Sto punktów Bafra Kebab w Polsce

Stały wzrost
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Chciałem dobrze zainwestować pieniądze. Porównałem kilka firm na rynku i moją uwagę zwrócił koncept Bafra Kebab. Zależało mi na biznesie całorocznym z ofertą dobrej jakości. Biznes jest outdoorowy. Punkty stoją na zewnątrz poza obiektami handlowymi, dzięki czemu nie dotknął ich lockdown i inne obostrzenia zastosowane wobec restauratorów oraz galerii handlowych. Ponadto sprzedaż odbywa się z „bezpiecznego okienka” w formie „take away”, a więc z pominięciem bezpośredniego kontaktu – mówi Eryk Pisarski, franczyzobiorca Bafra Kebab. To wszystko sprawiło, że sieć wręcz zyskała na pandemii, prowadząc sprzedaż, podczas gdy gastronomia została zamknięta. Zdaniem Krzysztofa Olesiaka, prezesa firmy Sweet Gallery, do której należy również sieć Lodolandia & Kołacz na Okrągło i SiGelato, wzrost obrotów Bafra Kebab w okresie od lockdownu wynosi ok. 25 proc. Spółka nadal notuje bardzo wysokie wzrosty sprzedaży w punktach franczyzowych i własnych.  

Bafra Kebab to już największa sieć punktów serwujących kebaby w Polsce. Jakość produktu i obsługa klientów na najwyższym poziomie to nadrzędny cel spółki Sweet Gallery – zapewnia franczyzodawca. Sieć szczególnie dba o to, by menu było różnorodne i kieruje je do różnych grup odbiorców. Każdy produkt, zanim zostanie wprowadzony do sieci, przez kilka miesięcy jest testowany i ulepszany przez centralę Bafra Kebab. W ofercie są również produkty dla wegetarian. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom dzieci, w 2021 roku do całej sieci Bafra Kebab został wprowadzony box „Bafra Kids”, który zawiera zabawkę-niespodziankę.
Dzięki partnerskiej współpracy Bafra Kebab z firmą PepsiCo Poland, przy każdym punkcie marki znajduje się lodówka z napojami. – Jesteśmy jednym z największych partnerów firmy PepsiCo w Polsce. W naszych punktach oferujemy całą gamę napojów amerykańskiego producenta. Prowadzimy także wspólnie promocje – mówi Krzysztof Olesiak.

W tej chwili na rynku funkcjonuje już ponad 114 punktów Bafra Kebab. W samym styczniu 2022 roku spółka otworzyła 15 nowych punktów. Plany rozwojowe spółki są bardzo ambitne. W bieżącym roku planowane jest otwarcie 200 nowych punktów. – Już teraz mogę przyznać, że jesteśmy największą siecią street food. Jest ogromna przestrzeń w Polsce na oferowany przez nas koncept i model biznesowy. Działamy w małych i dużych miastach. Wszędzie mamy klientów, dzięki czemu biznes jest wysokodochodowy – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy również sieć Lodolandia & Kołacz na Okrągło i SiGelato.

Wynajem jedną z opcji

Od stycznia 2022 roku firma umożliwiła franczyzobiorcom wynajęcie przyczepy Bafra Kebab na 12 miesięcy bez ponoszenia kosztów związanych z leasingiem czy zakupem. Koszty wyprodukowania i wyposażenia przyczepy ponosi spółka Sweet Gallery, która następnie przekazuje ją w wynajmie franczyzobiorcy. Jeśli w ciągu pierwszych trzech miesięcy współpracy partner zdecyduje się wykupić przyczepę, wówczas koszty najmu wliczają się na poczet wykupu przyczepy. Jeśli natomiast nie zdecyduje się na jej wykup, może kontynuować najem i nie ponosi w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów. – Takie rozwiązanie pozwala na zapoznanie się z biznesem i jego specyfiką w praktyce, bez ponoszenia przez franczyzobiorcę kosztów inwestycyjnych – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer Sweet Gallery. Partner wynajmuje w pełni wyposażoną, gotową do pracy przyczepę Bafra Kebab, która jest dostarczana przez centralę do wybranej lokalizacji. – Oferujemy biznes bezkosztowy i bez ryzyka. Mamy franczyzobiorców, którzy po miesiącu wykupili przyczepę na własność i niedługo po tym zdecydowali się na zakup kolejnego punktu Bafra Kebab. Ponadto część franczyzobiorców decyduje się na otwarcia nie tylko kolejnych punktów tej marki, ale także Lodolandii i SiGelato – przyznaje Krzysztof Olesiak.

Obiecujący start

Eryk Pisarski pierwszy punkt Bafra Kebab uruchomił w Opatowie przy centrum handlowym. Z uśmiechem wspomina dzień, kiedy jeszcze przed otwarciem biznesu ustawiła się długa kolejka. Popularność punktu utrzymuje się do dzisiaj.

Opatów to bardzo małe, mniej więcej czterotysięczne miasto, które bardzo dobrze wpisuje się w strategię sieci Bafra Kebab i potwierdza, że niewielkie miejscowości to słuszny kierunek rozwoju marki. Punkt w Opatowie zlokalizowany jest przy galerii handlowej z Biedronką, która będąc sklepem spożywczym, pracowała też podczas lockdownu. – Lokalizację znalazła mi centrala – twierdzi franczyzobiorca.

Trafiona lokalizacja to jeden w ważniejszych czynników powodzenia w biznesie. Sweet Gallery w swoich strukturach, w których pracuje ponad 150 osób, ma również dział komercjalizacji. To kilkanaście osób, które nieustannie jeżdżą po Polsce i wyszukują lokalizacje z największym potencjałem sprzedażowym. – Otrzymałem trzy propozycje lokalizacji, spośród których wybrałem według mnie najlepszą. Opatów jest małym miastem, ale mimo to sprzedaż w punkcie utrzymuje się na wysokim poziomie. Biznesplan, który dostałem na spotkaniu w centrali spółki w Warszawie jeszcze przed podpisaniem umowy, ma pokrycie z rzeczywistością i sprawdza się od pierwszego dnia funkcjonowania punktu – zapewnia Eryk Pisarski.

Odkryta nisza

Punkty Bafra Kebab powstają również w dużych miastach, ale od ubiegłego roku firma skupia się przede wszystkim na ekspansji w miejscowościach już od 5 tys. mieszkańców. – W takich miastach nasze punkty pełnią dodatkową funkcję – rozrywki i spotkań towarzyskich, których zazwyczaj tam brakuje. W ten sposób wykorzystujemy niszę. Dodatkowo wysokiej jakości produkty i designersko dopracowany punkt sprzedaży sprawiają, że klienci bardzo chętnie je odwiedzają – przyznaje Krzysztof Olesiak.

Pozycja punktu Bafra Kebab należącego do Eryka Pisarskiego nie słabnie mimo konkurencji obecnej w obrębie ok. 1 km. – Wokół mojego punktu są jeszcze cztery inne lokale, w których można kupić kebab. Nie są jednak tak popularne jak mój. Mamy najlepszą opinię w okolicy. Punkt Bafra Kebab w Opatowie znalazł się wśród laureatów ogólnopolskiego konkursu Orły Gastronomii z bardzo wysoką notą 8.6/10. Bazujemy na świeżych produktach – mięsie, sosach, pieczywie i warzywach. Dostawy mamy dwa razy w tygodniu, a jeśli trzeba, to i więcej – dodaje Eryk Pisarski.   

Bardzo dobre wyniki sprzedaży w punkcie Bafra Kebab w Opatowie zachęciły franczyzobiorcę do rozwoju biznesu i uruchomienia drugiej przyczepy, tym razem w Tarnobrzegu. To miasto także wpisuje się w kierunek rozwoju sieci Bafra Kebab, która swoim zasięgiem obejmuje także większe miejscowości. Tam również punkt Bafra Kebab znajduje się przy małym centrum handlowym typu retail park. Dodatkowo w pobliżu jest dworzec autobusowy PKS. Otwarcie kolejnego punktu odbyło się niedawno, bo w styczniu 2021 roku.

– Miejsce jest rewelacyjne. Kebaby kupują klienci galerii handlowej, ale też podróżujący i przechodnie. W pobliżu znajduje się szkoła, która generuje bardzo duży ruch młodzieży. Mamy również klientów, którzy przyjeżdżają do nas z drugiego końca miasta. W godzinach szczytu zamówienia wydajemy co 30 sekund. Do tego dochodzą dostawy, których w ciągu dnia jest 30-40, a średni paragon w sprzedaży z dostawą sięga ok. 40 zł. Istnieje możliwość odbioru zamówienia bezpośrednio w punkcie lub można zamówić dowóz, jak to się odbywa w Tarnobrzegu. Mamy własny samochód i pracownika obsługi. Jeśli chodzi o zamówienia na miejscu, to ich liczba wynosi ponad 150. Wiosną i latem może być jeszcze lepiej, gdy zwiększy się ruch turystyczny i liczba podróżujących na Ukrainę i na Białoruś – mówi Eryk Pisarski. Franczyzobiorca jest bardzo zaangażowany w prowadzenie biznesu, sam również organizuje cykliczne promocje dla lokalnej społeczności.

Nowe rozwiązania

Od 2021 roku Bafra Kebab oferuje sprzedaż w dostawie. Spółka Sweet Gallery stale testuje i wprowadza nowe rozwiązania mające na celu optymalizację biznesu franczyzobiorców. Już wkrótce Bafra Kebab będzie miała własną aplikację lojalnościową dzięki której klienci będą mogli zbierać punkty i odbierać gratisy. Dodatkowo będzie można składać zamówienia i dokonywać płatności online.

W obu punktach Bafra Kebab w Tarnobrzegu i Opatowie praca podzielona jest na dwie zmiany, od godz. 9:00 do 16:00 i od 16:00 do 22:30. Wśród pracowników jest także menedżer, który na co dzień nadzoruje pracę obu przyczep. Odległość między punktami wynosi 50 km, co zdaniem franczyzobiorcy nie jest uciążliwe. – Udało mi się stworzyć fajny zespół ludzi. Są to młode osoby do 25 lat, bardzo solidne i przykładające się do obowiązków. Mają rewelacyjny kontakt z klientami, co przekłada się na liczbę stałych klientów. Ponadto dużym ułatwieniem są kamery i kasoterminale w punktach, dzięki czemu widzę wszystkie transakcje, aktualny utarg oraz sposób obsługi klientów. Niemniej jednak osobiście doglądam pracy obu lokalizacji – mówi Eryk Pisarski.  

W kwietniu obok punktu Bafra Kebab w Tarnobrzegu, franczyzobiorca uruchomi przyczepę Lodolandia. Natomiast w drugiej połowie bieżącego roku zamierza otworzyć trzeci punkt Bafra Kebab, który stanie po drugiej stronie miasta, skąd także dojeżdżają klienci do lokalu przy dworcu PKS i składają zamówienia. – Dlaczego więc nie otworzyć punktu blisko ich miejsca zamieszkania? – stwierdza franczyzobiorca.

Eryk Pisarski bardzo docenia współpracę ze Sweet Gallery. Jak twierdzi, franczyzodawca wspierał go na każdym etapie przygotowania biznesu oraz teraz, w trakcie jego prowadzenia. Zanim uruchomił punkt przeszedł szkolenie teoretyczne online, które trwało jeden dzień oraz pięciodniowe szkolenie praktyczne w jednym z warszawskich punktów Bafra Kebab, należących do centrali Sweet Gallery.

– Firma zapewniła nawet hotel i wyżywienie. Szkolenie było bardzo intensywne, ale dzięki niemu nauczyłem się, jak prowadzić ten biznes. A jak wspominałem, nie miałem wcześniej do czynienia z gastronomią. Następnie moim zadaniem było wyszkolenie pracowników. W dniu otwarcia miałem pomoc opiekuna regionalnego, z którym jestem w stałym kontakcie. Komunikacja z centralą jest bardzo prosto i szybka. Firma natychmiast reaguje na wszelkie moje prośby. Miałem raz problem z prądem, ale już następnego dnia rano przyjechali serwisanci z Warszawy i natychmiast naprawili usterkę – wspomina Eryk Pisarski.

Jego zdaniem biznes gastronomiczny trzeba lubić. To praca, która wymaga pełnego zaangażowania, również w sytuacjach, kiedy trzeba zakasać rękawy i samemu sprzedawać lub posprzątać w punkcie. – Nie jestem biznesmenem pod krawatem, który wyłącznie rozlicza ludzi z ich pracy. Staram się konstruktywnie zarządzać personelem, doceniać, ale także stanąć razem z nimi w szeregu i obsługiwać klientów. Takie postępowanie zjednuje pracowników.

Eryk Pisarski otworzy kolejne punkty Bafra Kebab i zostanie multifranczyzobiorcą. W kwietniu tego roku uruchomi swój pierwszy punkt Lodolandia i nie wyklucza otwarcia punktu z lodami rzemieślniczymi SiGelato oraz Kołacz na Okrągło, które również należą do sieci Sweet Gallery.
Z takim zaangażowaniem do pracy i podejściem do pracowników wszystko jest możliwe. 

Magdalena Kurda
Autor
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł