Otwieramy sklep z branży dom i ogród

Właściwe rynki
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Właścicielem marki Mrówka jest Grupa PSB Handel S.A., działająca na rynku od 24 lat. Grupa zrzesza obecnie 410 małych i średnich, rodzinnych firm z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 291 składach budowlanych, w 343 marketach PSB Mrówka oraz w 72 placówkach handlowych PSB Profi.

PSB Mrówka to sklepy samoobsługowe sektora dom i ogród. Obecnie działa ich 343, z czego tylko trzy są prowadzone przez centralę.

– W ubiegłym roku otworzyliśmy 32 markety. Plan na 2022 rok to otwarcie 25 nowych placówek – zapowiada Iwona Sternak, koordynator ds. otwarć Grupy PSB Handel S.A.

Sklep w mieście powiatowym

Sieć sklepów Mrówka działa głównie w miastach powiatowych i tam też szuka nowych franczyzobiorców. Obecnie część powstających sklepów wybiera lokalizację w parkach handlowych, najczęściej w sąsiedztwie marketów spożywczych.

– Partner z którym nawiązujemy współpracę musi wykupić podstawowy pakiet akcji o wartości 30 tys. zł – wyjaśnia Iwona Sternak. – Natomiast całkowita kwota inwestycji jest uzależniona od wielkości marketu i jest liczona indywidualnie.

Optymalna powierzchnia marketu to od 1,3 tys. do 2 tys. m2. Funkcjonują też mniejsze sklepy-Mini-Mrówki, których wielkość waha się od 400 do 800 m2. Wszystkie wytyczne dotyczące wyposażenia partnerzy otrzymują od centrali.

– Nowi franczyzobiorcy otrzymują od nas wsparcie w postaci szkoleń operacyjnych, szkoleń z oprogramowania, opiekę podczas otwarcia, księgę operacyjną sklepu. Layout placówki przygotowany jest przez doświadczonych merchansidserów. Po otwarciu przeprowadzany jest audyt, który ma na celu ewentualne korekty wytyczonych planów – wylicza Iwona Sternak. – Ponadto partner może odbyć bezpłatny staż w jednej z naszych placówek własnych.

Gotowi na sezon

Oprócz sprzedaży detalicznej część placówek prowadzi również dodatkowe usługi, takie jak montaż drzwi, paneli oraz wypożyczalnie profesjonalnych narzędzi. Według zapewnień franczyzodawcy, sklepy osiągają rentowność w drugim roku od otwarcia, natomiast oczekiwanie na zwrot z inwestycji trwa do 10 lat. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 300-400 zł.

Udział Grupy PSB w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14 proc. W 2021 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 57 proc. Polaków, a sieci sklepów PSB Mrówka 72 proc.

Teraz sieć przygotowuje się do nadchodzącego sezonu wiosenno-letniego. 

– W tej chwili nasze markety stawiają na towary sezonowe. Posiadamy wiele artykułów do ogrodu, od podstawowych narzędzi po rośliny i meble wypoczynkowe. Sam udział w sprzedaży, kategorii ogrodowej, osiąga nawet 40 proc. w ścisłym sezonie – dodaje Iwona Sternak.

 

WIZYTÓWKA MARKI MRÓWKA

Sieć marketów z branży dom i ogród.

  • 343 markety
  • pow. 1,3-2 tys. m2
  • miesięczna opłata franczyzowa 300-400
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €