Dobry rok dla pizzerii
Stopiątka zamyka rok siecią liczącą 80 pizzerii. Ale to niejedyny sukces marki osiągnięty w 2021 roku.
Marka poradziła sobie ze skutkami pandemii i otwierała kolejne placówki franczyzowe. – Inwestorami w nowe pizzerie w dużej mierze byli franczyzobiorcy, którzy współpracują z nami i posiadają co najmniej jedną placówkę System działa na tyle dobrze, że franczyzobiorcy nam ufają i widzą perspektywę dalszego rozwoju. W 2021 roku otworzyliśmy 21 placówek. Były miesiące, kiedy uruchamialiśmy pięć pizzerii – mówi Marcin Ciesielski, prezes firmy Mastergrupa, właściciela marki Stopiątka i Stopiątka Fabryka.
Sieć pizzerii Stopiątka bardzo mocno koncentruje się na marketingu w internecie i pozycjonowaniu poszczególnych placówek w wyszukiwarce Google. To istota promowania wszystkich punktów Stopiątka. Działania reklamowe realizowane są już od pierwszego dnia funkcjonowania każdej placówki. Centrala prowadzi je na rzecz całej sieci oraz poszczególnych pizzerii. Dzięki temu klienci online automatycznie trafiają do najbliższej placówki, także tych nowych, które dopiero budują bazę klientów.
– W ten sposób nasze pizzerie nie tylko wychodzą na zero po pierwszym miesiącu, ale zarabiają konkretne pieniądze. Kierujemy ruch do autorskich rozwiązań, a nie do zewnętrznych dostawców obciążonych prowizją. Stąd też decyzja o stworzeniu własnej aplikacji mobilnej. Chodzi o to, żeby biznes jak najszybciej generował zyski na wysokim poziomie. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą otwierać kolejne pizzerii – mówi Marcin Ciesielski.
Format do wyboru
Koszt inwestycji w tradycyjny format pizzerii Stopiątka wynosi od 120 tys. zł netto plus koszty remontu. Środki pokrywają aranżację pizzerii oraz wyposażenie w sprzęt i akcesoria kuchenne, wyposażenie sali jadalnej, oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne oraz pozostałe elementy związane z wystrojem. Pizzeria uruchamiana jest zazwyczaj w 2-3 miesiące od podpisania umowy franczyzowej. Sieć dopasowuje wielkość lokalu do potencjału lokalnego rynku. W ten sposób zapewnia rentowność pizzerii. O wyborze lokalizacji firma decyduje wspólnie z franczyzobiorcą. Pod uwagę brane jest m.in. natężenie ruchu, okoliczna konkurencja oraz potencjał zakupowy miasta i dzielnicy.
Sieć otwiera pizzerie w dużych i małych miejscowościach. – Jeden z naszych franczyzobiorców prowadzi jedną ze swoich trzech pizzerii w trzynastotysięcznym mieście i w miesiącu generuje przychody podobne do obrotów lokali w dużych miastach – mówi Marcin Ciesielski. W tego typu miejscowościach pizzerie Stopiątka stanowią miejsca rozrywki i spotkań towarzyskich. – Wypełniamy niszę. Z tego powodu sprzedaż na sali i w dostawie rozkłada się po połowie, trochę inaczej w porównaniu z dużymi miastami. Tam szala przechyla się na stronę sprzedaży w dostawie – dodaje Marcin Ciesielski. Stopiątka dobrze radzi sobie także w aglomeracjach, posiada 10 placówek w Warszawie, 8 w Łodzi i tyle samo w Trójmieście.
Doświadczenie w gastronomii niekonieczne
Franczyzobiorca sieci nie musi być kucharzem. Jego zadanie jest czysto biznesowe. Polega przede wszystkim na sprawnym zarządzaniu sprzedażą oraz organizacją pracy placówki. On i jego pracownicy przechodzą kilkudniowe szkolenie z zakresu przygotowania pizzy i innych dań według wytycznych firmy. Franczyzobiorca odbywa też dodatkowy cykl szkoleń menedżerskich.
Mastergrupa rozwija również sieć mniejszego formatu pizzerii – Stopiątka Fabryka. To zautomatyzowany model pizzerii, nastawiony na szybką realizację zamówień przy minimalnym udziale pracowników. Większość czynności wykonywana jest w ciągu technologicznym, którego istotnym elementem jest taśma produkcyjna z piecem przelotowym, inspirowana urządzeniami fabrycznymi. Stąd też nazwa Stopiątka Fabryka. Przygotowanie pizzy trwa sześć minut, a z zapakowaniem i wydaniem klientowi dziewieć minut. Jak twierdzi Marcin Ciesielski, liczą się niskie koszty, wysokie tempo pracy i włoska jakość pizzy w optymalnej cenie.
Całkowity koszt inwestycji w Stopiatkę Fabryka wynosi ok. 160 tys. netto. Lokal jest zazwyczaj w stanie deweloperskim, który wymaga wykończenia – pomalowania ścian, położenia podłóg, zamontowania sprzętu, wykonania instalacji, aranżacji wnętrza według przepisów dla gastronomii i wielu innych czynności.
Kluczowym elementem funkcjonowania obu formatów Stopiątek są działania marketingowe online, których celem jest widoczność i wysokie pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. – Dzięki temu większość Stopiątek zarabia już od pierwszego miesiąca po otwarciu – podkreśla Marcin Ciesielski.
WIZYTÓWKA MAREK NALEŻĄCYCH DO MASTERGRUPY
- Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka: od 120 tys. zł netto plus koszty remontu.
- Koszt inwestycji w pizzerię Stopiątka Fabryka: ok. 160 tys. zł netto
- Liczba placówek: 80
- Rozwój w miastach od 15 tys. mieszkańców
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


