Otwieramy sklep z zabawkami
Największym wyzwaniem dla stacjonarnych sklepów z zabawkami są sklepy online. Przewagą tych pierwszych jest jednak obsługa.
Sieć Toy Planet cały czas mierzy się ze skutkami pandemii. Część sklepów wynajmujących lokale w galeriach handlowych zamknęła się, ponieważ centra handlowe nie działały przez długi czas, a franczyzobiorcy musieli opłacać czynsz i utrzymywać pracowników.
Handel na prostej
Przez cały czas pracowały jednak mniejsze sklepy funkcjonujące poza infrastrukturą centrów handlowych.
- Działają one do dziś – mówi Wojciech Goduński, właściciel sieci Toy Planet.
Dodaje, że handel radzi sobie coraz lepiej, a największym wyzwaniem sklepów stacjonarnych z zabawkami są inne sklepy, działające na zasadzie on-line.
- Klienci mają dzisiaj dostęp do tysiąca ofert, a decydując się na zakup produktu kierują się przede wszystkim ceną. Sklepy on-line zazwyczaj stanowią konkurencję w tej materii. Nie wynajmując powierzchni pod sklep, mogą zaniżać ceny i stanowić ogromną konkurencję dla tych, którzy prowadząc działalność w lokalu – tłumaczy Wojciech Goduński.
Jego zdaniem widać już jednak, że klienci wracają do sklepów stacjonarnych. Wielu z nich woli zabawkę obejrzeć, sprawdzić czy jest bezpieczna i przypadnie do gustu małemu klientowi.
- Internet nigdy nie zapewni konsumentowi 100 proc. obsługi, więc sklepy stacjonarne dalej mają sens oraz przyszłość na rynku zabawkarskim – uważa Wojciech Goduński.
Inwestycja w zabawki
Toy Planet cały czas szuka nowych franczyzobiorców na terenie całego kraju. Firma ma w ofercie produkty, które są przeznaczone dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Dostępny asortyment jest odpowiednio przemyślany, aby jak najlepiej dbać o rozwój, kreatywność oraz dobre samopoczucie każdego dziecka.
Sklepy Toy Planet są zlokalizowane głównie w centrach handlowych i przy handlowych ulicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
- Nie wymagamy doświadczenia w branży, franczyzę z nami może otworzyć każdy, kto cechuje się zaangażowaniem oraz wielką chęcią odniesienia sukcesu w biznesie. A resztę wskażemy my. Franczyza jest bardzo bezpieczną formą w prowadzeniu własnego biznesu. Od samego początku nasi szkoleniowcy pomagają rozkręcić interes, służą wsparciem oraz doradztwem – mówi Wojciech Goduński.
Obecnie w sieci Ty Planet działa 10 sklepów franczyzowych. Kwota inwestycji w sklepy wynosi 120 tys. zł, a opłata bieżąca 3 proc. obrotu netto. Natomiast w wyspę handlową trzeba zainwestować 34 tys. zł, a opłata też wynosi 3 proc. od obrotu.
WIZYTÓWKA TOY PLANET
Sieć sklepów z zabawkami
- liczba placówek – 10 franczyzowych
- kwota inwestycji – 120 tys. zł w przypadku sklepu i 34 tys. w przypadku wyspy handlowej
- opłaty – 3 proc. od obrotu
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży art. dziecięce
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

