Biznes z rozrywką w tle

Sieć urosła
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Specjalizujący się w produkcji i dystrybucji artykułów na imprezy, święta i uroczystości GoDan ma już sieć liczącą ponad 100 sklepów. Klienci znajdą w nich produkty z segmentu party: balony, świeczki urodzinowe, papierowe talerzyki i kubeczki, stroje karnawałowe oraz dodatki typu konfetti czy serpentyny. Integralną częścią biznesu jest też przygotowywanie dekoracji z balonów napełnianych helem.

– Rok 2021 był lepszy pod względem obrotów i liczby otwarć od roku 2020. Z kolei rok 2020 był lepszy od roku 2019 – mówi Agnieszka Falińska, menedżer ds. rozwoju marki GoDan. – Mam wrażenie, że Polacy są bardziej świadomi tej branży oraz istniejących możliwości. Poczucie estetyki, wymagania i uwaga klientów przy organizacji uroczystości zmieniają się w pozytywnym dla nas kierunku. Coraz więcej osób przywiązuje wagę do celebrowania rocznic, urodzin, przywitania nowego roku dekoracjami itp. Okazji jest coraz więcej, dekoracje są coraz ładniejsze i większe.

Franczyzobiorca zaangażowany

W styczniu GoDan otworzył dwa nowe sklepy, w Częstochowie i Wągrowcu.

– Na luty zaplanowaliśmy trzy kolejne otwarcia: w Cieszynie, Michałowicach (to będzie trzeci sklep naszej franczyzobiorczyni) oraz w Stargardzie (tu z kolei nasz franczyzobiorca otwiera swój drugi sklep) – wylicza Agnieszka Falińska. – W sumie w 2022 roku planujemy około 30 otwarć. Zależy nam na uruchomieniu placówek w Katowicach, Łodzi, Kielcach i kolejnej w Krakowie, ale tak naprawdę jest jeszcze sporo lokalizacji, w których z chęcią zobaczymy nasze sklepy.

Najlepsze lokalizacje to centra i skupiska handlowe, w których do sklepów wchodzi się z ulicy. Bliskość parkingu będzie sporym atutem.

– Nasz asortyment jest dość gabarytowy – gotowy bukiet z wielu balonów jest duży, więc im bliżej da się podjechać autem, tym lepiej – wyjaśnia Agnieszka Falińska.

Inwestycja, na którą składa się dostosowanie lokalu, zakup mebli, drukarki, szyld i towar, to wydatek min. 30 tys. zł netto.

Franczyzobiorca powinien być zaangażowany w funkcjonowanie sklepu. Bierze udział w szkoleniach z zakresu robienia dekoracji balonowych, co później przekłada się na możliwość przyjmowania zleceń zewnętrznych, np. na dekoracje otwarć sklepów, witryn sklepowych, eventów firmowych itp.

– Przy aktualnej sytuacji na rynku pracy najlepiej biznesu dopilnuje sam właściciel – uważa Agnieszka Falińska. – Można mieć pracowników, ale obecność właściciela jest niezbędna. Także po to, aby znał potrzeby swoich klientów, wiedział o co pytają, czego potrzebują. Umiejętności kupieckie i znajomość towaru zdecydowanie przydaje się w codziennym zarządzaniu sklepem.

Oferta rośnie

Oprócz otwarć GoDan wprowadza też kolejne nowości w tym roku.

– Tworzymy nowe kolekcje i wzory produktów. Zwiększymy ofertę przeznaczoną zarówno dla profesjonalistów – dekoratorów, jak i klienta końcowego. Część z nowości już w styczniu dodaliśmy do naszej oferty (np. nowe kolory pastelowych balonów lateksowych z linii Beauty & Charm czy dekoracje na „okrągłe” urodziny i rocznice), pozostałe będą sukcesywnie dodawane w ciągu roku. Pracujemy także nad rozbudowaniem asortymentu na święta i wydarzenia: walentynki, Halloween, śluby, chrzciny, komunie, narodziny dziecka – zapowiada Agnieszka Falińska.

 

WIZYTÓWKA MARKI GODAN

Sieć sklepów z artykułami rozrywkowymi.

  • ponad 100 sklepów
  • kwota inwestycji min. 30 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €