Interes z procentami
– W 2021 roku otworzyliśmy 26 sklepów. Łącznie mamy ich już 89. W połowie tego roku chcemy dobić do setki – mówi Marcin Górski z Al. Capone.
Jak sobie dzisiaj radzą sklepy z alkoholem na rynku?
Ostatnie dwa lata naznaczone są pandemią COVID-19. Dla nas ten okres był nadspodziewanie dobry. Obostrzenia związane z przemieszczaniem się i ograniczenia w pracy gastronomii skutkowały większymi zakupami u nas.
Generalnie coraz bardziej świadomy konsument poszukujący różnych trunków, rosnąca zamożność Polaków, nasz standard asortymentowy i wiedza ekspercka sprzedawców – to wszystko pozwala naszym sklepom dobrze się rozwijać i z optymizmem patrzeć w przyszłość. W naszym kraju konsumpcja alkoholu jest stale na wysokim poziomie. To co się zmienia, to gusta Polaków.
Jakie trunki wybierają Polacy?
Pijemy coraz więcej alkoholi droższych, gatunkowych. Dlatego mamy ich tak szeroki wybór w każdej kategorii. Bardzo dobrze widać to na naszym rodzimym rynku piwa. Oprócz piw z dużych koncernów, polskie podniebienia podbiły trunki produkowane w małych browarach rzemieślniczych. Mamy tu dużą różnorodność gatunków i smaków: IPA, APA, Koźlak, Pils, Bock itd. Polacy równie chętnie eksplorują produkty z zagranicy, poszukując ciekawych smaków z różnych części świata. Dlatego na naszych półkach znajdziemy trunki z tak odległych krajów jak Nowa Zelandia, Republika Południowej Afryki, Chiny, Meksyk czy Kanada.
Dlaczego warto zainwestować w Al. Capone?
Sklep z alkoholami to stabilna i rozwijająca się branża. Nasi partnerzy franczyzowi po okresie rozruchu sklepu mogą liczyć na zarobki na poziomie 8-12 tys. zł miesięcznie. Sklepy działające dłużej mają je na znacznie wyższym poziomie.
Jak rozwija się sieć Al. Capone?
Szukamy partnerów praktycznie w całym kraju. Jesteśmy firmą, która buduje zarówno placówki własne, jak i franczyzowe. Każdej placówce gwarantujemy wyłączność terytorialną, tak aby sklepy nie były ulokowane zbyt blisko siebie. W 2021 roku otworzyliśmy 26 sklepów, z czego 8 własnych i 18 franczyzowych. Łącznie mamy 89 sklepów. W tym roku chcemy utrzymać tempo ekspansji z roku poprzedniego i w okolicach połowy roku świętować otwarcie setnego sklepu.
Czym się wyróżnia Al. Capone na rynku?
Na naszych półkach znajdziemy trunki z całego świata i na każdą kieszeń. Praktycznie w każdym segmencie mamy silną reprezentację produktów, poczynając od piw rzemieślniczych, win, których jest ponad dwieście, wódek polskich i zagranicznych, whisky, burbonów, ginów czy koniaków. Odpowiadamy trendom jakie panują na rynku polskim i globalnym. Mamy mocno rozbudowaną półkę rumów, nie tylko z Kuby, lecz także z Barbadosu, Dominikany, Panamy czy Kolumbii. Personel w sklepach przechodzi wiele szkoleń, aby móc jak najlepiej doradzić klientom w doborze trunku do posiłku, na konkretną okazję czy pod gust klienta. Wyróżnia nas też wnętrze sklepu. Jest ono odpowiednio zaprojektowane przez naszych specjalistów. Zwraca też uwagę wykończenie sklepu stylizowane na lata prohibicji. Całość, poczynając od doboru lokalizacji, asortymentu, układu sklepu i jego designu, szkoleń to spójny i dobrze przemyślany koncept poparty badaniami, doświadczeniem i sukcesami rynkowymi.
Rozmawiała Dominika Pronarska
WIZYTÓWKA Al.Capone
Sieć sklepów z alkoholem.
- kwota inwestycji: 200 tys. zł
- liczba placówek: 89
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


