Zyski z ubezpieczeń

Plany na rozwój
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Jakie jest obecnie zainteresowanie klientów produktami ubezpieczeniowymi? Które z nich są najpopularniejsze?

Jako multiagencja ma w ofercie wszystkie rodzaje produktów ubezpieczeniowych. W okresie ostatniego roku zanotowaliśmy znacznie wyższą niż dotychczas dynamikę sprzedaży ubezpieczeń życiowych i majątkowych. Stale wzrasta też w naszej sieci poziom sprzedaży ubezpieczeń motoryzacyjnych.

A jak przebiega rozwój sieci RCU Ubezpieczenia?

Mamy obecnie 5 placówek własnych i 130 biur agencyjnych. W tym roku planujemy wzrost liczby placówek na poziomie 10-15 proc. Interesuje nas stały rozwój sieci punktów sprzedaży na terenie Śląska i generalnie Polski południowej i południowo-zachodniej, która już teraz staje się drugim dynamicznie zwiększającym sprzedaż regionem. Ale wdrożyliśmy też działania dotyczące rozszerzenia sieci sprzedaży na obszarze Polski północno-wschodniej.

Skupiacie się na dużych czy mniejszych miastach?

Z naszych wieloletnich doświadczeń wynika, że wielkość miasta nie jest parametrem mającym kluczowe przełożenie na efekt sprzedażowy. Ważniejsza jest specyfika miasta i dopasowanie standardów pracy placówki do tej specyfiki. Nasi partnerzy osiągają spektakularne wyniki zarówno w miastach z 5 tysiącami mieszkańców, jak i w największych miastach Polski. 

Czy kandydat na agenta musi mieć doświadczenie w ubezpieczeniach?

Chętnie nawiązujemy współpracę z osobami doświadczonymi w branży, ale mile widziani są także kandydaci bez doświadczenia. Jednak każdy licencjobiorca z czasem powinien stać się ekspertem ubezpieczeniowym, nabierającym kompetencji wraz z rozwojem swojej działalności. Muszę podkreślić, że model, w którym franczyzobiorca zatrudnia pracowników, sam nie będąc specjalistą od ubezpieczeń w naszej ocenie nie sprawdza się. Szukamy więc przede wszystkim osób, które mają świadomość, że ubezpieczenia to obszar trudny, wymagający kompetencji, a same efekty finansowe dla nowego agenta nie pojawiają się z dnia na dzień. Docelowe przychody są jednak wielokrotnie wyższe niż średnia krajowa. Idealny kandydat to osoba, która będzie samodzielnie prowadziła swój biznes, a z czasem rozszerzy możliwości sprzedażowe placówki w oparciu o nowych pracowników.

Czy kwota inwestycji, potrzebna na starcie, jest wysoka?

Próg wejścia we franczyzę RCU Ubezpieczenia to 15 tys. zł. W zależności od tego, czy franczyzobiorca ma czy nie ma doświadczenia w branży, może skorzystać z różnych wariantów wsparcia ze strony centrali. Mamy fantastyczne możliwości rozwoju dla agentów z doświadczeniem, czyli osób które są już obecnie agentami ubezpieczeniowymi i szukają możliwości dalszego rozwoju w sieci RCU. Taki agent może zostać zwolniony z opłaty franczyzowej lub skorzystać działania, które nazywamy Premią na Start. Otrzymuje premię za rozpoczęcie współpracy w naszej sieci. Oferujemy także bardzo popularny wariant o nazwie Pas Startowy. To opcja dla osób nowych w branży ubezpieczeniowej. W początkowym okresie funkcjonowania placówki agent otrzymuje od nas bezzwrotne wsparcie, jeśli realizuje założony poziom sprzedaży.

Na jakie wsparcie mogą liczyć franczyzobiorcy RCU Ubezpieczenia?

Za wspomniane 15 tys. zł agent otrzymuje m.in. oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne placówki oraz wyposażenie biura, pakiet informatyczny, reklamowy, wsparcie centrali w uzyskaniu dofinansowania. Dodatkowo biuro dostaje też własną stronę internetową, profile w mediach społecznościowych, wpisy w systemach mapowych w formie wizytówek. 

Agenci mają zapewnione szkolenia, konsultacje z indywidualnym opiekunem, dostęp do pomocy online, dostęp do portalu agenta, bazy materiałów graficznych i wizerunkowych. Otrzymują też dostęp do systemu informatycznego, które wspiera go w opracowaniu oferty. Jest to rozwiązanie zintegrowane z systemami towarzystw ubezpieczeniowych , które pozwala na opracowanie oferty i zamknięcie jest w naszym systemie, bez potrzeby przechodzenia na portale TU. To ogromne ułatwienia pracy, szczególnie dla agentów z małym doświadczeniem. System ten już docelowo przejmie w całości obowiązki agentów RCU dotyczące rozliczeń i wymiany dokumentów z centralą.

A ile można w tym biznesie zarobić?

Franczyzobiorcy zarabiają głównie na marży ze sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. To nasz core business. Stale poszerzamy jednak możliwości. Dziś Agenci RCU korzystają z systemu SOL - System Obsługi Leadów, dzięki któremu przy minimalnym poziomie zaangażowania własnego mogą polecać produkty wakacyjne i finansowe. Są to projekty, które w coraz większym stopniu będą wpływały na poziom przychodów naszych agentów. Średni zarobek agenta RCU Ubezpieczenia przekracza 150 tys. zł rocznie.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska

 

WIZYTÓWKA RCU UBEZPIECZENIA

Multiagencja ubezpieczeniowa.

  • 5 placówek własnych
  • 130 biur agencyjnych
  • kwota inwestycji 15 tys.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €