczyzobiorcy będą się zaopatrywać centralnie. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Miesięcznie na rzecz centrali franczyzobiorcy płaca 8 proc. od obrotu netto.

– Do tej pory nie zdarzyło się nam, aby któryś lokal nie osiągnął rentowności od pierwszego miesiąca – podkreśla franczyzodawca.

 

WIZYTÓWKA HA LONG

Sieć restauracji azjatyckich.

  • 22 lokale
  • kwota inwestycji 100-300 tys.
  • opłata wstępna 20 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €