Interes na każdą kieszeń
Franczyzodawca MBE szuka franczyzobiorców w całej Polsce, ale w tym roku w szczególności chciałby zaistnieć ze swoją marką na Śląsku. Ile trzeba zainwestować w ten biznes?
Mail Boxes Etc. to sieć centrów specjalizujących się przede wszystkim w wysyłkach kurierskich, zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, a także w pakowaniu i zabezpieczaniu przesyłek do transportu, w projektowaniu graficznym, druku cyfrowym i wielkoformatowym oraz wynajmie skrytek adresowych z możliwością rejestracji działalności gospodarczej pod adresem placówki MBE.
– Pandemia oczywiście wpłynęła na nasz biznes. W jej wyniku zmalała liczba eventów, na które tradycyjnie przygotowywaliśmy materiały drukowane. Za to kilkukrotnie wzrosło zainteresowanie usługami kurierskimi. A te nawet przed pandemią odpowiadały za mniej więcej 70 proc. naszych przychodów – mówi Iwona Naculak, specjalista ds. rozwoju sieci Mail Boxes Etc. – Branża kurierska bardzo dynamicznie się rozwija. Szacuje się, że w 2023 roku wartość rynku przesyłek kurierskich wynosie ponad 12 mld zł wobec około 10 mld zł w 2020 roku. To olbrzymi wzrost, który można zawdzięczać coraz silniejszej pozycji e-sklepów na polskim rynku. Uważam, że przyszłość należy do tych firm, które rozumieją potrzebę wdrażania technologii cyfrowych służących udoskonalaniu procesów logistycznych – dodaje.
Wojciech Szadziul prowadzi placówkę franczyzową Mail Boxes Etc. w Koszalinie. Jak sam informuje, jego punkt osiąga 80-85 proc. przychodów dzięki przesyłkom kurierskim, za pozostałe 15-20 proc. odpowiadają usługi poligraficzne – głównie projektowanie i wykonanie wizytówek, pieczątek – oraz wynajem skrytek adresowych. – Ta usługa cieszy się popularnością szczególnie wśród przedsiębiorców, którzy nie chcą zarejestrować swojej firmy pod adresem domowym. Skrytki chętnie wynajmują też osoby mieszkające na co dzień za granicą. Proszą, aby zbierać im korespondencję i przekierowywać na ich rzeczywisty adres zamieszkania – mówi Wojciech Szadziul.
Mail Boxes Etc. wdraża w swoich placówkach coraz więcej rozwiązań informatycznych mających na celu jak najlepsze wykorzystanie nadchodzących wzrostów w branży kurierskiej, jak na przykład wtyczka dla sklepów internetowych, platforma do zdalnego nadawania przesyłek kurierskich, a w najbliższym czasie również aplikacja służąca obsłudze magazynu i procesów logistycznych.
Pieniądze na biznes
Osoba, która chciałaby zostać franczyzobiorcą MBE powinna dysponować 20-35 tys. zł na inwestycję. Opłata licencyjna wynosi 5,9 tys. zł, a opłata za platformę technologiczną 4 tys. zł. Obie płatne są jednorazowo. Umowa franczyzy jest podpisywana na siedem lat. W trakcie współpracy franczyzobiorca będzie zobowiązany uiszczać co miesiąc opłatę franczyzową w wysokości 8 proc. od przychodu placówki oraz opłatę na fundusz marketingowy – 2 proc. od przychodu. Franczyzodawca informuje, że nowa placówka zazwyczaj zaczyna być rentowna po 6-7 miesiącach od otwarcia.
A jakie wymagania ma wobec franczyzobiorców?
– Najważniejsze, żeby przyszły partner chciał osobiście zaangażować się w prowadzenie swojego biznesu pod szyldem Mail Boxes Etc. oraz miał nastawienie sprzedażowe. Jesteśmy w stanie niemal każdą osobą nauczyć podstaw branży kurierskiej i poligraficznej podczas organizowanych przez nasz szkoleń. Ciężko jednak zmienić czyjeś nastawienie i przekonać, że biznes ten to godziny spędzone na rozmowach z potencjalnymi klientami. Dlatego zrozumienie potrzeby wytrwałego prowadzenia aktywnych działań handlowych jest zdecydowanie na szczycie listy wymagań wobec kandydatów na franczyzobiorców MBE – mówi Iwona Naculak.
Lokal na biuro
Placówki MBE mieszczą się najczęściej w lokalach o powierzchni 50-70 m2, znajdują się na parterze, posiadają witrynę i miejsca parkingowe w pobliżu. – Pomagamy franczyzobiorcy w wyborze optymalnej lokalizacji, oceniamy jej potencjał zarówno pod kątem dostępności klienta biznesowego i indywidualnego oraz rozwoju biznesu. Nowym franczyzobiorcom sugerujemy otwarcie placówki MBE w miejscowościach zamieszkałych przez co najmniej 30 tys. mieszkańców, w większych miastach jest po prostu więcej potencjalnych klientów i szybciej można osiągnąć satysfakcjonujące dochody – mówi Iwona Naculak.
Sieć Mail Boxes Etc. liczy 35 placówek franczyzowych w Polsce, wkrótce zostaną otwarte kolejne trzy, m.in. w Sokołowie Podlaskim i Białej Podlaskiej. Na świecie działa już ponad 2,9 tys. punktów MBE w 55 krajach.
WIZYTÓWKA MAIL BOXES ETC.
- liczba placówek franczyzowych w Polsce: 35
- liczba placówek na świecie: ponad 2,9 tys.
- kwota inwestycji na start: minimum 20 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...

