Otwieramy park trampolin
Dobry biznes i dobra zabawa mają ze sobą zaskakująco wiele wspólnego. Można się o tym przekonać zakładając park trampolin.
Nowoczesny plac zabaw, to nie tylko taki z zainstalowanymi huśtawkami, które święcą w ciemności albo piaskownicami z dostępem do wody czy tzw. „roll runnerem”. Coraz modniejsze są trampoliny wbudowane w nawierzchnię, zdolne wytrzymać duży ciężar, a więc też skaczących dorosłych. No bo kto nie lubi poskakać?Ale trudno skakać przez cały rok, z uwagi na kapryśną aurę. Alternatywą są zadaszone parki trampolin. Takie jak FlyPark.
Skakać wysoko
FlyPark oferuje miejsca do zabawy w różnych rejonach Polski – w Rzeszowie, Tarnowie, Jaworznie, Radlinie i Poznaniu. Dodatkowo, dzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami. Jak dołączyć do tego biznesu? Jest kilka warunków do spełnienia. Przede wszystkim należy poszukać optymalnej lokalizacji.
– Nasze parki zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych, jak i w przestrzeniach po dawnych strefach przemysłowych. Dzięki doświadczeniu z lokalizacjami o tak różnej specyfice, pracujemy z franczyzobiorcami nad optymalnym zagospodarowaniem przestrzeni oraz adaptacją do wymogów i potencjału tego biznesu – mówi Emil Dudzik, odpowiedzialny we FlyPark za kontakt z franczyzobiorcami.
Z uwagi na charakter tego typu aktywności, rekomendowana jest przestrzeń o wysokości minimum sześciu metrów i o powierzchni przynajmniej 800 m2. Tam zmieszczą się kluczowe atrakcje, których poszukują klienci. Poza trampolinami w części sportowo-rekreacyjnej, we FlyParku znajdą też kawiarnię oraz strefę bistro.
Potrzebny milion
Ile trzeba zainwestować w otwarcie takiego parku? W zasadzie nie ma limitu. Ale przy założeniu, że dysponujemy przestrzenią o powierzchni 800 m2, trzeba mieć na starcie kwotę około 1 mln zł. Na te koszty składa się m.in. remont i wyposażenie lokalu. Urządzenia pochodzą od sprawdzonych dostawców. Posiadają wymagane atesty i certyfikacje gwarantujące nie tylko najwyższy poziom latania, ale też bezpieczeństwa użytkowników.
Kiedy mamy już przestrzeń, powinniśmy pomyśleć o obsłudze. Liczba pracowników to wypadkowa kilku czynników. Trzeba wziąć pod uwagę atrakcyjność lokalizacji, obłożenie parku, godziny otwarcia, powierzchnię oraz dodatkowe atrakcje na miejscu.
– Każdy park wymaga zatrudnienia jednej osoby na recepcji oraz drugiej w parku, oczywiście w systemie zmianowym. Nad funkcjonowaniem parku czuwa menedżer. Jeśli lokalizacja posiada potencjał dla rozbudowanej strefy bistro, w której serwowane mogą być dania i przekąski, wówczas pojawi się konieczność zatrudnienia dodatkowych pracowników – wyjaśnia Emil Dudzik.
Szybki zwrot z inwestycji
Cena godzinnego biletu dla klientów FlyPark kosztuje 28 zł (przy zakupie online) lub 32 zł (przy zakupie w kasie). Sieć oferuje również szereg promocji – bilety rodzinne, tanie poniedziałki czy happy hours. Z zabawy w parku korzystają nie tylko klienci indywidualni, ale także grupy zorganizowane.
– Oferta adresowana jest do organizatorów kolonii i półkolonii czy szkół. W naszych obiektach rozwijają się sportowcy, a firmy organizują niezapomniane imprezy integracyjne dla swoich pracowników. FlyPark to także miejsce, gdzie całe rodziny aktywnie spędzają wolny czas, a rodzice urządzają urodziny dla swoich pociech – rekomenduje trampolinowy biznes Emil Dudzik.
Ważne jest również zadowolenie franczyzobiorców. Co powinni robić, aby uzyskać rentowność takiego przedsięwzięcia? Najpierw trzeba skalkulować bieżące koszty: czynsz, najem, media, koszty urządzeń (kredytowanych lub leasingowanych), a także wynagrodzenia dla pracowników. Wtedy sieć z partnerem przystępują do analizy biznesplanu. Franczyzodawca pomoże skutecznie zbalansować różnicę miedzy kosztami, a stroną przychodową.
Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby klientów, ale można je ostrożnie szacować na poziomie około 80 tys. zł miesięcznie.
FlyPark ma na razie sześć punktów w pięciu miejscowościach, ale na tym nie zamierza poprzestać.
– Mamy środki finansowe do rozkręcenia własnych FlyParków. Mając jednak wypracowany model, chcemy dynamiczniej rozwijać naszą sieć, dlatego proponujemy współpracę w modelu franczyzowym – wyjaśnia Emil Dudzik.
WIZYTÓWKA FLY PARK
Sieć parków trampolin.
- 6 lokalizacji
- min. powierzchnia 800 m2
- min. inwestycja 1 mln zł
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


