Refan stawia na marketing
Sieć Refan prowadzi intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych. Jak sobie dzisiaj radzi?
Perfumerie Refan specjalizują się rozlewanych perfumach. Klienci wybierają ulubiony zapach i kupują go we flakoniku o preferowanej przez siebie pojemności. Firma stawia na franczyzobiorców – nie ma żadnych placówek własnych, a liczba tych franczyzowych wynosi około 100.
Marketing przede wszystkim
Jeszcze w czerwcu 2021 r. sieć liczyła ok. 140 placówek. Swoje piętno na całej branży perfumeryjnej, odcisnęła jednak pandemia, w czasie której centra handlowe były zamknięte. Sprzedaż spadła także sklepom działającym w centrach miast, ponieważ ludzie przemieszczali się mniej niż zazwyczaj.
Obecnie firma pracuje nad zwiększeniem atrakcyjności swojej oferty.
– W ostatnim czasie postawiliśmy na wprowadzenie do oferty nowych flakoników, które swoim wyglądem bardziej zachęcają do zakupu perfum. Obok tradycyjnych kanałów komunikacji, prowadzimy intensywne działania marketingowe w mediach społecznościowych, otwierając tym samym nowe możliwości reklamy i stałego kontaktu z naszymi klientami – mówi Marta Ochocińska, regionalny kierownik sprzedaży w firmie Refan.
Perfumerie pod szyldem Refan prowadzą w większości kobiety. Obecnie 80 proc. franczyzobiorców marki to panie.
– W naszych perfumeriach odnajdują się także mężczyźni, ale zarówno wśród franczyzobiorców jak i klientów przeważają kobiety. Uwielbiają one pięknie wyglądać i pięknie pachnieć. Wiedzą, jak dużo może zmienić zapach w postrzeganiu danej osoby oraz w jaki sposób wpływa na jej samopoczucie, dodaje energii i pewności siebie. Ponadto kobiety są bardzo kreatywne i potrafią świetnie promować swój produkt – podkreśla Marta Ochocińska.
Dodaje, że perfumy są dla kobiet także dobrym tematem do ciekawych pogawędek z klientami. Kiedy w punkcie Refan spotykają się kobiety, mają możliwość dyskusji i wymiany spostrzeżeń na temat zapachów. Dzielą się swoimi odczuciami, co bardzo często przyczynia się do nawiązania bliższych relacji i dłuższej rozmowy.
– Często nasze inwestorki łączą asortyment perfum z kosmetykami, odzieżą, biżuterią czy galanterią, co powiększa grono klientów – mówi Marta Ochocińska
Indywidualne ustalenia
Warunki współpracy z firmą Refan są ustalane indywidualnie. Wszystko zależy od tego jaki pomysł na biznes ma potencjalny franczyzobiorca. Może to być wyspa w centrum handlowym, sklep stacjonarny, ale też uzupełnienie istniejącego biznesu, np. sklepu odzieżowego. Średnia kwota inwestycji to 8,5 tys. zł netto. Pokrywa ona koszt asortymentu i wyposażenia potrzebnego do jego sprzedaży i promocji. Pozostałe koszty uzależnione są od stanu lokalu, czy np. wymagań centrum handlowego, co do wyglądu i wielkości wyspy. Czas zwrotu z inwestycji jest różny i zależny od wielu czynników np. przepływu klientów w danym miejscu, czy własnego zaangażowania w kwestię reklamy. Średnio wynosi jednak od 4 do 6 miesięcy. Firma nie pobiera żadnych dodatkowych opłat miesięcznych.
WIZYTÓWKA MARKI REFAN
Perfumerie z perfumami nalewanymi.
- ok. 100 placówek
- zwrot z inwestycji 2-6 miesięcy
- kwota inwestycji średnio 8,5 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


