Sieciowa kawiarnia na licencji

Kawiarnia 3.0
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Należąca do Lagardere Travel Retail marka SO! COFFEE zakończyła miniony rok z liczbą 53 kawiarni (w tym 7 franczyzowych) w 24 miastach w Polsce. Sieć ma też 16 lokali w innych krajach, m.in. we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii.

– Miniony rok był na pewno wymagający. Miesiące lockdownów, niepewności, rzeczywistości, w której nie byliśmy nigdy wcześniej. Oczywiście nie wszyscy niestety przetrwali ten czas, wiele firm/lokali zniknęło z gastronomicznej mapy Polski, przetrwały najstabilniejsze przedsiębiorstwa, ale z drugiej strony ten okres przetestował zdolność firm do adaptacji do nowych warunków, do zarządzania zmianą – podkreśla Grzegorz Łyczak, z-ca dyrektora operacyjnego non-travel retail w Lagardere Travel Retail Polska. – Patrząc na ostatnie miesiące można powiedzieć, że biznes się odbudowuje, obroty powoli wracają do poziomu z roku 2019. Jaki będzie ten rok? Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądała rzeczywistość epidemiczna, nastroje w Polsce. Dlatego dzisiaj bardzo trudno mówić o wyzwaniach. Na pewno trzeba sytuację obserwować i być gotowym do reakcji i ewentualnej zmiany, dopasowania się w każdym aspekcie działalności.

Inwestujemy w kawiarnię

W minionym roku franczyzodawca postanowił zmienić identyfikację wizualną marki, odświeżając logo i architekturę wnętrza.

– Zmieniające się okoliczności rynkowe spowodowały, że trzeba było przemyśleć plany rozwojowe z perspektywy nowej rzeczywistości, w której się znaleźliśmy. Ten trudny czas poświęciliśmy na dopracowanie nowego konceptu SO! COFFEE 3.0, którego owocem jest otwarta niedawno w nowej odsłonie kawiarnia w Galerii Jurajskiej – mówi Grzegorz Łyczak.

W tegorocznych planach SO! COFFEE ma otwarcie przynajmniej czterech nowych lokali. Marka szuka partnerów franczyzowych we wszystkich miastach w Polsce.

– Najatrakcyjniejsze niezmiennie lokalizacje do prowadzenia naszych konceptów to galerie handlowe oraz główne ulice miast, natomiast w ostatnich dwóch latach obserwujemy również duży potencjał na szeroko rozumianych osiedlach – dodaje Grzegorz Łyczak.

Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. Optymalna powierzchnia to 70 m2, przy czym na potrzeby konceptu można zaadaptować różnej wielkości lokale. Jest również możliwe otwarcie kawiarni w formacie wyspy. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, franczyzodawca szacuje je indywidualnie, w zależności od wielkości, stanu technicznego i zakresu prac do przeprowadzenia. Wstępna opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł netto. W jej ramach licencjodawca przygotowuje wszystkie niezbędne projekty, zapewnia 28 -dniowe szkolenie dla franczyzobiorcy i jego personelu wraz z zakwaterowaniem, przygotowuje materiały marketingowe na otwarcie i pierwszy rok działalności.

– Gwarantujemy podręcznik operacyjny (przekazanie know-how i standardów operacyjnych w zakresie prowadzenia i zarządzania biznesem kawiarnianym), projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny, aranżacja), system do prowadzenia sprzedaży i zarządzania zapasami, ogólnopolski marketing całej sieci, dedykowanych i sprawdzonych dostawcy z preferencyjnymi warunkami handlowymi, bieżące wsparcie operacyjne naszego zespołu podczas całego okresu trwania umowy licencyjnej – wylicza Grzegorz Łyczak.

Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od sprzedaży netto (ale min. 2 tys. zł netto), nie ma opłaty marketingowej.

– Okres zwrotu inwestycji jest indywidualny dla każdej kawiarni i uzależniony od wielu czynników, głównie od potencjału lokalizacji, wielkości inwestycji początkowej, kosztów działalności oraz osobistego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie lokalu – podkreśla Grzegorz Łyczak.

 

WIZYTÓWKA SO! COFFEE

Sieć kawiarni.

  • 53 lokale
  • opłata wstępna 30 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 5 proc. od obrotu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €