Otwieramy sklep konopny
Sensi Hemp planuje ekspansję zagraniczną i zwiększenie produkcji. Jak zostać partnerem marki?
Rośnie popularność produktów z konopii w Polsce. Sklepy oferujące produkty, które zawierają CBD, czyli jeden z kannaboidów, który nie jest substancją psychoaktywną, radzą sobie dobrze nawet w czasie pandemii.
– Pomimo obecnych nastrojów w handlu spowodowanych przez pandemię, branża konopna ma się świetnie – mówi Daniel Pięciak, franczyzodawca sieci sklepów z wyrobami konopnymi Sensi Hemp.
Szybki rozwój
Obrót Sensi Hemp co roku rośnie o kilkadziesiąt procent. Właściciel Sensi Hemp jest przekonany, że to efekt większej świadomości odnośnie leczniczych właściwości konopii.
– Ludzie coraz chętniej przechodzą ze szkodliwych środków farmaceutycznych na naturalne alternatywy. Z każdym rokiem liczba naszych sklepów rośnie wraz ze sprzedażą – mówi Daniel Pięciak.
Zwraca też uwagę, że obecnie ceny lokali na wynajem spadły do rekordowo niskich poziomów. Dlatego to może być bardzo dobry moment na decyzję o otwarciu sklepu.
Osoby, które chcą prowadzić sklep pod szyldem Sensi Hemp, nie muszą regulować opłaty wstępnej. Koszt otwarcia sklepu to ok. 40 tys. zł, które są potrzebne na zatowarowanie i 20-40 tys. zł na przygotowanie lokalu. Najlepsze sklepy osiągają zwrot z inwestycji już po kilku miesiącach. Średni czas to poniżej jednego roku. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. od obrotu netto. Franczyzobiorcy mogą liczyć na zarobki powyżej 10 tys. zł po odliczeniu kosztów bieżących.
– Najlepsze potrafią jednak kilkukrotnie przekroczyć ten pułap – mówi Daniel Pięciak.
Sklepy Sensi Hemp są otwierane w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców i takich, w których nikt nie ma jeszcze wyłączności terytorialnej. Franczyzobiorcy przede wszystkim powinni znaleźć odpowiednią lokalizację na sklep. Sklepy Sensi Hemp zlokalizowane są przy głównych ulicach miast lub w dominujących galeriach handlowych.
– Poza tym bardzo ważne jest zaangażowanie na początkowym etapie rozwoju biznesu. O resztę zadbamy poprzez regularne szkolenia oraz opiekę, jaką oferujemy każdemu z naszych partnerów – mówi Daniel Pięciak.
Własna produkcja
Obecnie w sieci działają trzy placówki własne oraz 13 franczyzowych. W 2021 roku otworzyło się pięć nowych. W tym roku firma ma ambitne plany rozwojowe.
– Planujemy ekspansję na rynki zagraniczne oraz zwiększenie naszych możliwości produkcyjnych – mówi Daniel Pięciak.
Wyróżnikiem firmy na rynku jest duży nacisk na produkty własne. Firma robi je sama, rzemieślniczo. To m.in. herbatki, miody, susze, e-liquidy, czekolady. W sumie w ofercie ma 150 produktów, w tym 30 własnych. Aż 80 proc. sprzedaży opiera się o produkty własne.
– To gwarantuje potencjalnemu franczyzobiorcy ujednoliconą politykę cenową, brak konkurencji oraz możliwość oferowania naszych produktów w najniższych rynkowych cenach – mówi Daniel Pięciak.
Dodaje, że każdy franczyzobiorca poza sprzedażą detaliczną, dostaje od Sensi Hemp także możliwość równoczesnej sprzedaży hurtowej.
– Franczyzobiorca otrzymuje produkty w cenach 20-30 proc. niższych niż nasz cennik hurtowy, co pozwala mu na rozwinięcie dodatkowego źródła zarobku na poziomie danego regionu. W 2021 roku jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy również możliwość prowadzenia dedykowanego sklepu internetowego dla każdego z naszych sklepów, co również daje ogromny potencjał zarobkowy – mówi Daniel Pięciak.
WIZYTÓWKA MARKI SENSI HEMP
Sklepy z produktami konopnymi.
- 3 placówki własne
- 13 sklepów franczyzowych
- miesięczna opłata franczyzowa 5 proc. od obrotu netto
ZOBACZ W KATALOGU
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


