Otwieramy salon jubilerski
Własny salon jubilerski we franczyzie mogą otworzyć osoby nie karane. Ile pieniędzy trzeba zainwestować?
YES od lat należy do czołówki polskich marek jubilerskich. Jej właściciel rozwija też równolegle drugą sieć salonów, pod szyldem Verona. Obydwie sieci liczą dziś łącznie 195 sklepów.
– Franczyzobiorców poszukujemy zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Zależy to od aktualnie przyjętej strategii, dotyczącej rozlokowania naszych nowych salonów – wyjaśnia Katarzyna Marczuk, menedżer działu ekspansji YES.
Kandydat idealny
Franczyzobiorcą YES może zostać każda osoba, która jest gotowa do założenia własnej działalności gospodarczej, ma za sobą już pierwsze doświadczenia w obszarze prowadzenia własnego biznesu, sprzedaży detalicznej, czy koordynowania pracą zespołu. Warto podkreślić, że potencjalnych franczyzobiorców marka weryfikuje także pod kątem niekaralności oraz braku zaległych zobowiązań finansowych.
– Nasi partnerzy są zobowiązani do pracy w salonie osobiście – podkreśla Katarzyna Marczuk. – W wyjątkowych przypadkach dopuszczamy jednoczesną możliwość pracy w innych obszarach, niemniej nasi partnerzy są zobowiązani do wyrabiania 40 godzin tygodniowo w trzymiesięcznym okresie rozliczeniowym.
Marka ma własną bazę wolnych lokalizacji, ale jednocześnie jest otwarta na rekomendacje potencjalnych franczyzobiorców. Większość salonów jest obecnie zlokalizowana w galeriach handlowych.
– Ale jak wiemy, rynek wymaga stałego rozwoju i poszukiwania różnorodnych rozwiązań, na które się nie zamykamy – dodaje Katarzyna Marczuk.
Wybierz wariant
YES proponuje kilka wariantów współpracy. W wariancie A franczyzobiorca otrzymuje wyposażony sklep oraz wszystkie elementy niezbędne do jego prowadzenia. W tym również kompleksowe szkolenie wdrożeniowe oraz pomoc w zakresie rekrutacji odpowiedniego zespołu. W trakcie trwania umowy może liczyć na wsparcie regionalnego menedżera sprzedaży, a także pomoc działu ekspansji w zakresie awarii i napraw.
W pozostałych dwóch wariantach inwestycja w salon leży po stronie partnera. Jej wysokość to 7,5 tys. zł za 1 m2. YES zapewnia projekt architektoniczny oraz udziela wsparcia w procesie inwestycyjnym.
– Staramy się tak dobierać lokale, aby były optymalne i komfortowe, zarówno dla pracowników, jak i klientów – podkreśla Katarzyna Marczuk. – Średnia powierzchnia oscyluje w okolicach 55-60 m2.
W wariancie A nie ma żadnych opłat wstępnych ani miesięcznych. W pozostałych dwóch jednorazowa opłata wstępna wynosi 15 tys. zł netto. Od wybranego wariantu zależy też struktura wynagrodzenia franczyzobiorcy. Wariant A zakłada wynagrodzenie ryczałtowe oraz prowizję (w części o gwarantowanej wysokości). W wariancie B partner otrzymuje prowizję plus może uzyskiwać dochody dodatkowe ze sprzedaży własnych zegarków. W wariancie I zarabia na marży ze sprzedaży.
WIZYTÓWKA MARKI YES i VERONA
Sieć salonów jubilerskich.
- 195 salonów
- 3 warianty współpracy
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


