Trening EMS coraz popularniejszy w małych miastach
Studia EMS FitFactory najpierw otwierane były w dużych miejscowościach. Obecnie biznes ten sprawdzi się nawet w mniejszych miastach.
Bartłomiej Garbicz pierwsze studio EMS FitFactory otworzył na przełomie 2014-2015 roku.
Wtedy w Polsce trening z dodatkową elektrostymulacją mięśni był nowością. Dzisiaj coraz więcej klientów jest zainteresowanych tą metodą odchudzania i budowania formy fizycznej przy maksymalnej oszczędności czasu.
– Kiedy wchodziliśmy na rynek, mało kto wiedział, na czym polega trening EMS. Naszym zadaniem oprócz robienia treningów było budowanie świadomości wśród klientów czym jest trening EMS. Obecnie klienci są dużo bardziej świadomi. Placówek oferujących takie treningi na rynku pojawia się coraz więcej – mówi Bartłomiej Garbicz.
Dodaje, że dla EMS FitFactory większa konkurencja nie jest przeszkodą. Firma ma już wyrobioną markę na rynku.
– Wyróżnia nas wysoka jakość obsługi. Dbamy o to, żeby trening dla klienta był pozytywnym doświadczeniem, czuł się w naszych studiach jak w domu. Dlatego tak bardzo kładziemy nacisk na szkolenia nowych pracowników oraz standardy jakości obsługi – mówi Bartłomiej Garbicz.
Na uruchomienie oferty franczyzowej Bartłomiej Garbicz zdecydował się w 2020 roku. Dzisiaj firma ma cztery salony własne i cztery franczyzowe i jest w trakcie negocjacji umów lokali pod studia. Inwestycja z którą musi się liczyć potencjalny franczyzobiorca to około 100-120 tys. zł – jest to koszt aranżacji lokalu pod studio treningu EMS. Oprócz tego trzeba kupić albo wyleasingować sprzęt treningowy. Jego cena zaczyna się od 60 tys. zł netto, a rata leasingu to ok. 1,3 tys. zł netto za jeden sprzęt pozwalający wykonywać trening dwóm klientom jednocześnie. Na satysfakcjonujący przychód można liczyć mając już ok. 40 stałych klientów. Koszt licencji to 12 tys. zł, a miesięczna oplata wynosi 1 tys. zł netto w pierwszym roku i 1,5 tys. zł netto w kolejnych latach.
Z dużych do małych miast
Studia EMS FitFactory na początku otwierany były głównie w dużych miastach. Obecnie biznes ten sprawdzi się nawet w miejscowościach, w których liczba mieszkańców wynosi ok. 50 tys. – W każdej większej dzielnicy jest już jakieś studio EMS, więc nowym trendem na rynku stało się otwieranie ich w mniejszych miastach – mówi Bartłomiej Garbicz.
Bartłomiej Garbicz planuje w każdym kwartale otwierać co najmniej jedno nowe studio franczyzowe. Franczyzobiorca nie musi się znać na treningu EMS ani sport nie musi być jego pasją. Wystarczy, że ma gen przedsiębiorczości oraz chęci do prowadzenia biznesu. – Dajemy gotową instrukcję na biznesu – mówi Bartłomiej Garbicz.
Przy tym trzeba pamiętać, że warunki prowadzenia biznesu obecnie nieco się zmieniły i jest to większe wyzwanie niż kiedyś. – Dla każdej firmy teraz najważniejsza umiejętność to zarządzanie kosztami. Rosną stopy procentowe, inflacja szaleje i generalnie koszty prowadzenia firmy są większe. Dlatego umiejętność zarządzania nimi jest kluczowa – mówi Bartłomiej Garbicz.
Jego zdaniem dlatego też w dzisiejszych czasach najbezpieczniej jest związać się z franczyzodawcą, który poprowadzi za rękę, niż otwierać samodzielnie firmę.
– Mamy doświadczenie w prowadzeniu firmy w każdych warunkach, dobrze wiemy, jak ten biznes działa od środka i służymy pomocą naszym franczyzobiorcom na każdym etapie biznesu: od szukania lokalizacji pod studio, jego aranżację, budowanie zespołu aż po zarządzanie nim. Z takim wsparciem łatwiej odnaleźć się w dzisiejszych realiach – zapewnia Bartłomiej Garbicz.
WIZYTÓWKA EMS FITFACTORY
Sieć studiów treningu EMS.
- Liczba placówek – 4 salony własne i 4 franczyzowe
- inwestycja: 100-120 tys. zł
- opłata miesięczna 1 tys. zł w pierwszym roku i 1,5 tys. zł w kolejnych latach
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


