Przekonały ją konkrety
Eda Stawska mogła prowadzić różne biznesy, ale wybrała branżę kosmetyczną. Dziś jest właścicielką trzech gabinetów DepilConcept. Tak, jak zaplanowała.
Eda Stawska miała już kiedyś franczyzę. Nie była nią w pełni usatysfakcjonowana, dlatego zaczęła znów rozglądać się po rynku. Była otwarta na różne koncepty, gdyż uznała, że może sobie pozwolić nawet na zmianę branży. – Jako doświadczona menedżerka z korporacji wiedziałam, że branża, którą się mam zająć, jest ważna, ale nie kluczowa. Czułam, że jestem w stanie poradzić sobie w niejednej dziedzinie – wspomina. – Zaczęłam szukać.
Uwagę menedżerki przykuła franczyza DepilConcept, o której przeczytała w miesięczniku „Własny Biznes FRANCHISING”. Wspomina, że po wysłaniu zapytania odpowiedź przyszła niemal natychmiast. Dodaje, że dokumenty, które otrzymała od franczyzodawcy, były przejrzyste, rzeczowe i koncentrowały się na zyskowności biznesu franczyzobiorcy.
– Mało okrągłych słów, dużo konkretów – tak jak lubię – mówi Stawska. – Najbardziej jednak mój przyszły franczyzodawca ujął mnie tym, że zaprosił mnie na spotkanie z franczyzobiorcami. Nie wskazał mi jednego prymusa, ale pozwolił porozmawiać ze wszystkimi, także tymi spoza ścisłej czołówki.
Eda Stawska podjęła decyzję. Jej gabinet Depil Concept ruszył w styczniu 2016 roku w Gdańsku-Wrzeszczu. Franczyzobiorczyni wspomina, że niewiele ją zdziwiło w tym biznesie. Dodaje, że pozytywnym zaskoczeniem była dla niej wszechstronna pomoc ze strony franczyzodawcy – od projektu, po uruchomienie gabinetu, a nawet udział w rekrutacji, dobór pracowników i szkolenie z zakresu reklamy internetowej. Szczególnie cennym kapitałem okazała się również baza potencjalnych klientek z kampanii internetowej zorganizowanej przez centralę. – Dzięki temu miałam około 200 kontaktów na start nowego biznesu. Nie czekałam na klientki w pustym gabinecie – mój biznes działał od pierwszego dnia! – mówi Eda Stawska.
Eda Stawska dodaje, że bardzo ważnym elementem biznesu w branży kosmetycznej jest rozmowa. Jej celem jest rozpoznanie potrzeby klientki i zaproponowanie jej tego, czego oczekuje. Aby to było możliwe, trzeba przełamać niepewność, nieśmiałość, wzbudzić zaufanie, zrozumieć klientkę i starać się jej pomóc. Dopiero na końcu jest sprzedaż. – Ale nas nie interesuje jakakolwiek, jednorazowa sprzedaż. Nam potrzebna jest sprzedaż, która trafia w potrzeby klientek. Tylko zadowolone klientki wracają – mówi Stawska.
Eda Stawska mówi, że wiele franczyzobiorczyń w sieci DepilConcept nie pracowało wcześniej w branży kosmetycznej, ale dzięki kompleksowemu szkoleniu w pierwszych miesiącach działalności mogły samodzielnie obsługiwać klientki. – Ja przyjęłam inną rolę, choć posiadłam podstawy obsługi klientek
– wspomina Eda Stawska. – Wiedziałam, że moją mocną stroną jest blisko trzydziestoletnie doświadczenie w sprzedaży oraz kompetencje w zarządzaniu – zarówno biznesem, jak i ludźmi.
Zespół, który czuje firmę
Franczyzobiorczyni wspomina, że okres pandemicznych lockdownów, choć niełatwy, był dla jej biznesu bardzo pozytywny. – Po pierwsze miałam więcej czasu na wprowadzenie zmian w zarządzaniu moim biznesem, tak by premie pracownic były zależne zarówno od osiągnięć całego zespołu, jak i indywidualnych sukcesów.
Za jedno ze swoich najważniejszych osiągnięć Eda Stawska uważa zbudowanie zespołu, który jest świadomy, że od jego pracy i zaangażowania zależy nie tylko wysokość premii pojedynczego pracownika, ale też przyszłość całego biznesu. – Starałam się stworzyć miejsce pracy, do którego ludzie lubią przychodzić, bo czują się tu dobrze. Sądzę, że udało mi się to osiągnąć. Dobre zarządzanie i zaangażowanie zespołu przekłada się na wyniki biznesów Edy Stawskiej. Jej gabinet w malutkiej Rumii pobił w sierpniu rekord sprzedażowy sieci DepilConcept wynikiem ponad 160 tys. zł.
Zapytana o współpracę z centralą Eda Stawska mówi, że nie ma zastrzeżeń, gdyż DepilConcept jest franczyzodawcą, który nie przeszkadza w działalności, ale służy wsparciem, kiedy pojawia się potrzeba.
Rok po otwarciu pierwszego gabinetu Eda Stawska uruchomiła w Rumii swój drugi punkt na licencji DepilConcept, a w 2018 roku trzeci, w centrum Gdańska. – Od początku zakładałam, że chcę mieć więcej niż jeden gabinet i otwarcie o tym mówiłam franczyzodawcy – wspomina.
Swój trzeci gabinet franczyzobiorczyni otworzyła w nietypowej lokalizacji – na dwunastym piętrze biurowca. Wspomina, że początki tej lokalizacji były dość trudne, ale dziś jest to jeden z najlepszych gabinetów w całej sieci.
Własny gabinet depilacji
W sieci DepilConcept funkcjonuje dziś 56 gabinetów prowadzonych przez franczyzobiorców. Grupą docelową gabinetów są przede wszystkim kobiety w wieku od 18 do 60 lat. Gabinety tej marki powstają najczęściej w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Optymalny lokal na gabinet DepilConcept powinien liczyć 50-70 m2. Według założeń firmy, najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta. Bardzo dobrze radzą sobie również gabinety zlokalizowane w pasażach handlowych lub na dużych osiedlach. Eda Stawska mówi, że jeśli ktoś myśli o tym biznesie poważnie i rozwojowo, to powinien rozważyć lokal, który pozwoli rozwinąć skrzydła.
Warunki współpracy
Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie, świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Powinna też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.
Kwota inwestycji w gabinet DepilConcept oscyluje wokół 100-150 tys. zł w zależności od kosztów przystosowania lokalu. Ta kwota jest podobna dla mniejszych miast i metropolii, a ewentualne różnice mogą wynikać z kosztów adaptacji oraz późniejszych kosztów utrzymania lokalu, które w mniejszych miejscowościach prawdopodobnie będą niższe. Eda Stawska wspomina, że każdy z jej gabinetów kosztował około 140 tys. zł.
WIZYTÓWKA DEPILCONCEPT
- liczba gabinetów: 56
- lokalizacja: głównie miasta powyżej 40 tys. mieszkańców
- lokal: 50-70 m2
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


