Franczyzodawca wprowadza zmiany
Franczyzodawca Socatots i Brazylijskich Szkółek Piłkarskich (BSS) szykuje się do zmiany modelu współpracy. Na czym będzie on polegał?
Polska Konfederacja FDS, prowadząca na naszym rynku dwa koncepty: Socatots i Brazylijskie Szkółki Piłkarskie, przygotowuje się do zmiany modelu współpracy na polskim rynku. Zmiana to efekt doświadczeń firmy w ostatnich latach. Pojawi się ona w najbliższym roku.
Firma chce odejść od udostępniania franczyzobiorcom dużych rynków na wyłączność.
– Ponad dekada doświadczenia pokazuje, że znacznie łatwiej i efektywniej zarządza się mniejszym biznesem, gdzie sam franczyzobiorca może być osobiście zaangażowany zarówno w obsługę klientów, jak i prowadzenie zajęć. Według nas taka formuła jest najlepszym sposobem na osiąganie sukcesu. Szczególnie, gdy angażujemy się i współpracujemy ze swoją siecią w zakresie większości podejmowanych w jej ramach, poważnych i kluczowych decyzji – mówi Dorota Uciechowska, prezes FDS.
Socatots to koncept oferujący zajęcia ogólnorozwojowe skierowane do dzieci w wieku od 6 miesięcy do 5 lat a BSS – Brazylijskie Szkółki Piłkarskie, to zajęcia piłkarskie dla pięciolatków.
– Każdy z programów może funkcjonować samodzielnie, ponieważ inna jest specyfika i forma zajęć. Połączone razem, stanowią jednak najdłuższy i najbardziej kompletny program piłkarski w Polsce – mówi Dorota Uciechowska.
Dodaje, że najważniejsze, co jest potrzebne do prowadzenia Socatots to kochać dzieci i rozumieć, jak ważna i odpowiedzialna jest praca nad ich rozwojem.
– Stale udoskonalamy nasz program zajęć tak, aby dodawać kolejne elementy ale i ułatwiać i urozmaicać naszym trenerom ich codzienną pracę. I dzieci to nam oddają. Zarówno w osiąganych rezultatach, jak i radości i miłości, którą obdarzają każdego, zaangażowanego i cieszącego się pracą z nimi trenera – mówi Dorota Uciechowska.
Inwestycja we własny oddział Socatots, to wydatek na poziomie min. 5,5 tys. zł. Oddziały franczyzowe, prowadzące zajęcia znajdują się dziś w blisko 40 miastach Polski, z czego pięć to placówki własne. Nowych franczyzobiorców firma szuka na terenie całej Polski.
– Najchętniej nawiążemy współpracę z nowymi partnerami na terenie województwa śląskiego, mazowieckiego i warmińsko-mazurskiego, a z dużych miast uwolnił się nam ponownie Kraków. Tym razem jednak myślimy o podzielaniu tego miasta na mniejsze i łatwiejsze do pracy oddziały – mówi Dorota Uciechowska.
Lokalizacja i ludzie
Socatots i Brazylijskie Szkółki Piłkarskie w czasie lockdownów miały spory problem, ponieważ zajęcia wirtualne w ich przypadku się nie sprawdziły.
– Nie udało nam się w pełni przenieść zajęć Socatots do online, być może dlatego nasi klienci po wznowieniu możliwości prowadzenia ich stacjonarnie, tak chętnie do nas wracali – mówi Dorota Uciechowska. Pomimo trudności, z jakimi zmagała się firma w czasie pandemii, nie przetrwały jej tylko dwa oddziały.
– W przypadku jednego z nich, sama pandemia, była w zasadzie kropką nad i w procesie decyzyjnym.
W tym samym jednak czasie, właśnie w drugim roku pandemii, powróciło do nas miasto, w którym nie prowadziliśmy zajęć przez blisko trzy lata, ponieważ okazało się, że inwestycja w infrastrukturę sportową, tak potrzebna i oczekiwana właśnie po długim okresie siedzenia w domu, naturalnie spowodowała duże zainteresowanie zajęciami sportowymi i wśród rodziców i dzieci – mówi Dorota Uciechowska.
Dodaje, że obecnie największym wzywaniem jest odpowiednia lokalizacja oraz ludzie.
– Potrzeba przestrzeni wygodnej, przestronnej i z komfortowym dojazdem. Dyrektorzy placówek edukacyjnych do dzisiaj mają wiele obaw przed udostępnianiem szkół dla zajęć pozaszkolnych – mówi Dorota Uciechowska.
Ponadto niełatwo w ostatnim czasie znaleźć odpowiedzialnych i chętnych do pracy trenerów.
WIZYTÓWKA SOCATOTS
Sieć szkółek piłkarskich, prowadząca zajęcia ogólnorozwojowe dzieci
- liczba placówek – 40
- kwota inwestycji – od 5,5 tys. zł
- opłaty – 15 proc. od przychodów z tytułu prowadzenia zajęć
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

