Branża z potencjałem
– W ostatnich latach rynek tatuaży w Polsce ewoluował. Dzisiaj tatuaże to małe dzieła sztuki, na które jest moda – mówi Seweryn Sarna, menedżer firmy Mistrzowie Tattoo.
Jak wygląda rynek salonów tatuażu w Polsce?
W dzisiejszych czasach tatuaż to niemal dzieło sztuki. Coraz więcej ludzi traktuje go jako ekskluzywną biżuterię na swoim ciele. W ciągu ostatnich kilku lat rynek tatuaży ewaluował. Powstało wiele bardzo dobrych salonów i pojawia się coraz więcej utalentowanych artystów, którzy chcą pracować w tym biznesie, ponieważ jest to ich pasja. Tatuują się ludzie w różnym wieku, nie tylko młodzi. Są to zarówno kobiety jak i mężczyźni. Tatuaże są także coraz szerzej widziane u światowych gwiazd kina, muzyki czy celebrytów. Stały się one modą XXI wieku.
Dlaczego zdecydowaliście się na rozwój we franczyzie?
Zdecydowaliśmy się wejść w ten model współpracy, ponieważ na rynku w Polsce brakuje takiej sieci, a jest ona potrzebna. W naszym kraju przeważającą część stanowią bowiem lokalnie działające pojedyncze studia lub sieci liczące nie więcej niż kilka studio. Jesteśmy pierwszym i jedynym franczyzodawcą w branży tautaży w Polsce. Franczyzę oferujemy od sierpnia 2021 roku. Chcemy dzielić się z ludźmi swoją pasją, wymieniać poglądami, doświadczeniem. Mamy też ambicje stać się potężną grupą zrzeszającą najlepszych tatuażystów w kraju. Wspólne konwenty, guest spoty, wspólne uczenie i pogłębianie sztuki tatuażu to nasz cel. Chcemy zbudować silną i rozpoznawalną markę, bezpieczną i ekskluzywną. Klienci często mają problem z wyborem odpowiedniego studia z obawy czy akurat tutaj tatuaż jakość jest na wysokim poziomie. Naszym celem jest zagwarantowanie klientowi, że udając się do salonu studia Mistrzowie Tattoo, usługa będzie wykonana na 100 proc. zgodnie z jego oczekiwaniami.
Jak na rynek tatuaży wpłynęła pandemia?
Biznes tattoo jest odporny na pandemie. Ten, kto zawsze marzył o tatuażu, to po prostu go zrobi. W czasie lockdownu nie nudziliśmy się. Robiliśmy dużo projektów, a tatuażyści wykorzystali ten wolny czas także do odpoczynku. Natomiast po lockdownie w studio było prawdziwe trzęsienie ziemi. Mieliśmy więcej chętnych niż wolnych terminów.
Czym należy się kierować, wybierając lokalizację pod salon tatuażu?
Tutaj mamy duże pole manewru. Wybierając lokal na obrzeżach miasta, na jakimś osiedlu, oszczędzamy na czynszu i naprawdę mamy szeroki wybór. Nie polecamy centrów miast. Po pierwsze czynsz jest tam wysoki, a dojazd i parkowanie utrudnione. Ważne jest dla nas, żeby obok był parking, najlepiej bezpłatny i dobra komunikacja. Lokal powinien znajdować się na parterze budynku i posiadać miejsce do zawieszenia reklamy.
Jakie są warunki współpracy z waszą siecią i kiedy można liczyć na zwrot z inwestycji?
Plan finansowy dla studio Mistrzowie Tattoo przewiduje nakłady inwestycyjne w zależności od wybranego modelu. Do wyboru mamy Studio Tattoo wyposażone w trzy stanowiska dla tatuażystów lub Studio Tattoo z dodatkowymi usługami jak piercing, makijaż permanentny oraz laserowe usuwanie tatuażu i makijażu permanentnego. Przy czym Studio Tattoo to nakłady rzędu 75 tys. zł netto, a dodatkowe usługi 60 tys. zł netto.
Planowany zwrot z inwestycji następuje po 3-5 miesiącach od otwarcia. Przy pełnej gamie usług i po odjęciu kosztów możemy liczyć na zyski średnio rzędu 20-30 tys. zł miesięcznie.
Jakie macie plany rozwoju sieci? Kiedy powstaną kolejne salony?
Z racji tego , że jesteśmy jedynym i pierwszym franczyzodawcą usług tatuażu liczymy na spory odzew i wiele zapytań. Na pewno w Gdyni, jeszcze w tym roku powstanie nasza trzecia jednostka własna. Także od 3 grudnia działa prężnie nasza jednostka franczyzowa w Poznaniu i osiąga coraz lepsze wyniki. Mieliśmy już także dopięty temat na Wrocław, ale nasi partnerzy w ostatniej chwili musieli się wycofać z powodu kłopotów finansowych ich obecnej firmy.
Nie nastawiamy się na hurtowe budowanie sieci. Zależy nam na jakości naszych franczyzobiorców. Chcemy otwierać dobre studia z ludźmi, którzy są do tego odpowiedni i dobrze poprowadzą ten biznes, a dodatkowo stanie się on dla nich pasją. Należy dodać jeszcze, że Mistrzowie Tattoo to koncept przystępny dla każdego. Nie jest wymagane doświadczenie w branży. Nie trzeba być także artystą. Oferta skierowana jest zarówno dla nowych inwestorów nie mających wiedzy o tatuażu, jak i osób prowadzących już studia lub planujących je otworzyć.
WIZYTÓWKA MISTRZOWIE TATTOO
Sieć salonów tatuaży.
- koszt inwestycji: 60-75 tys. zł
- liczba salonów: 3
- czas zwrotu z inwestycji: 3-5 miesięcy
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


