Nadchodzi czas na lody

Apetyt na lody
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Marka Mini Melts udowodniła, że choć Polacy są gastronomicznymi tradycjonalistami, to i nowości mają szansę się przyjąć. Mini Melts oferuje lody mrożone metodą kriogeniczną, czyli ciekłym azotem. Wytwarzane są w temperaturze -197°C i mają kształt drobnych kuleczek. Ubiegły rok był dla Mini Melts wyjątkowo dobry.

– Rozbudowaliśmy sieć i zwiększyliśmy sprzedaż, nawet przekraczając założenia, które mieliśmy na początku ubiegłego roku. Wysokie obroty osiągały zwłaszcza lokalizacje sezonowe, w atrakcyjnych turystycznie miejscach. Polacy ubiegłoroczne wakacje spędzali bowiem w większości w kraju – podkreśla Marcin Sroka, koordynator ds. rozwoju sieci Mini Melts.

Sezon się zbliża

W 2021 roku marka Mini Melts miała ok. 500 punktów sezonowych, do tego dochodzi ponad 300 punktów, które działają przez cały rok (w tym automaty vendingowe).

– Zakładamy, że w tym roku naszych stoisk będzie jeszcze więcej. Jednak jeśli chodzi o liczby, to bardziej liczy się dla nas ilość sprzedawanego produktu. Duża sprzedaż to duże dochody. A jeśli punkty będą zarabiać, to partnerzy co rok będą do nas wracali, zadowoleni z zyskowności biznesu – dodaje Marcin Sroka. – Choć oczywiście zdajemy sobie sprawę, że większa sieć oznacza wyższą rozpoznawalność, co też przekłada się na popularność marki i sprzedaż. Nad wzrostem rozpoznawalności pracujemy również w sieci, m.in. w social mediach czy prowadząc sprzedaż online.

Całoroczne lokalizacje to np. galerie handlowe czy wewnętrzne place zabaw. Jeśli chodzi o punkty sezonowe, to niektóre z nich zaczynają sezon już w kwietniu, inne w maju, a np. nadmorskie dopiero w czerwcu. Sezon nad morzem jest najkrótszy (bo obejmuje właściwie tylko wakacje), ale za to najbardziej intensywny, ze względu na dużą liczbę klientów.

– Najdłużej działające nasze lokalizacje sezonowe pracują natomiast od kwietnia do końca października – mówi Marcin Sroka.

Partner lub franczyzobiorca

Mini Melts oferuje partnerski lub franczyzowy model współpracy. W pierwszym przypadku partner inwestuje tylko w towar, stoisko otrzymuje od centrali bezpłatnie.

– Jakieś 80 proc. naszych umów to właśnie umowy partnerskie – nie ukrywa Marcin Sroka. – To bardzo bezpieczna forma współpracy, ze względu na brak kosztów na wejściu.

W przypadku franczyzy stoisko należy kupić lub wydzierżawić. Koszt dzierżawy zależy od rodzaju wybranego stoiska, a jest ich kilka. Mniejsze, typu compact, to wydatek 4 tys. zł netto w skali roku. Przy większym roczny czynsz wynosi 6 tys. zł netto. Franczyzobiorca kupuje towar po niższych cenach niż partner.

– Jesteśmy bardzo elastyczni, jeśli chodzi o zasady współpracy i umożliwiamy np. przejście z formatu partnerskiego na franczyzę, jeśli to dla kogoś bardziej opłacalne i wygodne – podkreśla Marcin Sroka.

Niektórzy partnerzy i franczyzobiorcy mają po kilka, a nawet kilkanaście stoisk i współpracują z Mini Melts od kilku lat z rzędu.

– Raczej traktują nasz koncept jako dodatkowe źródło dochodów, prowadząc także inne biznesy – przyznaje Marcin Sroka. – Nawet ci, którzy nie muszą. Bo przy odpowiedniej liczbie dobrze zlokalizowanych stoisk można w sezonie zarobić na cały rok.

Co istotne, Mini Melts umożliwia dołączenie do sieci w każdym momencie, także w trakcie trwania sezonu.

– Oczywiście, lepiej zgłosić się wcześniej i zacząć zarabiać od początku sezonu – nie ukrywa Marcin Sroka. – Najwięcej umów podpisujemy do maja. Ale jesteśmy zawsze przygotowani i mamy stoiska w zapasie, ponieważ w każdej chwili może się pojawić jakaś ciekawa i atrakcyjna lokalizacja.

 

WIZYTÓWKA MINI MELTS

Sieć punków z lodami mrożonymi ciekłym azotem.

  • ok. 800 punków
  • dzierżawa stoiska 4-6 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €