Mała gastronomia, dobry biznes
W marcu marka Cukrem i Solą otwiera trzy nowe punkty franczyzowe. Ile trzeba zainwestować w przyczepę gastronomiczną pod tym szyldem?
Pod szyldem Cukrem i Solą powstaje sieć punktów mobilnych, oferujących ciepłe i zimne przekąski. W menu są m.in. zapiekanki, różne rodzaje frytek, zakręcane ziemniaki czy grillowane kanapki.
– Od tego sezonu wprowadzamy nowości. To bubble tea oraz lody rzemieślnicze – informuje Kamil Woźniak, franczyzodawca Cukrem i Solą. – To produkty, które pozwolą na zwiększenie sprzedaży w sezonie wiosenno-letnim. Lody testowaliśmy dotychczas w lokalizacjach własnych i bardzo dobrze się sprawdziły. Kupujemy je bezpośrednio od producentów, czyli rzemieślniczych lodziarni.
Najem lub zakup
Franczyzodawca właśnie podpisał umowy na otwarcie nowych placówek. Mają ruszyć w marcu, w Warszawie i okolicach. Licencjobiorcy Cukrem i Solą mogą wybrać, czy chcą kupić na własność przyczepę gastronomiczną, czy też wolą skorzystać z opcji najmu. W pierwszym przypadku inwestycja zaczyna się od 89 tys. zł. Tyle kosztuje przyczepa ze standardowym menu, w którym znajdują się zapiekanki, frytki klasyczne, z batatów i belgijskie, churrosy, kawy ciepłe i mrożone oraz bubble tea.
– Menu możemy powiększać np. o kręcone ziemniaki, grillowane kanapki czy lody rzemieślnicze. Wówczas kwota inwestycji odpowiednio się zwiększa, w związku z dodatkowym wyposażeniem przyczepy – wyjaśnia Kamil Woźniak.
Jeśli wolimy skorzystać z najmu, to na start potrzeba o wiele mniej pieniędzy. W przypadku przyczepy w pełni wyposażonej, miesięczna opłata za wypożyczenie to 2,6 tys. zł. Można też wypożyczyć samą przyczepę, a wyposażenie dokupić lub wziąć w leasing. Wówczas miesięczny czynsz najmu wynosi 1,7 tys. zł.
W sezonie lub całorocznie
Franczyzodawca nie pobiera wstępnej opłaty licencyjnej. Miesięczna opłata franczyzowa to 500 zł. W przypadku, gdy to franczyzodawca znajdzie dla licencjobiorcy lokalizację, dodatkowo pobiera miesięcznie 1,5 proc. od obrotów punktu franczyzowego.
– Mamy bazę lokalizacji, możemy też znaleźć odpowiednie miejsce, kierując się preferencjami franczyzobiorcy – zapewnia Kamil Woźniak.
Przyczepy Cukrem i Solą mogą działać przez cały rok lub sezonowo. Najlepszą sprzedaż – jak mówi franczyzodawca – osiągają w okresie od marca do października.
– Nawet jeśli zdecydujemy się na zamknięcie przyczepy na zimę, to możemy przyjmować i realizować zamówienia na party boxy. Zawierają one przekąski w typie finger food i są świetną propozycją na imprezy czy spotkania towarzyskie. Przygotowujemy je na zamówienie, z dowozem lub odbiorem własnym – wyjaśnia Kamil Woźniak.
WIZYTÓWKA CUKREM I SOLĄ
Sieć punktów małej gastronomii.
- najem przyczepy od 1,7 tys. zł miesięcznie
- zakup przyczepy od 89 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


