Sushi nie traci na popularności

Zwrot z inwestycji
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Koku Sushi ten rok może zaliczyć do udanych. Obroty sieci wzrosły o blisko 40 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. I sporo urosła też sieć lokali.

– Obecnie prowadzimy cztery lokale własne w Białymstoku, zaś w całej Polsce działa 40 restauracji franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 14 nowych punktów, co jest absolutnym rekordem w 10-letniej historii marki – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi. – W 2021 r. zamknęła się natomiast jedna restauracja, co było wynikiem połączenia dwóch lokali działających w jednym mieście.

Sushi na miejscu i w dostawie

Franczyzodawca KOKU Sushi zapewnia, że zainteresowanie ofertą konceptu nie słabnie.

– Nasz model biznesowy okazał się stabilny i odporny na zawirowania związane z koronawirusem. Restauracje serwujące kuchnię japońską świetnie prosperują zarówno przyjmując gości na salach, jak i działając wyłącznie w obszarze delivery. To sprawiło, że ich właściciele nie notowali spadków obrotów nawet podczas lockdownów, a osoby zainteresowane inwestycją w KOKU Sushi zgłaszały się do nas przez cały rok – informuje Urszula Olechno. – W odpowiedzi na pandemię już w 2020 r. wprowadziliśmy także nowy koncept – KOKU Sushi Point, czyli lokal bez sali restauracyjnej, serwujący dania na wynos i w dostawie. Podpisaliśmy ponadto pierwsze umowy multifranczyzy, dające naszym partnerom wyłączność na działanie w danej lokalizacji.

Podstawowym i najchętniej wybieranym formatem jest KOKU Sushi – to restauracja z salą konsumpcyjną oraz obsługą kelnerską, realizująca zamówienia na wynos i z dostawą. Do jej otwarcia niezbędny jest lokal o powierzchni od 70 do 100 m2. Wariant ten najlepiej sprawdza się w centrach miast, liczących powyżej 40 tys. mieszkańców oraz na dużych osiedlach. Kolejny format to KOKU Sushi Point – restauracja bez sali konsumpcyjnej, nastawiona całkowicie na rynek delivery. Do jej otwarcia wystarczy lokal o powierzchni ok. 40 m2 usytuowany w mniej eksponowanej lokalizacji, z dobrym dojazdem. Trzecim wariantem współpracy jest KOKU Sushi Premium – restauracja o podwyższonym standardzie, w której oprócz standardowej działalności mogą być organizowane spotkania biznesowe czy imprezy okolicznościowe.

Aby otworzyć KOKU Sushi Premium należy posiadać lokal o powierzchni 120-160 m2. Ten model najlepiej sprawdzi się w ścisłych centrach dużych miast i najbardziej prestiżowych lokalizacjach.

Wydatki na starcie

Inwestycja w Koku Sushi wynosi ok. 120 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z remontem lokalu. Opłata licencyjna to 25 tys. zł. Każdy franczyzobiorca ponosi także stałą miesięczną opłatę franczyzową w wysokości 2,5 tys. zł.

Kwota inwestycji w KOKU Sushi Point wynosi natomiast ok. 40 tys. zł (plus adaptacja lokalu) – jest ona stosunkowo niska, ponieważ nie trzeba pokrywać kosztów aranżacji wnętrza, obsługi kelnerskiej czy naczyń. Opłata licencyjna to 25 tys. zł. Pobierana jest też stała opłata miesięczna w wysokości 2 tys. zł.

Jeśli chodzi o opcję premium, to tu trzeba się liczyć z inwestycją rzędu ok. 300 tys. zł. Do tego należy dodać koszty adaptacji restauracji. Opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł, zaś opłata stała – 3 tys. zł miesięcznie.

Jak informuje franczyzodawca, średni czas zwrotu z inwestycji wynosi 2 lata. Najkrótszy będzie miał miejsce w przypadku wariantu współpracy opartym na modelu Point. Tutaj można się go spodziewać już po 1,5 roku.

Partnerzy mogą liczyć na indywidualne projekty wnętrz, technologii do Sanepidu oraz dobór wyposażenia.

– Właściciele oraz wszyscy pracownicy biorą udział w szczegółowym, czterotygodniowym szkoleniu, które obejmuje przygotowanie dań oraz obsługę kelnerską. Przez 3 tygodnie pod okiem specjalistów zgłębiają oni wiedzę z zakresu kuchni japońskiej, a przez kolejny tydzień pracują wspólnie ze szkoleniowcami już przy otwartej restauracji – wyjaśnia Urszula Olechno.

W najbliższych miesiącach marka będzie testować w Białymstoku model kuchni centralnej.

– Pragniemy zaprezentować go obecnym i przyszłym franczyzobiorcom zainteresowanym prowadzeniem kilku restauracji w jednym mieście – dodaje Urszula Olechno.

 

WIZYTÓWKA KOKU SUSHI

Sieć restauracji sushi.

4 lokale własne, 40 franczyzowych

3 formaty do wyboru

opłata wstępna 25 tys.

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €