Przepis na donuty

Lokal z wnętrzem
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Donut jest najlepiej sprzedającym się deserem na świecie. Chyba największą miłością darzą go Amerykanie – w Stanach Zjednoczonych roczna sprzedaż pączków z dziurką to ponad 10 mld sztuk. Ale nie tylko Amerykanie zajadają się donutami. Słowacki koncept La Donuteria oferuje w swoich cukierniach ręcznie robione donuty. Dziś można je kupić w 18 krajach, w ponad 55 lokalizacjach.

– Mamy placówki i kolejne zaplanowane otwarcia m.in. w Wiedniu, Pradze, Budapeszcie, Paryżu, Barcelonie, Dublinie, Monachium, Kopenhadze, Kairze, Dubaju. Widzimy ogromną szansę na rozwój, zwłaszcza na rynkach Bliskiego Wschodu, gdzie w ciągu najbliższych trzech lat chcemy zbudować sieć liczącą ponad 15 oddziałów – zapowiada Peter Straňák, właściciel La Donuteria.

Rozważny dobór franczyzobiorców

Marka chce rozwijać się także w Polsce, gdzie szuka zarówno indywidualnych franczyzobiorców, jak i masterfranczyzobiorców.

– Jesteśmy zainteresowani współpracą z niezależnymi właścicielami firm, którzy będą prowadzić nasze sklepy w każdym dużym mieście w Polsce – mówi Peter Straňák. – Ale jesteśmy również otwarci na współpracę w oparciu o licencję master.

La Donuteria skupia się w Polsce na miastach o populacji co najmniej 100 tys. mieszkańców. Franczyzodawca starannie selekcjonuje kandydatów na franczyzobiorców.

– Z naszego doświadczenia wynika, że niestety wiele osób jest zainteresowanych franczyzą, ponieważ uważają ją za łatwy sposób na otwarcie biznesu i zarobienie dużych pieniędzy, bez nakładu pracy – nie ukrywa Peter Straňák. – Taka motywacja jest bardzo krótkotrwała. Dlatego zbudowaliśmy cały proces oceny franczyzobiorcy, w którym omawiamy z potencjalnymi partnerami ich umiejętności, doświadczenia i oczekiwania. To pomaga nam ich zrozumieć i dowiedzieć się więcej. Wybór partnera franczyzowego to złożone zadanie i wymaga dużej cierpliwości. To franczyzobiorca będzie nas przecież reprezentował w danym mieście.

Inwestycja w cukiernię

Oprócz ręcznie robionych donutów, z własnej produkcji polewami i kremami, cukiernie La Donuteria oferują też świeżo paloną kawę, domowe lemoniady, napoje importowane z USA, Meksyku, Tajlandii, a także wina. Na La Donuterie wystarcza od 40 do 70 m2 powierzchni. Inwestycja początkowa zaczyna się od 40 tys. euro. W tej kwocie zawiera się m.in. wstępna opłata franczyzowa, inwestycja w sprzęt kuchenny, wyposażenie. Franczyzodawca pomaga w wyborze lokalizacji i dostarcza projekt lokalu.

– Umożliwiamy zakup materiałów dla franczyzobiorców bezpośrednio od dystrybutora, w ich własnych krajach. Oznacza to, że nie mają obowiązku kupowania u nas sprzętu, a wszyscy wiemy, że w ten sposób zakup byłby droższy – wyjaśnia Peter Straňák. – We wszystkim co robimy, staramy się ważyć wartość każdego euro wydanego na inwestycję. I widzimy, że partnerzy franczyzowi naprawdę to doceniają.

Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 6 proc. od obrotu, plus 2 proc. opłaty marketingowej.

– Oczywiście cieszy nas, jeśli franczyzodawca jest osobiście zaangażowany w prowadzenie biznesu. Dzięki temu ma lepszą kontrolę nad wszystkimi procesami zachodzącymi w placówce. Z drugiej strony możemy sobie wyobrazić współpracę z partnerem-inwestorem, który będzie miał swój zespół ludzi odpowiedzialnych za poszczególne procesy – dodaje Peter Straňák.

 

WIZYTÓWKA LA DONUTERIA

Międzynarodowa sieć cukierni z donutami.

  • 55 lokali w 18 krajach
  • inwestycja od 40 tys. euro
  • opłata miesięczna 6 proc. od obrotu plus 2 proc. opłaty marketingowej
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €