Edukowanie i zarabianie
Popyt na zdobywanie wiedzy będzie zawsze. Dlatego warto zarabiać na prowadzeniu własnej szkoły, razem np. z Akademią Umiejętności EDU, która oferuje biznes dla tych, którzy ciągle chcą podnosić swoje kwalifikacje.
Działająca na rynku od 2004 roku Akademia Umiejętności EDU zajmuje się organizacją kursów szybkiego czytania i technik pamięciowych. W ramach dostępnego pakietu, placówka oferuje kursy plus gry edukacyjne dla dzieci ze szkół podstawowych, indywidualne zajęcia dla młodzieży i dorosłych, a także zorganizowane szkolenia dla firm. Dydaktyką zajmują się psychologowie oraz pedagodzy zatrudnieni w Akademii.
EDU to nie jeden, ale rozbudowana sieć ośrodków w całej Polsce. Firma funkcjonuje w systemie franczyzowym: posiada trzy ośrodki własne plus dziewiętnaście zarządzanych przez partnerów biznesowych Akademii. Z powodu pandemii część placówek wstrzymała działalność, ale odkąd zniesiono obowiązek nauki zdanej i znów można prowadzić zajęcia w trybie stacjonarnym, firma szuka nowych franczyzobiorców, bo pojawili się też nowi klienci.
– Nauka zdalna, szczególnie w przypadku dzieci, nie do końca zdała egzamin. Wielu uczniów nie potrafiło się przystosować do pracy w tym trybie i teraz potrzebują uzupełnić luki edukacyjne. Nasze ośrodki mogą w tym pomóc. Rośnie liczba zapytań od rodziców. Pandemia dostarczyła nam nowych klientów – potwierdza Albert Pietras, założyciel i dyrektor Akademii Umiejętności EDU.
Kto może zostać franczyzobiorcą?
Co trzeba zrobić, aby stać się właścicielem takiego ośrodka? Nie jest wymagane prowadzenie działalności gospodarczej – wystarczy wyższe wykształcenie, ukończony 21. rok życia, znajomość podstaw obsługi komputera i niekaralność. Osoby zainteresowane współpracą powinny przejść szkolenie trenerskie albo wysłać na takie kursy osoby, którym powierzą prowadzenie zajęć z kursantami w swoim ośrodku.
Przyszły zarządca placówki nie musi posiadać własnościowego lokalu, aby przystąpić do sieci franczyzowej pod marką EDU. – Po podpisaniu umowy doradzimy optymalną lokalizację. Najlepiej organizować ośrodek w okolicy lub w siedzibie szkoły. Ten drugi wariant jest najlepszy, z kilku powodów. Po pierwsze, szkoła napędza klientów. Po drugie, ponosimy tylko koszty wynajmu sali, a nie dodatkowo: ochrony obiektu czy usług sprzątających – to akurat szkoła zapewnia w swoim zakresie. W końcu po trzecie, to biznes o niewielkiej skali ryzyka, jeśli nasz partner nie zarabia – nie ma kosztów, ponieważ nie wynajmuje sali na zajęcia – mówi Albert Pietras.
Biznes za małe pieniądze
Nowy partner ponosi też nieduże ryzyko finansowe na samym starcie biznesu. Musi jedynie zainwestować 2149 zł – jednorazową opłatę, w ramach której można wyszkolić dwoje trenerów i otrzymać podstronę firmową wraz z adresem e-mail. Dla osób, które zdecydują się wziąć ośrodek we franczyzę i zrobią to do końca lipca br., Akademia przewidziała atrakcyjną promocję: zwolnienie z ponoszenia dodatkowych kosztów (wpisowego, kaucji, miesięcznej opłaty) przez cały okres trwania współpracy. A dodatkowo – w formie jeszcze jednego bonusu od firmy – właściciel nowo otwartej placówki skorzysta z darmowej obsługi szkolnej infolinii, udostępnionej dla jego klientów.
Na koszty stałe utrzymania filii EDU szkoły szybkiego czytania i technik pamięciowych składają się wynagrodzenia dla trenerów, opłaty za wynajem przyszkolnej sali edukacyjnej (standardowo od 29 do 44 zł za godz. brutto) – zwykle już wyposażonej w sprzęt – oraz zakup materiałów edukacyjnych od franczyzodawcy, na sprzedaży których zarabia EDU. – Materiały pomocne do prowadzenia zajęć potrzebne są tylko wtedy, gdy właściciel ma klientów i może prowadzić z nimi zajęcia. Czyli koszty idą w parze z przychodami, zatem EDU promuje model „win-win” – jeśli franczyzobiorca zarabia, zarabia też EDU, na zamawianych materiałach. Co ważne, Akademia nie pobiera od partnerów procentu od ich zysku – podkreśla Albert Pietras.
Realny zarobek
Ile w tym biznesie można zarobić? To zależy od wielu czynników: w jakiej lokalizacji prowadzimy ośrodek, ilu trenerów zatrudniamy, a także, jak liczne grupy przychodzą się kształcić. Ale można pokusić się o pewną prognozę biznesową. Załóżmy, że rozpoczynamy działalność i szkolimy sześć grup dziesięcioosobowych. Po przemnożeniu opłaty cennikowej pobieranej od klienta (średnio 220 zł za miesiąc zajęć) przez liczbę kursantów, uzyskujemy przychód w granicach 15 tys. zł. Od tego pozostaje odliczyć comiesięczną kwotę na materiały szkoleniowe (około 2 tys. zł), najem sali i wynagrodzenia dla trenerów. – To biznes dla tych, którzy nie posiadają dużego kapitału albo nie chcą nim nadmiernie ryzykować – podsumowuje Albert Pietras.
WIZYTÓWKA AKADEMII UMIEJĘTNOŚCI EDU
Firma organizująca kursy szybkiego czytania i technik pamięciowych.
- Liczba placówek własnych: 3
- Liczba placówek franczyzowych: 19
- Wymagania wobec franczyzobiorców: wyższe wykształcenie, znajomość obsługi komputera, niekaralność
ZOBACZ W KATALOGU
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

