Czas na catering
– Cateringi dietetyczne na rynku rosną jak grzyby po deszczu. Nie wszystkie mogą się jednak pochwalić dobrą jakością – mówi Aneta Jaremkowska, właścicielka Fit & Food Catering.
Jak dzisiaj działa się na rynku cateringu dietetycznego?
Catering dietetyczny cieszy się dużą popularnością w ostatnim czasie. Na rynku pojawia się mnóstwo tego typu działalności. Kiedy otwieraliśmy swoją firmę siedem lat temu, w Opolu działały trzy cateringi. Teraz jest ich 29. Mam wrażenie, że wciąż ludziom się wydaje, że taki biznes to łatwa sprawa. Tymczasem dobry catering wymaga sporo zaangażowania, inwestycji i musi też odpowiednio kosztować. Cateringi, które sprzedają za 20 zł pięć posiłków nie są najlepszej jakości i psują rynek. Klienci w takiej cenie mogą liczyć na słabej jakości jedzenie i w ten sposób zniechęcają się do cateringów. My stawiamy na świeżość i dobrą jakość. Wszystkie nasze posiłki przygotowujemy sami, a potem pakujemy ręcznie. To nie jest masowa produkcja.
Jak obecna sytuacja na rynku wpływa na pani biznes?
Mocno odczuwamy wzrost cen. Stawki, które dzisiaj musimy płacić za żywność, są potężne. Żywność jest bardzo droga. W ostatnim czasie porównywaliśmy ceny poszczególnych produktów z czerwca 2021 roku i grudnia tego samego roku. To raptem sześć miesięcy a różnice są diametralne i wynoszą kilkadziesiąt procent. Jednocześnie my nie możemy podnieść drastycznie cen naszego cateringu, bo klienci klienci przestaną go kupować. Mamy stałych klientów, którzy jedzą z nami od 6-7 lat, czyli praktycznie odkąd działamy na rynku.
Musieliśmy jednak podnieść ceny, bo biznes byłby dla nas nierentowny. One wzrosły o około 15 proc. Nie wiemy jednak, co będzie dalej. Na przełomie marca i kwietnia ponownie musimy wszystko przeliczyć.
Czy Fit & Food odczuwa skutki pandemii?
W lipcu 2020 roku otworzyłam potężną, działającą na 300 m2 restaurację w centrum wystawienniczo-kongresowym. Ale nie zdążyłam się nią nacieszyć, bo już w październiku tego samego roku rząd zdecydował, że w tym miejscu powstanie szpital tymczasowy. Została nam tylko kuchnia, w której wciąż przygotowujemy nasz catering Fit & Food. Szpital wciąż działa i dzisiaj może się pochwalić najlepszym wyżywieniem w całym Opolu, ponieważ gotujemy także dla jego pacjentów. Nie jest to jedzenie szpitalne. Do tego szpitala trafiają często starsze osoby, które niektóre rzeczy, oferowane w naszym menu, jedzą po raz pierwszy w życiu.
Jak się rozwija wasza franczyza?
Mamy jedną franczyzobiorczynię, w Rybniku. Docelowo chcemy mieć przynajmniej 15 oddziałów w całym kraju. Nie muszą znajdować się wyłącznie w miastach wojewódzkich, wszystko zależy od lokalnego rynku. Można uruchomić tylko działalność cateringową, albo połączyć ją z prowadzeniem bistro. Jesteśmy też otwarci na współpracę z przedsiębiorcami, którzy np. prowadzą własne lokale gastronomiczne i chcą poszerzyć działalność o catering dietetyczny.
Ile trzeba zainwestować we współpracę z Fit & Food? Czy franczyzobiorcy długo muszą czekać na zwrot z inwestycji?
Aby otworzyć biznes pod szyldem Fit & Food trzeba mieć odpowiednie zaplecze kuchenne. Przyda się też otwartą głowa i chęć do pracy. Przygotowanie kuchni na potrzeby cateringu to wydatek min. 85 tys. zł (w przypadku lokalu już przystosowanego do potrzeb gastronomii). Jeżeli chcemy uruchomić także bistro, kwota inwestycji rośnie o 30-40 tys. zł. W przypadku samego cateringu opłata wstępna wynosi 23 tys. zł netto. Jeśli chcemy połączyć go z bistro, wzrasta do 32 tys. zł netto. Zwrot z inwestycji trwa około pół roku.
WIZYTÓWKA FIT & FOOD CATERING
Firma zajmująca się cateringiem dietetycznym.
- 1 placówka własna
- 1 placówka franczyzowa
- kwota inwestycji min. 85 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

