Dużym ciągle rośnie

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

W salonach Dr Materac klienci kupią nie tylko materace, ale też meble i akcesoria do sypialni. Jako że marka chce rozbudowywać sieć sklepów, stawia mocno na franczyzę. Franczyzobiorców wspiera w znalezieniu lokalu i negocjacji warunków najmu oraz przystosowaniu obiektu do wytycznych centrali. Zapewnia pełne wsparcie marketingowe jak i logistyczne, szkolenia, pomaga w pozyskaniu części środków finansowych na rozpoczęcie działalności.

Średnia wysokość inwestycji wynosi ok. 500 zł netto za 1 m2 powierzchni lokalu przy czym należy pamiętać, że ponad 80 proc. wartości inwestycji to zakup towaru ekspozycyjnego. Według franczyzodawcy, zwrot zwykle następuje w okresie od 6 a 24 miesięcy.

EDU wraca do gry

Akademia Umiejętności EDU czeka na nowych klientów i franczyzobiorców. Koncept od 17 lat specjalizuje się w organizowaniu kursów szybkiego czytania i technik pamięciowych. Dwa lata pandemii skomplikowało pracę ośrodków funkcjonujących pod tą marką, z uwagi na konieczność prowadzenia zajęć online. Teraz na szczęście wszystko wraca do normy.

– Nauka zdalna, szczególnie w przypadku dzieci, nie do końca zdała egzamin. Wielu uczniów nie potrafiło się przystosować do pracy w tym trybie i teraz potrzebują uzupełnić luki edukacyjne. Nasze ośrodki mogą w tym pomóc. Rośnie liczba zapytań od rodziców. Pandemia dostarczyła nam nowych klientów – mówi Albert Pietras, założyciel i dyrektor Akademii Umiejętności EDU.

Akademia prowadzi nabory wśród kursantów i szuka nowych partnerów biznesowych, którzy chcą przystąpić do franczyzy, czyli objąć w zarządzanie własny ośrodek. Sieć pomoże wybrać lokalizacje do prowadzenia biznesu, wesprze w rekrutacji trenerów i wyposaży właścicieli ośrodków w materiały szkoleniowe.

– Wymagana opłata wstępna to 2149 zł. W jej ramach można wyszkolić dwoje trenerów i otrzymać podstronę firmową wraz z adresem e-mail. Każdy, kto przystąpi do naszego biznesu do końca lipca, będzie w ramach promocji zwolniony przez cały okres trwania współpracy z ponoszenia dodatkowych kosztów, tj. wpisowe, kaucja czy miesięczna opłata. Ma też z naszej strony zapewnioną przez rok darmową obsługę szkolnej infolinii – zachęca Albert Pietras.

Stacja po nowemu

Circle K modernizuje swoje stacje paliw. Taką modernizację przeszła ostatnio stacja w Olsztynie, zlokalizowana w centrum miasta, w pobliżu starówki. Została wyposażona zgodnie z konceptem Horizon, który wprowadza nowoczesny wystrój wnętrza, dzięki czemu klienci mogą skorzystać z rozbudowanej stref gastronomicznej lub odpocząć w strefie wypoczynkowej.

Stacja Circle K w Olsztynie została wyposażona z troską o środowisko naturalne, zastosowano oświetlenie LED oraz urządzenia zapobiegające przekroczeniom zużycia energii przyłączeniowej, w toaletach zamontowano ekobaterie, a na terenie stacji prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów. Przygotowywane na miejscu kanapki czy Hot Dogi sprzedawane są w opakowaniach eco friendly, które nie zawierają plastiku i całkowicie nadają się do recyklingu. Na stacji dostępne są także papierowe słomki i jednorazowe sztućce wykonane z pestek awokado.

Podobnie jak na wszystkich stacjach Circle K, także na tej w Olsztynie wprowadzono możliwość płatności z poziomu aplikacji.

Muszkieterowie zadowoleni

Po pierwszym kwartale br. obroty Grupy Muszkieterów, zrzeszającej blisko 500 polskich przedsiębiorców, wyniosły ponad 2 mld zł. To wzrost o ponad 210 mln zł i tym samym o 12 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Obroty sieci Intermarché, nie licząc stacji paliw, kształtowały się na poziomie ponad 1 mld zł, ze wzrostem o ponad 8 proc. na sklepach porównywalnych („like-for-like”), zaś sieć Bricomarché wypracowała 700 mln zł obrotów łącznej sprzedaży – to wzrost o blisko 11,5 proc. rdr.

– Na przestrzeni ostatnich dwóch lat branża handlu detalicznego musiała mierzyć się z wieloma wyzwaniami. Do trudności związanych ze skutkami pandemii oraz ze stale rosnącą inflacją dołączył niedawno kryzys wywołany rosyjską agresją na Ukrainę – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce. – Mimo to Grupa odnotowuje bardzo solidne obroty po pierwszym kwartale roku, co oznacza, że powróciliśmy na ścieżkę stałego i rentownego wzrostu. Zamierzamy na niej pozostać i coraz dynamiczniej rozwijać nasze szyldy na polskim rynku. W najbliższych tygodniach, na podstawie danych rynkowych, będziemy mogli potwierdzić, że dynamika naszego wzrostu jest rzeczywiście szybsza niż rynku i na oczekiwanym poziomie.

CCC się chwali

Grupa CCC zamknęła 2021 rok (luty 21-styczeń 22) przychodami na poziomie 7,6 mld zł, co daje blisko 45-procentowy wzrost rdr. Ponad połowę tej kwoty stanowił e-commerce. Pomimo istotnych ograniczeń w handlu stacjonarnym w pierwszym kwartale, spółka poprawiła wynik operacyjny o blisko 583 mln zł rdr. Wzrost obrotów zanotowały wszystkie szyldy Grupy.

W 2021 r. Spółka postawiła na ekspansję modelu omnichannel. Cyfryzacji sieci stacjonarnej i debiutom kanałów online na nowych rynkach, towarzyszyły inwestycje w logistykę. Miniony okres to również poszerzenie portfolio marek, a także, debiut HalfPrice.

– Rok 2021 był dla nas rekordowy pod kątem przychodów. Rynek wymaga dziś elastyczności, zwinności i szybkości w działaniu. Grupa CCC jest gotowa do tego wyścigu – jasno określiliśmy kierunki rozwoju w strategii „GO.25: Everything Fashion. Omnichannel Platform”. Bogata i zróżnicowana oferta, silny e-commerce i zadowoleni klienci, którzy robią zakupy, gdzie chcą, jak chcą i kiedy chcą – to nasze długoterminowe cele, które realizowaliśmy z sukcesem również w minionym okresie. Chcemy dalej, konsekwentnie wzmacniać pozycję lidera branży w regionie CEE – mówi Dariusz Miłek, przewodniczący Rady Nadzorczej Grupy CCC.

Najszybciej rosły przychody MODIVO, które w analizowanym okresie osiągnęły poziom 540 mln zł, co przekłada się na wzrost aż o 125 proc. w ujęciu rdr. Drugi szyld z grupy kapitałowej MODIVO – eobuwie.pl – wypracował przychód na poziomie niemal 2,9 mld zł (+ 41 proc. rdr). Obroty CCC rosły w tempie 37 proc. rdr, a przychody tego szyldu w 2021 roku wyniosły 3,6 mld zł. Koncept HalfPrice, który zadebiutował w maju 2021 r., osiągnął natomiast sprzedaż na poziomie 237 mln zł. Warto również podkreślić, że DeeZee po raz pierwszy w historii przekroczyło granicę 100 mln zł przychodów w skali roku, rosnąc o 55 proc. rdr.

Koku Sushi nie marnuje

KOKU Sushi znalazło własny sposób na wdrożenie w życie idei lesswaste. Od początku kwietnia goście restauracji na Rynku Kościuszki w Białymstoku mogą codziennie upolować boxy sushi w bardzo korzystnej cenie. Co się w nich znajduje? Rolki i przekąski z lunch bufetu. Sieć podaje, że dzięki temu restauracja ma blisko 90 proc. mniej zmarnowanych składników i potraw każdego dnia. – Od poniedziałku do piątku punktualnie o godzinie 16.15 puszczamy w mediach społecznościowych relację o tym, ile boxów jest do zgarnięcia. Następnie zbieramy zamówienia telefonicznie i zapraszamy po odbiór – z własną torbą. Dlaczego? Żeby było jeszcze bardziej ekologicznie – tłumaczy Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci Koku Sushi i dodaje, że dzięki temu działaniu codziennie udaje im się uratować kilka kilogramów dobrego, pełnowartościowego jedzenia.

Oferta lunch bufetu zakłada, że w godzinach od 12 do 16 goście płacą jedną ustaloną kwotę i mogą zjeść tyle, ile chcą ze szwedzkiego stołu. KOKU Sushi dba, aby bufet był do końca pełny, więc siłą rzeczy powstają nadwyżki.

– Szukaliśmy rozwiązania, w jaki sposób je zagospodarować. Stąd pomysł na akcję “KOKU nie marnuje” i bardzo proste zasady uczestnictwa. Ogromnie nas cieszy, że inicjatywa spotkała się z tak entuzjastycznym przyjęciem i codziennie boxy rozchodzą się w zaledwie kilka minut – dodaje restauratorka.

Obecnie pod szyldem KOKU Sushi działa 45 restauracji w całym kraju.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €