Masaż jest dobry na wszystko
Jarosław i Magdalena Jakubczakowie otworzyli salon Orient Massage tydzień przed lockdownem. – Przetrwaliśmy trudny czas, co nas wzmocniło i pozwoliło jeszcze lepiej poznać biznes – mówią.
Szukając pomysłu na własny biznes, Jarosław i Magdalena Jakubczakowie początkowo myśleli o gastronomii. Zmienili jednak zdanie, gdy przeczytali artykuł o koncepcie Orient Massage. – Był to oryginalny model biznesowy, który wyróżniał się na tle innych. Postanowiliśmy wybrać się do Łodzi, skąd pochodzi sieć, aby na własnej skórze doświadczyć masażu balijskiego Orient Massage – wspomina Jarosław Jakubczak. – Gdy weszliśmy do tamtejszej placówki, poczuliśmy się jak w innym świecie. Po masażu nie mieliśmy już wątpliwości. Spotkaliśmy się z właścicielem sieci Piotrem Buchalskim, który przejrzyście przedstawił nam warunki współpracy i wkrótce podpisaliśmy umowę franczyzową.
A Magdalena Jakubczak podkreśla, że jednocześnie decyzja była dobrze przemyślana. – Biznes podobał nam się od początku, ale zanim podjęliśmy ostateczną decyzję, przekalkulowaliśmy wszystkie argumenty za i przeciw – mówi Magdalena Jakubczak.
Poszukiwania lokalizacji
Franczyzobiorcy otrzymali od franczyzodawcy wytyczne, określające standardy powierzchniowe, techniczne i wizualne, jakie powinien spełniać lokal na salon. – Przeszukaliśmy z żoną różne oferty wynajmu lokali. Wybraliśmy 10, a następnie już wspólnie z franczyzodawcą wytypowaliśmy najlepszy. Poświęciliśmy dwa dni na oglądanie lokali, a franczyzodawca za każdym razem wskazywał atuty i wady każdej placówki oraz szacował koszty adaptacji wnętrza. Uczestniczył także w negocjacjach cen i warunków najmu lokalu
– wspomina Jarosław Jakubczak.
Ostateczny wybór padł na lokal w stanie deweloperskim, który wymagał całkowitego wykończenia i wyposażenia. Przygotowanie do otwarcia trwało 1,5 miesiąca. Franczyzobiorcy otrzymali od sieci kilka projektów lokalu. Skorzystali także z proponowanej przez centralę ekipy budowlanej i ekipy koordynującej prace, która odpowiadała za cały remont. – Dzięki temu zaoszczędziliśmy z żoną mnóstwo czasu, a nasz nadzór nad budową polegał na odwiedzeniu lokalu 1-2 razy w tygodniu. W trakcie prac firma koordynująca była w kontakcie z franczyzodawcą. W tym czasie my odbywaliśmy szkolenie z zakresu zarządzania salonem – dodaje Jarosław Jakubczak.
Wrocławski salon Orient Massage mieści się naprzeciwko dużej galerii handlowej. Jak wspomina Jarosław Jakubczak, został otwarty w marcu 2021 roku – tydzień przed lockdownem. Na szczęście franczyzodawca szybko zareagował i pomógł franczyzobiorcom przejść na sprzedaż voucherów. Ponadto w ramach bieżącego wsparcia, franczyzodawca utrzymuje stronę internetową – ponosi związane z nią koszty i prowadzi wszelkie formalności, zapewnia gotowy branding oraz materiały reklamowe. Sieć zapewnia również salonom zaopatrzenie w kosmetyki marki Orient’ Nature i produkty ziołowe, które stanowią ofertę Pijalni Ziół Natura Organica.
Fachowe ręce
Salony Orient Massage i drugiej sieci Thai Organic oferują masaże, wykonywane zgodnie ze sztuką Orientu i dalekowschodnich rytuałów. Sieć korzysta z wiedzy i doświadczenia masażystek z Bali i Tajlandii, które – jak twierdzi Piotr Buchalski, franczyzodawca obu marek – uchodzą za najlepsze na świecie. – Personel wszystkich salonów stanowią wyłącznie masażystki z udokumentowaną wiedzą, certyfikatami i świadectwem ukończenia szkół masażu na Bali i w Tajlandii. Znajomość anatomii człowieka pozwala im dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów – podkreśla Piotr Buchalski.
Franczyzodawca zapewnia, że nawiązał stałą współpracę z ekspertami szkół masażu na Bali i w Tajlandii. – Wraz z nimi wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu, opierając się na filozofii Orientu, czerpiąc z bogatej gamy technik i terapii wpływających na zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – wylicza Piotr Buchalski.
Fachowość masażystek potwierdzają też franczyzobiorcy. – Terapeutki to chodzące encyklopedie wiedzy na temat anatomii ludzkiego ciała czy samych masaży – podkreśla Jarosław Jakubczak.
To franczyzodawca zapewnia zatrudnienie masażystek oraz pilnuje wszystkich formalności związanych z pozwoleniem na pracę, dwuletnią wizą, stałym pobytem w Polsce, ZUS-em, podatkami i przelotem. Licencjobiorcy zapewniają jedynie zakwaterowanie pracownicom. Franczyzodawca organizuje także zastępstwo w razie konieczności wyjazdu masażystki w celu odnowienia wizy. Dzięki temu nie ma przestoju w sprzedaży i wykonywaniu usług.
W tej chwili franczyzobiorcy z Wrocławia zatrudniają cztery masażystki, dwie recepcjonistki i menedżera salonu. Jak twierdzą, zarządzanie personelem opiera się głównie na monitorowaniu pracy recepcji, czyli prowadzonych zapisów, codziennego sporządzania raportów oraz sprzedaży kosmetyków i ziół. Sieć korzysta z własnych kosmetyków i olejów organicznych tłoczonych na zimno marki Orient’ Nature oraz własnych mieszanek ziół, herbat, napojów i ekstraktów ziołowych, szotów witaminowych itp. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi sieć na co dzień współpracuje. Ważnym elementem jest także kontrola czystości w salonie i w pomieszczeniach masażu. Franczyzobiorca zwraca także uwagę na opinie gości, które pozwalają korygować jakość obsługi, co jest niezbędne, by utrzymać jak najwyższy poziom funkcjonowania biznesu. Istotne jest także optymalizowanie czasu pracy terapeutek. – Przez pierwsze 3-4 miesiące po otwarciu w salonie byłem od dwóch do czterech dni w tygodniu. W tej chwili wystarczy, że jestem tam raz na tydzień. Zatrudniamy menedżera lokalu, który nadzoruje bieżące sprawy i o wszystkim nas informuje. Jesteśmy z nim w stałym kontakcie telefonicznym i mailowym i gdy tylko trzeba, wsiadam w samochód i jadę do salonu – mówi Jarosław Jakubczak.
Ambitne plany
Franczyzobiorcy Orient Massage nie muszą posiadać doświadczenia w prowadzeniu podobnego biznesu. Przechodzą szkolenia, które przygotowują ich do zarządzania placówką i personelem. Kwota inwestycji w salon zależy od powierzchni placówki oraz liczby pomieszczeń do masażu. I waha się między 200 a 300 tys. zł.
Po sześciu miesiącach od uruchomienia pierwszego salonu Magdalena i Jarosław Jakubczakowie postanowili otworzyć kolejny. – Dostrzegliśmy niszę na rynku i brak usług wysokiej jakości masaży, o czym świadczy liczba klientów w miesiącu w naszym salonie, która wynosi ok. 500. Planujemy ruszyć z drugą placówką na przełomie lutego i marca. Nie mamy jeszcze lokalizacji, ale rozważamy również Wrocław lub Poznań – mówi Jarosław Jakubczak. Małżeństwo snuje ambitne plany i w ciągu pięciu lat zamierza uruchomić pięć salonów w różnych miastach.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


