Sukces mimo trudności
Marcin Walczewski otworzył dwa sklepy pod szyldem Komfort. Czy jest zadowolony ze współpracy z franczyzodawcą?
Marcin Walczewski od 15 lat zajmuje się obsługą imprez okolicznościowych oraz firmowych jako DJ.
– Ponadto przez pięć lat zajmowałem się dystrybucją materiałów reklamowych – opowiada Marcin Walczewski.
Właśnie tak trafił na markę Komfort.
– Na terenach obsługiwanych przeze mnie zostały otwarte dwa sklepy franczyzowe Komfort. Świadczyłem dla nich usługi reklamowe – kontynuuje nasz rozmówca. – Zaciekawił mnie profil sklepu, estetyka ekspozycji oraz pozytywny odbiór przez mieszkańców.
Marcin Walczewski skontaktował się z centralą konceptu i okazało się, że sieć szuka także franczyzobiorcy na terenie, który mu odpowiadał – w Gostyniu. Zdecydował się na podpisanie umowy franczyzowej i w grudniu 2019 roku sklep został otwarty.
– Już pierwsze tygodnie działalności wyglądały bardzo obiecująco – mówi Marcin Walczewski. – Sieć zapewniła szeroką akcję reklamową, a sklep został w pełni przygotowany do profesjonalnej obsługi klienta.
Niestety, krótko po otwarciu wprowadzone zostały obostrzenia pandemiczne.
– Trzeba było dostosować pracę sklepu do nowej rzeczywistości – mówi Marcin Walczewski.
Milion przekroczony
Na szczęście nieoczekiwane trudności nie zagroziły płynności młodego biznesu. Jak podkreśla franczyzobiorca, w czasie lockdownu wyniki sklepu pozwoliły zarobić na koszty, a pierwsze zyski salon przyniósł pół roku od momentu otwarcia.
– Łączna sprzedaż przekraczająca milion złotych została przez nas osiągnięta właśnie po sześciu miesiącach – dodaje MarcinWalczewski. – I od tego czasu obroty sklepu regularnie wzrastają.
Rosnące z czasem zainteresowanie klientów sklepem w Gostyniu skłoniło jego właściciela do powiększenia lokalu oraz poszerzenia oferty – do tradycyjnego asortymentu podłogowego dodał ofertę kuchenną i meble. A teraz – dwa lata od otwarcia pierwszego salonu – uruchamia kolejny.
– Coraz większa popularność sklepu w Gostyniu, a co za tym idzie coraz większe zyski pozwoliły mi zainwestować w otwarcie sklepu w Kościanie. Oprócz standardowej oferty podłóg i drzwi w asortymencie są również produkty do wyposażenia łazienek – wyjaśnia franczyzobiorca Komfortu. – Nie mam stałego budżetu na inwestycje, jednak uważam, że tylko regularny rozwój działalności może przynosić zadowalające zyski.
Rób to, co lubisz
Sieć Komfort na koniec ubiegłego roku liczyła 160 salonów, w tym 62 to sklepy franczyzowe. Do niedawna marka kojarzona była przede wszystkim z asortymentem podłogowym, jednak jej portfolio zostało rozbudowane o wyposażenie łazienek, kuchni oraz meble i dekoracje.
– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy przede wszystkim identyfikacji z marką Komfort, doświadczenia i zaangażowania w prowadzenie biznesu, a znajomość branży wykończenia wnętrz stanowi dodatkowy atut – informuje Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.
Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal na sklep, o powierzchni 300-600 m2 oraz zatrudnić personel. Ponosi wstępną opłatę licencyjną, której wysokość zaczyna się od 65 tys. zł netto – za sklep w formacie podłogowym.
– Dodatkowym kosztem po stronie franczyzobiorcy jest ewentualnie dostosowanie lokalu – wysokość tych nakładów jest zależna od standardu danego lokalu. Niekiedy wystarczy pomalować lokal na biało, a czasami konieczne jest wydzielenie powierzchni magazynowej – dodaje Marta Parafińska. – Natomiast my jako centrala ponosimy wszelkie koszty związane z przygotowaniem gotowego salonu sprzedaży z pełnym wyposażeniem ekspozycyjnym, zatowarowaniem i infrastrukturą techniczno-informatyczną. Naszym franczyzobiorcom zapewniamy pełne wsparcie techniczne, operacyjne, marketingowe oraz opiekę przedstawicieli regionalnych od momentu podpisania umowy przez cały okres jej obowiązywania. Oprócz eleganckiego, w pełni wyposażonego sklepu zapewniamy szkolenia pracowników, zaplecze logistyczne oraz nieodpłatne materiały marketingowe.
Marcin Walczewski podkreśla, że aby sklep odniósł sukces, wymaga stałego nadzoru ze strony właściciela.
– Trzeba wspierać pracowników w ich działaniach oraz pomagać im rozwiązywać bieżące problemy – radzi franczyzobiorca. – Myślę też, że aby odnieść sukces w biznesie, należy odpowiednio wybrać branżę, której się chcemy poświęcić. Praca zajmuje nam dużą część życia, dlatego ważne, aby sprawiała nam przyjemność i dawała satysfakcję.
WIZYTÓWKA MARKI KOMFORT
Sieć sklepów z asortymentem wykończenia wnętrz.
- 160 salonów
- opłata wstępna od 65 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży dom i ogród
Aflamo
Salony z kominkami
Bricomarché (Grupa Muszkieterów)
Supermarkety dom i ogród
Carré Blanc
Sklepy z ręcznikami i pościelą
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Dr Materac
Sklepy z wyposażeniem sypialni
Homla
Sklepy z artykułami wyposażenia wnętrz
Horizon Estate
Biura nieruchomości
Jesion Inwestycje
Urządzanie wnętrz
Komandor
Szafy, garderoby, kuchnie oraz meble na wymiar
Krishome
Sklepy ze stolarką okienną
PSB Mrówka
Sklepy DIY
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

