Dobry rok dla pizzerii

Ekspresowa realizacja
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka poradziła sobie ze skutkami pandemii i otwierała kolejne placówki franczyzowe. – Inwestorami w nowe pizzerie w dużej mierze byli franczyzobiorcy, którzy współpracują z nami i posiadają co najmniej jedną placówkę System działa na tyle dobrze, że franczyzobiorcy nam ufają i widzą perspektywę dalszego rozwoju. W 2021 roku otworzyliśmy 21 placówek. Były miesiące, kiedy uruchamialiśmy pięć pizzerii – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, właściciela marki Stopiątka i Stopiątka Fabryka.

Sieć pizzerii Stopiątka bardzo mocno koncentruje się na marketingu w internecie i pozycjonowaniu poszczególnych placówek w wyszukiwarce Google. To istota promowania wszystkich punktów Stopiątka. Działania reklamowe realizowane są już od pierwszego dnia funkcjonowania każdej placówki. Centrala prowadzi je na rzecz całej sieci oraz poszczególnych pizzerii. Dzięki temu klienci online automatycznie trafiają do najbliższej placówki, także tych nowych, które dopiero budują bazę klientów.

– W ten sposób nasze pizzerie nie tylko wychodzą na zero po pierwszym miesiącu, ale zarabiają konkretne pieniądze. Kierujemy ruch do autorskich rozwiązań, a nie do zewnętrznych dostawców obciążonych prowizją. Stąd też decyzja o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej. Chodzi o to, żeby biznes jak najszybciej generował zyski na wysokim poziomie. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą otwierać kolejne pizzerii – mówi Marcin Ciesielski.

Format do wyboru

Koszt inwestycji w tradycyjny format pizzerii Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto plus koszty remontu. Środki pokrywają aranżację pizzerii oraz wyposażenie w sprzęt i akcesoria kuchenne, wyposażenie sali jadalnej, oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne oraz pozostałe elementy związane z wystrojem. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału lokalnego rynku. W ten sposób zapewnia rentowność pizzerii. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest m.in. natężenie ruchu, okoliczna konkurencja oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.

Sieć otwiera pizzerie w dużych i małych miejscowościach. – Jeden z naszych franczyzobiorców prowadzi jedną ze swoich trzech pizzerii w trzynastotysięcznym mieście i w miesiącu generuje przychody podobne do obrotów lokali w dużych miastach – mówi Marcin Ciesielski. W tego typu miejscowościach pizzerie Stopiątka stanowią miejsca rozrywki i spotkań towarzyskich. – Wypełniamy niszę. Z tego powodu sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami. Tam szala przechyla się na stronę sprzedaży w dostawie – dodaje Marcin Ciesielski. Stopiątka dobrze radzi sobie także w aglomeracjach, posiada 10 placówek w Warszawie, 8 w Łodzi i tyle samo w Trójmieście.

Doświadczenie w gastronomii niekonieczne

Franczyzobiorca sieci nie musi być kucharzem. Jego zadanie jest czysto biznesowe. Polega przede wszystkim na sprawnym zarządzaniu sprzedażą oraz organizacją pracy placówki. On i jego pracownicy przechodzą kilkudniowe szkolenie z zakresu przygotowania pizzy i innych dań według wytycznych firmy. Franczyzobiorca odbywa też dodatkowy cykl szkoleń menedżerskich.

Mastergrupa rozwija również sieć mniejszego formatu pizzerii – Stopiątka Fabryka. To zautomatyzowany model pizzerii, nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest taśma produkcyjna z piecem przelotowym, inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Stąd też nazwa Stopiątka Fabryka. Przygotowanie pizzy trwa sześć minut, a z zapakowaniem i wydaniem klientowi dziewieć minut. Jak twierdzi Marcin Ciesielski, liczą się niskie koszty, wysokie tempo pracy i włoska jakość pizzy w optymalnej cenie.

Całkowity koszt inwestycji w Stopiatkę Fabryka wynosi ok. 160 tys. netto. Lokal jest zazwyczaj w stanie deweloperskim, który wymaga wykończenia – pomalowania ścian, położenia podłóg, zamontowania sprzętu, wykonania instalacji, aranżacji wnętrza według przepisów dla gastronomii i wielu innych czynności.

Kluczowym elementem funkcjonowania obu formatów Stopiątek są działania marketingowe online, których celem jest widoczność i wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. – Dzięki temu większość Stopiątek zarabia już od pierwszego miesiąca po otwarciu – podkreśla Marcin Ciesielski.

WIZYTÓWKA MAREK NALEŻĄCYCH DO MASTERGRUPY

  • Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka: od 120 tys. zł netto plus koszty remontu.
  • Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka Fabryka: ok. 160 tys. zł netto
  • Liczba placówek: 80
  • Rozwój w miastach od 15 tys. mieszkańców
Magdalena Kurda
Autor
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Bafra Kebab

Bafra Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 35 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
Tokyo Chessecake Bakery

Tokyo Chessecake Bakery

Cukiernie

Price icon 450 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł