Franczyza, która daje niezależność

Powrót do wzrostu
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Krzysztof Gapys, franczyzobiorca Intermarché, swój pierwszy sklep uruchomił w 2002 roku w Śremie. Wcześniej pracował w centrali zakupowej Intermarché jako kupiec w pionie zakupów.

Każdy jest ważny

Na pewnym etapie swojej ścieżki zawodowej postanowił, że chciałby w pełni pracować na własny rachunek.

 – Znałem model biznesowy Intermarché od podszewki i zdecydowałem się na dołączenie do grona właścicieli sklepów pod tym szyldem – mówi Krzysztof Gapys.

Obecnie prowadzi dwa supermarkety Intermarché w Śremie oraz jeden w Gostyniu. Ma także cztery stacje paliw pod marką Intermarché.

Jego zdaniem markę Intermarché na rynku franczyzowym wyróżnia wysoki poziom niezależności, którą dysponuje właściciel sklepu.

– Wyraża się to przede wszystkim tym, że to ja odpowiadam za zamówienia, personel, strukturę kosztów, inwestycje, lokalny marketing i pozycję firmy w mieście – mówi Krzysztof Gapys.

Oczywiście sieć działa w oparciu o określone standardy, koncept i strategię handlową, które każdy przedsiębiorca respektuje. Jednak każdy z nich ma możliwość dostosowywania tych wszystkich elementów do otoczenia rynkowego, w którym działa. To oznacza coś więcej niż tylko miękka franczyza, ponieważ dodatkowo każdy z właścicieli sklepów Intermarché pełni określone funkcje na rzecz całej organizacji.

– Ja na przykład jestem członkiem zarządu grupy w Polsce. Biorę udział w podejmowaniu kluczowych decyzji i mam wpływ na ich kształt. Podobnie wygląda to w przypadku moich kolegów. Jeden odpowiada za marketing, drugi za logistykę, a kolejny za wybrany obszar działania sieci. Naszą wiedzę z terenu łączymy z wiedzą wielu ekspertów i specjalistów zatrudnionych w centrali. Efektem tego jest wspólna koncepcja funkcjonowania oparta na kulturze współtworzenia. Żadna inna organizacja w Polsce nie posiada takiej struktury – twierdzi Krzysztof Gapys.

To, ile w Intermarché można zarobić, zależy od wielu czynników.

– Wielu moich kolegów zarabia rocznie od kilkuset tysięcy do kwot znacząco przekraczających milion złotych w skali roku. Wpływa na to lokalizacja, wielkość sklepu, jego format i koncept oraz jakość zarządzania – mówi Krzysztof Gapys.

Wymagający rok

Dla Krzysztofa Gapysa miniony rok był trudny pod względem organizacji pracy i zapewnienia ciągłości łańcucha dostaw. Trzeba się było mierzyć się z kolejnymi falami pandemii.

 – Mimo tego oceniam go pozytywnie. Udało mi się zwiększyć przychody i dochody, więc mam powody do zadowolenia. Rok 2022 będzie bardziej wymagający od mijającego, to pewne. Będziemy musieli sprostać wielu wyzwaniom. Jako przedsiębiorcy przyzwyczajeni jesteśmy do konieczności radzenia sobie z zachodzącymi zmianami, dlatego wierzę, że wspólnie wszystkiemu podołamy – mówi Krzysztof Gapys.

Sieć Intermarché uruchomiła pięć sklepów w minionym roku. Jest to wyraźny sygnał marki dla rynku o powrocie na ścieżkę rozwoju po dwóch latach procesu restrukturyzacji. Aktualnie sieć liczy 197 punktów sprzedaży w całej Polsce.

– Minimalny kapitał, jakim należy dysponować wynosi 400 tys. zł. Dla przejmowanych sklepów wkład własny może być wyższy. Jego wartość to 20 proc. inwestycji, którą w przypadku naszego systemu stanowi wyposażenie i ewentualne prace wykończeniowe w obrębie sali sprzedaży. Przychód przedsiębiorstwa w przypadku modelu Intermarché to marża ze sprzedaży oraz premie za lojalność zakupową – mówi Bartłomiej Tarłowski, kierownik Działu Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

WIZYTÓWKA SIECI INTERMACHE

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – 197
  • kwota inwestycji – min. 400 tys. zł
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €