Otwieramy salon jubilerski

Lokal do wzięcia
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

YES od lat należy do czołówki polskich marek jubilerskich. Jej właściciel rozwija też równolegle drugą sieć salonów, pod szyldem Verona. Obydwie sieci liczą dziś łącznie 195 sklepów.

– Franczyzobiorców poszukujemy zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Zależy to od aktualnie przyjętej strategii, dotyczącej rozlokowania naszych nowych salonów – wyjaśnia Katarzyna Marczuk, menedżer działu ekspansji YES.

Kandydat idealny

Franczyzobiorcą YES może zostać każda osoba, która jest gotowa do założenia własnej działalności gospodarczej, ma za sobą już pierwsze doświadczenia w obszarze prowadzenia własnego biznesu, sprzedaży detalicznej, czy koordynowania pracą zespołu. Warto podkreślić, że potencjalnych franczyzobiorców marka weryfikuje także pod kątem niekaralności oraz braku zaległych zobowiązań finansowych.

– Nasi partnerzy są zobowiązani do pracy w salonie osobiście – podkreśla Katarzyna Marczuk. – W wyjątkowych przypadkach dopuszczamy jednoczesną możliwość pracy w innych obszarach, niemniej nasi partnerzy są zobowiązani do wyrabiania 40 godzin tygodniowo w trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym.

Marka ma własną bazę wolnych lokalizacji, ale jednocześnie jest otwarta na rekomendacje potencjalnych franczyzobiorców. Większość salonów jest obecnie zlokalizowana w galeriach handlowych.

– Ale jak wiemy, rynek wymaga stałego rozwoju i poszukiwania różnorodnych rozwiązań, na które się nie zamykamy – dodaje Katarzyna Marczuk.

Wybierz wariant

YES proponuje kilka wariantów współpracy. W wariancie A franczyzobiorca otrzymuje wyposażony sklep oraz wszystkie elementy niezbędne do jego prowadzenia. W tym również kompleksowe szkolenie wdrożeniowe oraz pomoc w zakresie rekrutacji odpowiedniego zespołu. W trakcie trwania umowy może liczyć na wsparcie regionalnego menedżera sprzedaży, a także pomoc działu ekspansji w zakresie awarii i napraw.

W pozostałych dwóch wariantach inwestycja w salon leży po stronie partnera. Jej wysokość to 7,5 tys. zł za 1 m2. YES zapewnia projekt architektoniczny oraz udziela wsparcia w procesie inwestycyjnym.

– Staramy się tak dobierać lokale, aby były optymalne i komfortowe, zarówno dla pracowników, jak i klientów – podkreśla Katarzyna Marczuk. – Średnia powierzchnia oscyluje w okolicach 55-60 m2.

W wariancie A nie ma żadnych opłat wstępnych ani miesięcznych. W pozostałych dwóch jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto. Od wybranego wariantu zależy też struktura wynagrodzenia franczyzobiorcy. Wariant A zakłada wynagrodzenie ryczałtowe oraz prowizję (w części o gwarantowanej wysokości). W wariancie B partner otrzymuje prowizję plus może uzyskiwać dochody dodatkowe ze sprzedaży własnych zegarków. W wariancie I zarabia na marży ze sprzedaży.
 

WIZYTÓWKA MARKI YES i VERONA

Sieć salonów jubilerskich.

  • 195 salonów
  • 3 warianty współpracy
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €