Sto punktów Bafra Kebab w Polsce
Eryk Pisarski zainwestował w punkt Bafra Kebab niewiele ponad pół roku temu. Osiągane zyski zachęciły go do szybkiego otwarcia kolejnej lokalizacji.
Chciałem dobrze zainwestować pieniądze. Porównałem kilka firm na rynku i moją uwagę zwrócił koncept Bafra Kebab. Zależało mi na biznesie całorocznym z ofertą dobrej jakości. Biznes jest outdoorowy. Punkty stoją na zewnątrz poza obiektami handlowymi, dzięki czemu nie dotknął ich lockdown i inne obostrzenia zastosowane wobec restauratorów oraz galerii handlowych. Ponadto sprzedaż odbywa się z „bezpiecznego okienka” w formie „take away”, a więc z pominięciem bezpośredniego kontaktu – mówi Eryk Pisarski, franczyzobiorca Bafra Kebab. To wszystko sprawiło, że sieć wręcz zyskała na pandemii, prowadząc sprzedaż, podczas gdy gastronomia została zamknięta. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, prezesa firmy Sweet Gallery, do której należy również sieć Lodolandia & Kołacz na Okrągło i SiGelato, wzrost obrotów Bafra Kebab w okresie od lockdownu wynosi ok. 25 proc. Spółka nadal notuje bardzo wysokie wzrosty sprzedaży w punktach franczyzowych i własnych.
Bafra Kebab to już największa sieć punktów serwujących kebaby w Polsce. Jakość produktu i obsługa klientów na najwyższym poziomie to nadrzędny cel spółki Sweet Gallery – zapewnia franczyzodawca. Sieć szczególnie dba o to, by menu było różnorodne i kieruje je do różnych grup odbiorców. Każdy produkt, zanim zostanie wprowadzony do sieci, przez kilka miesięcy jest testowany i ulepszany przez centralę Bafra Kebab. W ofercie są również produkty dla wegetarian. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dzieci, w 2021 roku do całej sieci Bafra Kebab został wprowadzony box „Bafra Kids”, który zawiera zabawkę-niespodziankę.
Dzięki partnerskiej współpracy Bafra Kebab z firmą PepsiCo Poland, przy każdym punkcie marki znajduje się lodówka z napojami. – Jesteśmy jednym z największych partnerów firmy PepsiCo w Polsce. W naszych punktach oferujemy całą gamę napojów amerykańskiego producenta. Prowadzimy także wspólnie promocje – mówi Krzysztof Olesiak.
W tej chwili na rynku funkcjonuje już ponad 114 punktów Bafra Kebab. W samym styczniu 2022 roku spółka otworzyła 15 nowych punktów. Plany rozwojowe spółki są bardzo ambitne. W bieżącym roku planowane jest otwarcie 200 nowych punktów. – Już teraz mogę przyznać, że jesteśmy największą siecią street food. Jest ogromna przestrzeń w Polsce na oferowany przez nas koncept i model biznesowy. Działamy w małych i dużych miastach. Wszędzie mamy klientów, dzięki czemu biznes jest wysokodochodowy – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy również sieć Lodolandia & Kołacz na Okrągło i SiGelato.
Wynajem jedną z opcji
Od stycznia 2022 roku firma umożliwiła franczyzobiorcom wynajęcie przyczepy Bafra Kebab na 12 miesięcy bez ponoszenia kosztów związanych z leasingiem czy zakupem. Koszty wyprodukowania i wyposażenia przyczepy ponosi spółka Sweet Gallery, która następnie przekazuje ją w wynajmie franczyzobiorcy. Jeśli w ciągu pierwszych trzech miesięcy współpracy partner zdecyduje się wykupić przyczepę, wówczas koszty najmu wliczają się na poczet wykupu przyczepy. Jeśli natomiast nie zdecyduje się na jej wykup, może kontynuować najem i nie ponosi w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów. – Takie rozwiązanie pozwala na zapoznanie się z biznesem i jego specyfiką w praktyce, bez ponoszenia przez franczyzobiorcę kosztów inwestycyjnych – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Gallery. Partner wynajmuje w pełni wyposażoną, gotową do pracy przyczepę Bafra Kebab, która jest dostarczana przez centralę do wybranej lokalizacji. – Oferujemy biznes bezkosztowy i bez ryzyka. Mamy franczyzobiorców, którzy po miesiącu wykupili przyczepę na własność i niedługo po tym zdecydowali się na zakup kolejnego punktu Bafra Kebab. Ponadto część franczyzobiorców decyduje się na otwarcia nie tylko kolejnych punktów tej marki, ale także Lodolandii i SiGelato – przyznaje Krzysztof Olesiak.
Obiecujący start
Eryk Pisarski pierwszy punkt Bafra Kebab uruchomił w Opatowie przy centrum handlowym. Z uśmiechem wspomina dzień, kiedy jeszcze przed otwarciem biznesu ustawiła się długa kolejka. Popularność punktu utrzymuje się do dzisiaj.
Opatów to bardzo małe, mniej więcej czterotysięczne miasto, które bardzo dobrze wpisuje się w strategię sieci Bafra Kebab i potwierdza, że niewielkie miejscowości to słuszny kierunek rozwoju marki. Punkt w Opatowie zlokalizowany jest przy galerii handlowej z Biedronką, która będąc sklepem spożywczym, pracowała też podczas lockdownu. – Lokalizację znalazła mi centrala – twierdzi franczyzobiorca.
Trafiona lokalizacja to jeden w ważniejszych czynników powodzenia w biznesie. Sweet Gallery w swoich strukturach, w których pracuje ponad 150 osób, ma również dział komercjalizacji. To kilkanaście osób, które nieustannie jeżdżą po Polsce i wyszukują lokalizacje z największym potencjałem sprzedażowym. – Otrzymałem trzy propozycje lokalizacji, spośród których wybrałem według mnie najlepszą. Opatów jest małym miastem, ale mimo to sprzedaż w punkcie utrzymuje się na wysokim poziomie. Biznesplan, który dostałem na spotkaniu w centrali spółki w Warszawie jeszcze przed podpisaniem umowy, ma pokrycie z rzeczywistością i sprawdza się od pierwszego dnia funkcjonowania punktu – zapewnia Eryk Pisarski.
Odkryta nisza
Punkty Bafra Kebab powstają również w dużych miastach, ale od ubiegłego roku firma skupia się przede wszystkim na ekspansji w miejscowościach już od 5 tys. mieszkańców. – W takich miastach nasze punkty pełnią dodatkową funkcję – rozrywki i spotkań towarzyskich, których zazwyczaj tam brakuje. W ten sposób wykorzystujemy niszę. Dodatkowo wysokiej jakości produkty i designersko dopracowany punkt sprzedaży sprawiają, że klienci bardzo chętnie je odwiedzają – przyznaje Krzysztof Olesiak.
Pozycja punktu Bafra Kebab należącego do Eryka Pisarskiego nie słabnie mimo konkurencji obecnej w obrębie ok. 1 km. – Wokół mojego punktu są jeszcze cztery inne lokale, w których można kupić kebab. Nie są jednak tak popularne jak mój. Mamy najlepszą opinię w okolicy. Punkt Bafra Kebab w Opatowie znalazł się wśród laureatów ogólnopolskiego konkursu Orły Gastronomii z bardzo wysoką notą 8.6/10. Bazujemy na świeżych produktach – mięsie, sosach, pieczywie i warzywach. Dostawy mamy dwa razy w tygodniu, a jeśli trzeba, to i więcej – dodaje Eryk Pisarski.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży w punkcie Bafra Kebab w Opatowie zachęciły franczyzobiorcę do rozwoju biznesu i uruchomienia drugiej przyczepy, tym razem w Tarnobrzegu. To miasto także wpisuje się w kierunek rozwoju sieci Bafra Kebab, która swoim zasięgiem obejmuje także większe miejscowości. Tam również punkt Bafra Kebab znajduje się przy małym centrum handlowym typu retail park. Dodatkowo w pobliżu jest dworzec autobusowy PKS. Otwarcie kolejnego punktu odbyło się niedawno, bo w styczniu 2021 roku.
– Miejsce jest rewelacyjne. Kebaby kupują klienci galerii handlowej, ale też podróżujący i przechodnie. W pobliżu znajduje się szkoła, która generuje bardzo duży ruch młodzieży. Mamy również klientów, którzy przyjeżdżają do nas z drugiego końca miasta. W godzinach szczytu zamówienia wydajemy co 30 sekund. Do tego dochodzą dostawy, których w ciągu dnia jest 30-40, a średni paragon w sprzedaży z dostawą sięga ok. 40 zł. Istnieje możliwość odbioru zamówienia bezpośrednio w punkcie lub można zamówić dowóz, jak to się odbywa w Tarnobrzegu. Mamy własny samochód i pracownika obsługi. Jeśli chodzi o zamówienia na miejscu, to ich liczba wynosi ponad 150. Wiosną i latem może być jeszcze lepiej, gdy zwiększy się ruch turystyczny i liczba podróżujących na Ukrainę i na Białoruś – mówi Eryk Pisarski. Franczyzobiorca jest bardzo zaangażowany w prowadzenie biznesu, sam również organizuje cykliczne promocje dla lokalnej społeczności.
Nowe rozwiązania
Od 2021 roku Bafra Kebab oferuje sprzedaż w dostawie. Spółka Sweet Gallery stale testuje i wprowadza nowe rozwiązania mające na celu optymalizację biznesu franczyzobiorców. Już wkrótce Bafra Kebab będzie miała własną aplikację lojalnościową dzięki której klienci będą mogli zbierać punkty i odbierać gratisy. Dodatkowo będzie można składać zamówienia i dokonywać płatności online.
W obu punktach Bafra Kebab w Tarnobrzegu i Opatowie praca podzielona jest na dwie zmiany, od godz. 9:00 do 16:00 i od 16:00 do 22:30. Wśród pracowników jest także menedżer, który na co dzień nadzoruje pracę obu przyczep. Odległość między punktami wynosi 50 km, co zdaniem franczyzobiorcy nie jest uciążliwe. – Udało mi się stworzyć fajny zespół ludzi. Są to młode osoby do 25 lat, bardzo solidne i przykładające się do obowiązków. Mają rewelacyjny kontakt z klientami, co przekłada się na liczbę stałych klientów. Ponadto dużym ułatwieniem są kamery i kasoterminale w punktach, dzięki czemu widzę wszystkie transakcje, aktualny utarg oraz sposób obsługi klientów. Niemniej jednak osobiście doglądam pracy obu lokalizacji – mówi Eryk Pisarski.
W kwietniu obok punktu Bafra Kebab w Tarnobrzegu, franczyzobiorca uruchomi przyczepę Lodolandia. Natomiast w drugiej połowie bieżącego roku zamierza otworzyć trzeci punkt Bafra Kebab, który stanie po drugiej stronie miasta, skąd także dojeżdżają klienci do lokalu przy dworcu PKS i składają zamówienia. – Dlaczego więc nie otworzyć punktu blisko ich miejsca zamieszkania? – stwierdza franczyzobiorca.
Eryk Pisarski bardzo docenia współpracę ze Sweet Gallery. Jak twierdzi, franczyzodawca wspierał go na każdym etapie przygotowania biznesu oraz teraz, w trakcie jego prowadzenia. Zanim uruchomił punkt przeszedł szkolenie teoretyczne online, które trwało jeden dzień oraz pięciodniowe szkolenie praktyczne w jednym z warszawskich punktów Bafra Kebab, należących do centrali Sweet Gallery.
– Firma zapewniła nawet hotel i wyżywienie. Szkolenie było bardzo intensywne, ale dzięki niemu nauczyłem się, jak prowadzić ten biznes. A jak wspominałem, nie miałem wcześniej do czynienia z gastronomią. Następnie moim zadaniem było wyszkolenie pracowników. W dniu otwarcia miałem pomoc opiekuna regionalnego, z którym jestem w stałym kontakcie. Komunikacja z centralą jest bardzo prosto i szybka. Firma natychmiast reaguje na wszelkie moje prośby. Miałem raz problem z prądem, ale już następnego dnia rano przyjechali serwisanci z Warszawy i natychmiast naprawili usterkę – wspomina Eryk Pisarski.
Jego zdaniem biznes gastronomiczny trzeba lubić. To praca, która wymaga pełnego zaangażowania, również w sytuacjach, kiedy trzeba zakasać rękawy i samemu sprzedawać lub posprzątać w punkcie. – Nie jestem biznesmenem pod krawatem, który wyłącznie rozlicza ludzi z ich pracy. Staram się konstruktywnie zarządzać personelem, doceniać, ale także stanąć razem z nimi w szeregu i obsługiwać klientów. Takie postępowanie zjednuje pracowników.
Eryk Pisarski otworzy kolejne punkty Bafra Kebab i zostanie multifranczyzobiorcą. W kwietniu tego roku uruchomi swój pierwszy punkt Lodolandia i nie wyklucza otwarcia punktu z lodami rzemieślniczymi SiGelato oraz Kołacz na Okrągło, które również należą do sieci Sweet Gallery.
Z takim zaangażowaniem do pracy i podejściem do pracowników wszystko jest możliwe.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

