Firmy kurierskie nadal na topie
Sieć Ship Center Poland w minionym roku odnotowała wzrost przesyłek i obrotów na poziomie ok. 25 proc. Co jest powodem tak dobrych wyników?
Ostatnie lata to prawdziwy boom na rynku kurierskim. W czasie pandemii większość sprzedaży przeniosła się do internetu. Ludzie przyzwyczaili się do zakupów przez internet.
- Zainteresowanie zakupami online cały czas rośnie i będzie rosło. Ci, którzy poznali już smak zakupów przez internet, nie wrócą do tradycyjnego sposobu nabywania produktów – uważa Kamil Janowski, prezes Ship Center Poland.
Wszystko rośnie
Taka sytuacja sprzyja branży kurierskiej, która stale zwiększa obroty. Sieć Ship Center Poland w minionym roku odnotowała wzrost przesyłek i obrotów na poziomie ok. 25 proc.
- Bieżący rok zaczął się nawet lepiej niż poprzedni – mówi Kamil Janowski.
Zainteresowanie usługami kurierów rośnie pomimo wojny za naszą wschodnią granicą, szalejącej inflacji i wzrostu cen paliw.
- Ceny przesyłek kurierskich są co prawda mocno uzależnione od cen paliw, jednak w obecnej sytuacji wzrosty dotykają całej branży. A jak wszyscy podwyższają ceny, ponieważ muszą więcej płacić, to jest zrozumiałe dla klientów – mówi Kamil Janowski.
Rośnie też zainteresowanie otwieraniem placówek pod szyldem Ship Center.
- To także efekt mocnej kampanii reklamowej, którą prowadzimy od stycznia. Jest nakierowana na zwiększenie świadomości marki oraz pozyskiwanie franczyzobiorców – mówi Kamil Janowski.
W tym roku już otworzyły się cztery punkty partnerskie, a cztery kolejne przygotowują się do otwarcia.
Ponadto o d początku grudnia minionego roku firma wprowadziła nowy portal. Był on budowany ponad dwa lata. Doszła też integracja z różnymi sklepami, czego wcześniej nie było.
- Umożliwiamy szybką realizację pobrań. To spora przewaga, ponieważ taką usługą ma tylko jedna firma konkurencyjna na rynku – mówi Kamil Janowski.
Dodaje, że Ship Center skupia się głównie na ulepszaniu portalu tak, żeby zarówno klient, jak i franczyzobiorca mieli dużo więcej możliwości działania oraz integracji.
Niższe opłaty
Sieć Ship Center liczy obecnie ponad 100 punktów partnerskich w całej Polsce. Własną placówkę firma ma w Katowicach. Inwestycja w uruchomienie punktu waha się od 14 do 20 tys. zł. Ostateczna kwota jest uzależniona od wyposażenia placówki.
Franczyzobiorców obowiązuje też miesięczna opłata. Zawsze wynosiła ona 299 zł, ale od niedawna została obniżona do 199 zł.
- Ponadto mamy zapis w umowie, że nowy partner, który wysyła powyżej 600 paczek miesięcznie, jest zwolniony z opłat – mówi Kamil Janowski,
Firma ma dwa modele współpracy. Pierwszy zakłada zbudowanie punktu od podstaw, natomiast drugi to otwarcie placówki partnerskiej, która jest dodatkiem do prowadzonej już działalności gospodarczej.
Placówka Ship Center powinna mieć od 15 do 50 m2 i znajdować się w mieście zamieszkałym przez więcej niż 6 tys. mieszkańców. Franczyzodawca dużą wagę przywiązuje także do lokalizacji. Lokal musi mieścić się na parterze, najlepiej w pobliżu parkingu, aby łatwiej móc przywieźć i wyładować paczki.
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca zapewnia wyposażenie lokalu oraz sprzęt (m.in. komputer i drukarkę), oznakowanie wewnętrzne i zewnętrzne, stronę internetową, szkolenia, a także dostęp do programów związanych z usługami poligraficznymi i kurierskimi.
W punkcie Ship Center można nadać lub odebrać przesyłki krajowe i międzynarodowe. Marka oferuje także usługi poligraficzne, m.in. wydruki cyfrowe i wielkoformatowe oraz przygotowuje gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania.
WIZYTÓWKA SIECI SHIP CENTER POLAND
Sieć placówek kurierskich
- liczba placówek – ponad 100
- kwota inwestycji - od 14 do 20 tys. zł
- opłaty miesięczne – 199 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


