Sieciowa kawiarnia na licencji
W ubiegłym roku marka SO! COFFEE opracowała m.in. nowy koncept kawiarni 3.0. A jakie ma plany na 2022?
Należąca do Lagardere Travel Retail marka SO! COFFEE zakończyła miniony rok z liczbą 53 kawiarni (w tym 7 franczyzowych) w 24 miastach w Polsce. Sieć ma też 16 lokali w innych krajach, m.in. we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii.
– Miniony rok był na pewno wymagający. Miesiące lockdownów, niepewności, rzeczywistości, w której nie byliśmy nigdy wcześniej. Oczywiście nie wszyscy niestety przetrwali ten czas, wiele firm/lokali zniknęło z gastronomicznej mapy Polski, przetrwały najstabilniejsze przedsiębiorstwa, ale z drugiej strony ten okres przetestował zdolność firm do adaptacji do nowych warunków, do zarządzania zmianą – podkreśla Grzegorz Łyczak, z-ca dyrektora operacyjnego non-travel retail w Lagardere Travel Retail Polska. – Patrząc na ostatnie miesiące można powiedzieć, że biznes się odbudowuje, obroty powoli wracają do poziomu z roku 2019. Jaki będzie ten rok? Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądała rzeczywistość epidemiczna, nastroje w Polsce. Dlatego dzisiaj bardzo trudno mówić o wyzwaniach. Na pewno trzeba sytuację obserwować i być gotowym do reakcji i ewentualnej zmiany, dopasowania się w każdym aspekcie działalności.
Inwestujemy w kawiarnię
W minionym roku franczyzodawca postanowił zmienić identyfikację wizualną marki, odświeżając logo i architekturę wnętrza.
– Zmieniające się okoliczności rynkowe spowodowały, że trzeba było przemyśleć plany rozwojowe z perspektywy nowej rzeczywistości, w której się znaleźliśmy. Ten trudny czas poświęciliśmy na dopracowanie nowego konceptu SO! COFFEE 3.0, którego owocem jest otwarta niedawno w nowej odsłonie kawiarnia w Galerii Jurajskiej – mówi Grzegorz Łyczak.
W tegorocznych planach SO! COFFEE ma otwarcie przynajmniej czterech nowych lokali. Marka szuka partnerów franczyzowych we wszystkich miastach w Polsce.
– Najatrakcyjniejsze niezmiennie lokalizacje do prowadzenia naszych konceptów to galerie handlowe oraz główne ulice miast, natomiast w ostatnich dwóch latach obserwujemy również duży potencjał na szeroko rozumianych osiedlach – dodaje Grzegorz Łyczak.
Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. Optymalna powierzchnia to 70 m2, przy czym na potrzeby konceptu można zaadaptować różnej wielkości lokale. Jest również możliwe otwarcie kawiarni w formacie wyspy. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, franczyzodawca szacuje je indywidualnie, w zależności od wielkości, stanu technicznego i zakresu prac do przeprowadzenia. Wstępna opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł netto. W jej ramach licencjodawca przygotowuje wszystkie niezbędne projekty, zapewnia 28 -dniowe szkolenie dla franczyzobiorcy i jego personelu wraz z zakwaterowaniem, przygotowuje materiały marketingowe na otwarcie i pierwszy rok działalności.
– Gwarantujemy podręcznik operacyjny (przekazanie know-how i standardów operacyjnych w zakresie prowadzenia i zarządzania biznesem kawiarnianym), projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny, aranżacja), system do prowadzenia sprzedaży i zarządzania zapasami, ogólnopolski marketing całej sieci, dedykowanych i sprawdzonych dostawcy z preferencyjnymi warunkami handlowymi, bieżące wsparcie operacyjne naszego zespołu podczas całego okresu trwania umowy licencyjnej – wylicza Grzegorz Łyczak.
Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od sprzedaży netto (ale min. 2 tys. zł netto), nie ma opłaty marketingowej.
– Okres zwrotu inwestycji jest indywidualny dla każdej kawiarni i uzależniony od wielu czynników, głównie od potencjału lokalizacji, wielkości inwestycji początkowej, kosztów działalności oraz osobistego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie lokalu – podkreśla Grzegorz Łyczak.
WIZYTÓWKA SO! COFFEE
Sieć kawiarni.
- 53 lokale
- opłata wstępna 30 tys. zł netto
- opłata miesięczna 5 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

