Sieć rośnie w trudnych czasach
W ubiegłym roku otworzyły się 204 sklepy pod szyldem Lewiatana. Jak sobie radzą franczyzobiorcy marki?
Polska Sieć Handlowa Lewiatan jest jedną z największych sieci franczyzowych w Polsce. Dzisiaj liczy 3 220 sklepów i ponad 2100 przedsiębiorców, którzy generują obrót ponad 13,3 mld zł. oraz zatrudniają około 30 tys. pracowników. W ubiegłym roku otworzyły się 204 sklepy pod szyldem Lewiatana.
Warunki współpracy
Najważniejsze warunki nawiązania współpracy z siecią PSH Lewiatan, to posiadanie własnego punktu handlowego w odpowiedniej lokalizacji, dobra opinia w środowisku kupieckim, stabilna sytuacja finansowa oraz gotowość do realizacji przyjętej strategii działania.
– Zapraszamy do współpracy przedsiębiorców, właścicieli samoobsługowych sklepów spożywczych, osoby zaradne i ambitne, dla których ważne jest bycie częścią silnej organizacji, a jednocześnie zachowanie autonomii – mówi Robert Rękas, prezes PSH Lewiatan.
Dodaje, że franczyzobiorcy mogą liczyć na wiele korzyści finansowych. Wynikają one przede wszystkim z kontraktów centralnych i regionalnych oraz wypłat, które przedsiębiorcy otrzymują z tego tytułu. Ważnym aspektem są też oszczędności wynikające z umów okołobiznesowych, które negocjowane na poziomie centralnym oznaczają dla pojedynczego przedsiębiorcy zdecydowanie lepsze warunki finansowe – niemożliwie do osiągnięcia w pojedynkę.
– Zrzeszanym franczyzobiorcom Lewiatan daje możliwość współtworzenia, współdecydowania i współodpowiedzialności za rozwój sieci, oferując najlepsze warunki i rozwiązania, aby mogli aktywnie rozwijać swój biznes – mówi Robert Rękas.
Ireneusz Wróbel, franczyzobiorca, ceni sobie w Lewiatanie to, że jest to polska franczyza. Reprezentują ją lokalni właściciele sklepów rodzinnych.
– Jest to franczyza, która posiada jeden z najwyższych realnych wskaźników retro netto. W tej chwili Lewiatan jest na trzecim miejscu w rankingu franczyz dotyczącym rynku tradycyjnego. Dodatkowo franczyzobiorcy dostają duże wsparcie operacyjne w postaci gazetek, doradcy klienta, doradcy do spraw produktów świeżych, reklamy radiowej i telewizyjnej, marki własnej z ponad 500 indeksami, szkoleń – mówi Ireneusz Wróbel.
Trudny rok
Współpracę z siecią PSH Lewiatan w 1997 roku rozpoczął jego tata. Był jednym z założycieli spółki regionalnej Lewiatan Podkarpacie.
– Wtedy mieliśmy jeden sklep o powierzchni 50 m2. Była to nowa franczyza na terenie południowej Polski. Już wtedy Lewiatan wyróżniał się potężną liczbą kontraktów centralnych i najniższymi kosztami franczyzy. Od samego początku współpraca układała się zadowalająco, co pozwoliło nam otwierać kolejne sklepy w sieci Lewiatan – mówi Ireneusz Wróbel.
Wszystkie jego sklepy znajdują się na terenie województwa podkarpackiego w promieniu 30 km od Dębicy. Są to sklepy o powierzchni ponad 250 m2 każdy. Zatrudnienie w nich wynosi 120 osób.
Miniony rok był trudny dla Ireneusza Wróbla.
– To był kolejny słaby rok pod względem obrotów na sklepach. Nadeszła nowa era zakupów, klienci mają dzisiaj inne przyzwyczajenia. Ważna jest dla nich jakość, ale przede wszystkim cena – mówi Ireneusz Wróbel.
W minionym roku rosła też inflacja, koszty prądu i gazu oraz utylizacji śmieci.
– To wszystko negatywnie wpływa na nasz biznes. Ceny prądu wzrosły o 100 proc, a gazu o 300 proc. To dla nas armagedon – mówi Ireneusz Wróbel.
Bieżący rok jest jedną wielką niewiadomą. Duże wyzwanie stanowi Polski Ład.
– Podejrzewam, że wiele słabiej zarządzanych biznesów w tym roku wyda swoje ostatnie tchnienie – mówi Ireneusz Wróbel.
WIZYTÓWKA SIECI PSH LEWIATAN
Sieć sklepów spożywczych
- liczba placówek - 3220
- liczba otwarć w 2021 roku – 204
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży art. spożywcze i FMCG
Al.Capone
Sklepy z alkoholem
Ale Animale Polskie Sklepy Zoologiczne
Sklepy zoologiczne
Auchan
Sklepy spożywcze
Candy Pop
Sklepy ze słodyczami i przekąskami
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Chorten
Sklepy spożywcze
Czas na Herbatę
Sklepy z herbatą i akcesoriami
Delikatesy Centrum
Supermarkety spożywcze
Duży Ben Market Alkoholowy
Sklepy z alkoholem
Husse
Karma i produkty dla psów i kotów
Intermarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety spożywcze
Mistrz Piekarz
Przyczepy z pieczywem
Oskroba
Sklepy piekarnicze
Pierrot Woda Źródlana
Dystrybucja wody i napojów
Piko24
Sklepy autonomiczne
Stokrotka
Supermarkety spożywcze
Unikat Woda i Napoje
Dystrybucja wody i napojów
Żabka
Sklepy typu convenience
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


