Franczyza, która daje niezależność
W Intermarché każdy z franczyzobiorców ma dużą niezależność i pełni ważną rolę na rzecz całej firmy. Jak się współpracuje z tą marką?
Krzysztof Gapys, franczyzobiorca Intermarché, swój pierwszy sklep uruchomił w 2002 roku w Śremie. Wcześniej pracował w centrali zakupowej Intermarché jako kupiec w pionie zakupów.
Każdy jest ważny
Na pewnym etapie swojej ścieżki zawodowej postanowił, że chciałby w pełni pracować na własny rachunek.
– Znałem model biznesowy Intermarché od podszewki i zdecydowałem się na dołączenie do grona właścicieli sklepów pod tym szyldem – mówi Krzysztof Gapys.
Obecnie prowadzi dwa supermarkety Intermarché w Śremie oraz jeden w Gostyniu. Ma także cztery stacje paliw pod marką Intermarché.
Jego zdaniem markę Intermarché na rynku franczyzowym wyróżnia wysoki poziom niezależności, którą dysponuje właściciel sklepu.
– Wyraża się to przede wszystkim tym, że to ja odpowiadam za zamówienia, personel, strukturę kosztów, inwestycje, lokalny marketing i pozycję firmy w mieście – mówi Krzysztof Gapys.
Oczywiście sieć działa w oparciu o określone standardy, koncept i strategię handlową, które każdy przedsiębiorca respektuje. Jednak każdy z nich ma możliwość dostosowywania tych wszystkich elementów do otoczenia rynkowego, w którym działa. To oznacza coś więcej niż tylko miękka franczyza, ponieważ dodatkowo każdy z właścicieli sklepów Intermarché pełni określone funkcje na rzecz całej organizacji.
– Ja na przykład jestem członkiem zarządu grupy w Polsce. Biorę udział w podejmowaniu kluczowych decyzji i mam wpływ na ich kształt. Podobnie wygląda to w przypadku moich kolegów. Jeden odpowiada za marketing, drugi za logistykę, a kolejny za wybrany obszar działania sieci. Naszą wiedzę z terenu łączymy z wiedzą wielu ekspertów i specjalistów zatrudnionych w centrali. Efektem tego jest wspólna koncepcja funkcjonowania oparta na kulturze współtworzenia. Żadna inna organizacja w Polsce nie posiada takiej struktury – twierdzi Krzysztof Gapys.
To, ile w Intermarché można zarobić, zależy od wielu czynników.
– Wielu moich kolegów zarabia rocznie od kilkuset tysięcy do kwot znacząco przekraczających milion złotych w skali roku. Wpływa na to lokalizacja, wielkość sklepu, jego format i koncept oraz jakość zarządzania – mówi Krzysztof Gapys.
Wymagający rok
Dla Krzysztofa Gapysa miniony rok był trudny pod względem organizacji pracy i zapewnienia ciągłości łańcucha dostaw. Trzeba się było mierzyć się z kolejnymi falami pandemii.
– Mimo tego oceniam go pozytywnie. Udało mi się zwiększyć przychody i dochody, więc mam powody do zadowolenia. Rok 2022 będzie bardziej wymagający od mijającego, to pewne. Będziemy musieli sprostać wielu wyzwaniom. Jako przedsiębiorcy przyzwyczajeni jesteśmy do konieczności radzenia sobie z zachodzącymi zmianami, dlatego wierzę, że wspólnie wszystkiemu podołamy – mówi Krzysztof Gapys.
Sieć Intermarché uruchomiła pięć sklepów w minionym roku. Jest to wyraźny sygnał marki dla rynku o powrocie na ścieżkę rozwoju po dwóch latach procesu restrukturyzacji. Aktualnie sieć liczy 197 punktów sprzedaży w całej Polsce.
– Minimalny kapitał, jakim należy dysponować wynosi 400 tys. zł. Dla przejmowanych sklepów wkład własny może być wyższy. Jego wartość to 20 proc. inwestycji, którą w przypadku naszego systemu stanowi wyposażenie i ewentualne prace wykończeniowe w obrębie sali sprzedaży. Przychód przedsiębiorstwa w przypadku modelu Intermarché to marża ze sprzedaży oraz premie za lojalność zakupową – mówi Bartłomiej Tarłowski, kierownik Działu Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.
WIZYTÓWKA SIECI INTERMACHE
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – 197
- kwota inwestycji – min. 400 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Polska Sieć Handlowa Lewiatan
Sklepy spożywcze
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


