Franczyza z nutą orientu
Sieci Orient Massage i Thai Organic urosły przez ostatnie dwa lata do 20 salonów, natomiast w planach na bieżący rok są otwarcia od 20 do 30 nowych placówek. Pierwszych pięć nastąpi do końca marca.
W najbliższym czasie na rynku pojawią się dwa salony należące do sieci Orient Massage i trzy salony pod szyldem Thai Organic. Nowe placówki Orient Massage zostaną otwarte w Katowicach i w Legnicy, natomiast Thai Organic w Poznaniu, w Wałbrzychu i w Mińsku Mazowieckim. Wśród inwestorów jest jeden z pierwszych franczyzobiorców – Sylwester Sałasiński – dla którego to będzie już trzeci salon. – Otwarcie zaplanowane jest na przełomie marca i kwietnia. Placówka Thai Organic powstanie w Poznaniu. W tej chwli trwają prace remontowe lokalu, formalności związane z uruchomieniem salonu i zatrudniania masażystek z Bali – mówi Sylwester Sałasiński.
Sylwester Sałasiński pierwszy swój salon Orient Massage otworzył w marcu 2020 roku, zaraz przed wybuchem pandemii w Polsce. Kolejną placówkę Thai Massage uruchomił w maju 2021 roku. Jak twierdzi, w najtrudniejszym momencie wspierał go franczyzodawca, dlatego zdecydował się na drugą inwestycję. Sieć pomogła franczyzobiorcy złożyć wniosek o pomoc finansową w ramach Tarczy Antykryzysowej, dzięki czemu utrzymał personel. Szczególnie zależało mu na masażystkach z Bali, które są trzonem biznesu. Udało mu się również zmniejszyć koszty najmu salonu Orient Massage i koszty najmu mieszkania dla masażystek. Po zniesieniu locdownu wiosną 2020 roku Sylwester Sałasiński ruszył pełną parą i do dzisiaj ma wypełniony grafik, przyjmując po kilkanaście osób w ciągu dnia. – Frekwencja klientów cały czas utrzymuje się na wysokim poziomie. Moim zdaniem COVID-19 spotęgował dbałość Polaków o zdrowie i kondycję. Moda na zdrowy tryb życia nastała jeszcze przed pandemią, ale teraz zyskała jeszcze bardziej na znaczeniu. Prawdopodobnie dlatego klienci nie rezygnowali ze zdrowotnych zabiegów i masaży. Biznes idzie naprawdę dobrze, dlatego zdecydowałem się na trzeci salon – mówi Sylwester Sałasiński.
W tej chwili w Polsce funkcjonuje łącznie 20 salonów franczyzowych. 13 działa pod marką Orient Massage, siedem pod szyldem Thai Organic i jeden jako Pijalnia Ziół Natura Organica.
Fachowy personel
Salony Orient Massage i Thai Organic czerpią z idei Dalekiego Wschodu i sztuki masażu wyspecjalizowanych masażystek z Bali i Tajlandii, które – jak twierdzi Piotr Buchalski, założyciel i właściciel sieci Orient Massage, Thai Organic i Pijalnia Ziół Natura Organica – uchodzą za najlepsze na świecie. Ich doświadczenie i wiedza z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Personel salonów składa się z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii. – Wraz z naszymi ekspertami wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu, opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – zapewnia Piotr Buchalski.
Sieci korzystają także z naturalnych kosmetyków i olejów organicznych własnej marki Orient’ Nature, tłoczonych na zimno, bogatych w witaminy i minerały. Wśród nich są m.in. produkty oparte na oleju sojowym, słonecznikowym, migdałowym, czy awokado. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi Piotr Buchalski bezpośrednio współpracuje.
Biznes dla małych i dużych miast
Salony Orient Massage i Thai Organic działają w miejscowościach od 15 tys. mieszkańców. Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne i bieżące dla franczyzobiorców, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, a także z zakresu wiedzy o produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. Dodatkowo, w trakcie prowadzenia działalności, partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci.
Częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o właściwościach prozdrowotnych. Pijalnie Ziół mogą funkcjonować również niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Sprawdzają się w salonach kosmetycznych, fryzjerskich, klubach fitness, hotelach, pensjonatach, sklepach, salonach masażu czy innych miejscach z recepcją.
Koszt inwestycji w salon Orient Massage wynosi od 60 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji to 250 tys. zł. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł. Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 150 tys. zł. W przypadku Pijalni Ziół Natura Organica franczyzobiorca zarabia od 2 tys. zł do 20 tys. zł.
WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE
Koszty inwestycji:
- Opłata franczyzowa: 28 tys. zł
- Zatrudnienie czterech masażystek z Bali: 48 tys. zł (koszt zatrudnienia jednej masażystki to 12 tys. zł)
- Zakup kosmetyków do sprzedaży: 8 tys. zł
- Zakup ziół do sprzedaży: 8 tys. zł
- Aranżacja i wyposażenie lokalu: 20-200 tys. zł
WIZYTÓWKA THAI ORGANIC
Koszty inwestycji:
- Opłata franczyzowa: 28 tys. zł
- Zatrudnienie dwóch masażystek z Bali wraz z formalnościami związanymi z pozwoleniem na pracę: 24 tys. zł (kosz zatrudnienia jednej masażystki wynosi 12 tys. zł)
- Zakup kosmetyków do sprzedaży: 8 tys. zł
- Zakup ziół do sprzedaży: 8 tys. zł
- Aranżacja i wyposażenie lokalu: 10-150 tys. zł
WIZYTÓWKA PIJANIE ZIÓŁ NATURA ORGANICA
Koszty inwestycji: 8-30 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

