Sukces mimo trudności

Szeroka oferta
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marcin Walczewski od 15 lat zajmuje się obsługą imprez okolicznościowych oraz firmowych jako DJ.

– Ponadto przez pięć lat zajmowałem się dystrybucją materiałów reklamowych – opowiada Marcin Walczewski.

Właśnie tak trafił na markę Komfort. 

– Na terenach obsługiwanych przeze mnie zostały otwarte dwa sklepy franczyzowe Komfort. Świadczyłem dla nich usługi reklamowe – kontynuuje nasz rozmówca. – Zaciekawił mnie profil sklepu, estetyka ekspozycji oraz pozytywny odbiór przez mieszkańców.

Marcin Walczewski skontaktował się z centralą konceptu i okazało się, że sieć szuka także franczyzobiorcy na terenie, który mu odpowiadał – w Gostyniu. Zdecydował się na podpisanie umowy franczyzowej i w grudniu 2019 roku sklep został otwarty.

– Już pierwsze tygodnie działalności wyglądały bardzo obiecująco – mówi Marcin Walczewski. – Sieć zapewniła szeroką akcję reklamową, a sklep został w pełni przygotowany do profesjonalnej obsługi klienta.

Niestety, krótko po otwarciu wprowadzone zostały obostrzenia pandemiczne.

– Trzeba było dostosować pracę sklepu do nowej rzeczywistości – mówi Marcin Walczewski.

Milion przekroczony

Na szczęście nieoczekiwane trudności nie zagroziły płynności młodego biznesu. Jak podkreśla franczyzobiorca, w czasie lockdownu wyniki sklepu pozwoliły zarobić na koszty, a pierwsze zyski salon przyniósł pół roku od momentu otwarcia.

– Łączna sprzedaż przekraczająca milion złotych została przez nas osiągnięta właśnie po sześciu miesiącach – dodaje MarcinWalczewski. – I od tego czasu obroty sklepu regularnie wzrastają.

Rosnące z czasem zainteresowanie klientów sklepem w Gostyniu skłoniło jego właściciela do powiększenia lokalu oraz poszerzenia oferty – do tradycyjnego asortymentu podłogowego dodał ofertę kuchenną i meble. A teraz – dwa lata od otwarcia pierwszego salonu – uruchamia kolejny.

– Coraz większa popularność sklepu w Gostyniu, a co za tym idzie coraz większe zyski pozwoliły mi zainwestować w otwarcie sklepu w Kościanie. Oprócz standardowej oferty podłóg i drzwi w asortymencie są również produkty do wyposażenia łazienek – wyjaśnia franczyzobiorca Komfortu. – Nie mam stałego budżetu na inwestycje, jednak uważam, że tylko regularny rozwój działalności może przynosić zadowalające zyski.

Rób to, co lubisz

Sieć Komfort na koniec ubiegłego roku liczyła 160 salonów, w tym 62 to sklepy franczyzowe. Do niedawna marka kojarzona była przede wszystkim z asortymentem podłogowym, jednak jej portfolio zostało rozbudowane o wyposażenie łazienek, kuchni oraz meble i dekoracje.

– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy przede wszystkim identyfikacji z marką Komfort, doświadczenia i zaangażowania w prowadzenie biznesu, a znajomość branży wykończenia wnętrz stanowi dodatkowy atut – informuje Marta Parafińska, menedżer ds. franczyzy Komfort.

Franczyzobiorca powinien znaleźć lokal na sklep, o powierzchni 300-600 m2 oraz zatrudnić personel. Ponosi wstępną opłatę licencyjną, której wysokość zaczyna się od 65 tys. zł netto – za sklep w formacie podłogowym.

– Dodatkowym kosztem po stronie franczyzobiorcy jest ewentualnie dostosowanie lokalu – wysokość tych nakładów jest zależna od standardu danego lokalu. Niekiedy wystarczy pomalować lokal na biało, a czasami konieczne jest wydzielenie powierzchni magazynowej – dodaje Marta Parafińska. – Natomiast my jako centrala ponosimy wszelkie koszty związane z przygotowaniem gotowego salonu sprzedaży z pełnym wyposażeniem ekspozycyjnym, zatowarowaniem i infrastrukturą techniczno-informatyczną. Naszym franczyzobiorcom zapewniamy pełne wsparcie techniczne, operacyjne, marketingowe oraz opiekę przedstawicieli regionalnych od momentu podpisania umowy przez cały okres jej obowiązywania. Oprócz eleganckiego, w pełni wyposażonego sklepu zapewniamy szkolenia pracowników, zaplecze logistyczne oraz nieodpłatne materiały marketingowe.

Marcin Walczewski podkreśla, że aby sklep odniósł sukces, wymaga stałego nadzoru ze strony właściciela.

– Trzeba wspierać pracowników w ich działaniach oraz pomagać im rozwiązywać bieżące problemy – radzi franczyzobiorca. – Myślę też, że aby odnieść sukces w biznesie, należy odpowiednio wybrać branżę, której się chcemy poświęcić. Praca zajmuje nam dużą część życia, dlatego ważne, aby sprawiała nam przyjemność i dawała satysfakcję.

 

WIZYTÓWKA MARKI KOMFORT

Sieć sklepów z asortymentem wykończenia wnętrz.

  • 160 salonów
  • opłata wstępna od 65 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €