Spontanicznie rozwijany biznes
Sylwester Sałasiński i Patrycja Falkiewicz w ubiegłym miesiącu otworzyli trzeci salon masażu, udowadniając, że nawet w niesprzyjających czasach można z powodzeniem rozwijać biznes.
Zaczynaliście biznes w czasach, które większość wolała spokojnie przeczekać. Proszę opowiedzieć, jak to było?
Początki nie były łatwe, bo pierwsza inwestycja w Zielonej Górze ruszyła zaraz przed pierwszym lockdownem w marcu 2020 roku. Mieliśmy kłopot z masażystkami, które przyjechały na kontrakt z wyspy Bali. Musiały czekać, bo nie pracowaliśmy. Na szczęście mogłem liczyć na pomoc centrali i przetrwać trudny okres. Ostatecznie pierwszy rok pandemii był udany. W kolejnym roku, czyli w maju 2021 roku uruchomiliśmy salon Thai Organic we Wrocławiu i teraz w marcu 2022 roku w Poznaniu też Thai Organic.
A więc co rok nowa placówka. Czy to oznacza, że za rok będzie kolejna inwestycja?
Niewykluczone. Niemniej jednak teraz jest czas na rozwój istniejących już punktów. Trzeci salon nie był planowany. Decyzja o inwestycji zapadła spontanicznie. Tym bardziej musimy skupić się na dotychczasowych zasobach naszego biznesu.
Co oznacza, że ostatnia inwestycja była spontaniczna?
Nie planowaliśmy jej. Salon w Poznaniu otworzyliśmy za namową Piotra Buchalskiego, prezesa i właściciela sieci Orient Massage i Thai Organic. Znalazł bardzo dobrą lokalizację w dobrej cenie najmu. Lokal był duży, z dużą witryną, parkingiem i ruchliwą ulicą oraz kinem naprzeciwko. Wkrótce podpisali umowę najmu, remont zaczęliśmy w lutym, natomiast otwarcie nastąpiło w połowie marca.
Jaka jest odległość między wszystkimi salonami? Czy nie stanowi problemu ciągłe pokonywanie odległości?
Odległość między miastami to 120-140 km, którą można pokonać drogą szybkiego ruchu w ok. 1,5 godz. Podróż nie jest więc uciążliwa, natomiast dobrze poukładany biznes nie wymaga codziennej obecności na miejscu. W salonach jestem kilka razy w tygodniu. Korzystamy z systemu, który pozwala zdalnie monitorować rozliczenia i prowadzić ewidencję sprzedaży usług online. Nie jest to trudny biznes, a korzystając z narzędzi IT i internetu cały czas czuwamy nad jakością funkcjonowania placówek. Kluczowym czynnikiem w tym biznesie jest pozyskanie klientów. Trzeba więc wykazać się determinacją i cierpliwością. Generalnie jednak biznes jest przyjemny i nie stresujący. Model jest łatwy w obsłudze i nie powoduje zaskakujących sytuacji. Jednym z głównych narzędzi promocji jest internet, kampanie Google i na Facebooku, ale również networking i marketing szeptany.
Proszę opowiedzieć, jak wygląda otwarcie salonu masażu.
Każdy salon masażu Orient Massage i Thai Organic zaczyna działalność z dwiema terapeutkami, natomiast z czasem, gdy zaczyna przybywać klientów, zespół masażystek powiększa się o kolejne osoby. Tak też było w przypadku naszych salonów. Zaczynaliśmy z dwiema masażystkami w każdej placówce, natomiast teraz w Zielonej Górze pracuje ich cztery, i we Wrocławiu również cztery. Salony otwarte są przez dziesięć godzin od 12:00 do 22:00 przez sześć dni w tygodniu od wtorku do niedzieli. Standardowo w ciągu jednego dnia jedna terapeutka wykonuje ok. siedmiu zabiegów. Na koniec dnia lokale są dokładnie sprzątane, natomiast między masażami łóżka są dezynfekowane, wymieniane są ręczniki i za każdym razem przygotowywana jest dla nowego klienta jednorazowa bielizna.
Uruchomienie salonu Orient Massage i Thai Organic trwa ok. trzech miesięcy. Najważniejszy jest remont i dopasowanie wnętrza punktów do standardów salonów spa. Otrzymaliśmy od centrali projekt aranżacji, a także wsparcie ekip budowlanych. Wyposażenie salonów w sprzęt i akcesoria też leży w gestii franczyzobiorcy. Otrzymaliśmy kontakt do producenta sprzętu od sieci. Wszystkie łóżka zostały wykonane dla nas na specjalne zamówienie i obrandowane logo obu Orient Massage i Thai Organic. Naszą rolą było tylko skontaktowanie się z producentem i poinformowanie o ilości sprzętu, którą chcemy zamówić. Rozliczenie również odbyło się także bezpośrednio z dostawcą, bez udziału centrali.
A jak wyglądają kwestie związane z zatrudnieniem masażystek?
Rekrutację masażystek, przelot, ZUS-u i podatki załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia. Do franczyzobiorców przyjeżdżają masażystki przeszkolone, z certyfikatem wiedzy z zakresu masażu oraz znające język angielski.
Oprócz masażystek w każdym salonie pracują dwie recepcjonistki, Polki.
Czym się różnią koncepty – Orient Massage i Thai Organic?
Bardziej zaawansowanym inwestycyjnie modelem biznesowym jest Orient Massage z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. W obu salonach są strefy relaksu, gdzie klienci mogą skosztować napary z ziół i inne napoje pochodzenia roślinnego. Większy metraż salonu we Wrocławiu pozwolił wyposażyć go w fontanny i żywe rośliny, które mają kojąco wpływać na klientów. W obu salonach można też na wynos kupić zioła i napary, a także naturalne kosmetyki dedykowane wyłącznie dla Orient Massage i Thai Organic.
Jakie usługi oferują salony?
Oferta zróżnicowana jest pod względem wykonywania rytuałów i techniki masażu. Czas trwania zabiegów waha się od 40 minut do dwóch godzin. Najczęściej klienci korzystają z klasycznych masaży balijskich relaksacyjnych oraz z dwugodzinnych masaży połączonych z rytuałami. Usługa zaczyna się od klasycznego masażu, następnie jest peeling całego ciała z masażem i kąpiel witaminowa. Do wyboru są klasyczne masaże i zabiegi upiększające, regenerujące i relaksujące oraz bardziej zaawansowane zabiegi z elementami pasywnej jogi i rozciąganiem, a także rytualnymi kąpielami. Dużo osób korzysta także z masaży sportowych, masaży pleców i na wiosnę z masaży wyszczuplających antycellulitowych. Balijski masaż skupia się nie tylko na fizyczności, ale również na duchowości i umyśle. Orient Massage i Thai Organic łączy szereg technik i sprawdzonych terapii pochodzących z krajów dalekiej Azji.
Kto najczęściej korzysta z masaży? Jaka grupa klientów?
Najpopularniejszą grupą klientów są kobiety, aczkolwiek coraz chętniej z masażu korzystają mężczyźni i pary, dla których masaż jest formą randki. Polacy polubili masaże i dostrzegają w nich wartość zdrowotną oraz relaksacyjną, która pozytywnie wpływa na samopoczucie i kondycję psychiczną. Przypuszczam, że przyczynił się do tego COVID-19, który spotęgował dbałość Polaków o zdrowie i kondycję. Moda na zdrowy tryb życia nastała jeszcze przed pandemią, ale teraz zyskała jeszcze bardziej na znaczeniu.
WIZYTÓWKA ORIENT MASSAGE I THAI ORGANIC
Sieć salonów masażu.
Koszt inwestycji:
- Orient Massage od 60 do 300 tys. zł
- Thai Organic, górna granica inwestycji 250 tys. zł (cena zależy od powierzchni lokali)
Liczba wszystkich salonów:
- Orient Massage i Thai Organic: 20 salonów
- Pijalnia Ziół Natura Organica: 21 punktów
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


