Zarabiamy na piłce nożnej
Football Arena szuka partnerów chętnych zainwestować w hale sportowe. Jak działa ten biznes?
Football Arena działa na rynku od 10 lat i zajmuje się wynajmem hal sportowych.
– Budujemy sztuczne boiska piłkarskie, przykrywamy je pneumatyczną halą, która jest łatwo demontowalna i wynajmujemy graczom. Hale można wykorzystywać jednak nie tylko do gry w piłkę. Jedna hala może mieć nawet 10 tys. m2. Tak duża powierzchnia, ogrzewana i oświetlona, to także idealne miejsce do organizacji różnego rodzaju wydarzeń. Mieliśmy już wydarzenia typu wystawa dinozaurów, piknik czy targi piwne – mówi Michał Janicki, właściciel Football Arena.
Biznes z potrzeby
Pomysł na tego typu biznes zrodził się, ponieważ w Polsce brakuje miejsca do gry w piłkę nożną.
– Gracze trenują na zewnętrznych boiskach, ale sezon w naszym kraju trwa tylko od kwietnia do czerwca i potem do połowy października. Potem, gdy robi się zimno, wszyscy szukają rozwiązań wewnątrz. Najczęściej grają w salach gimnastycznych, które są nieprzystosowane do uprawiania tego typu sportu. Nie mają odpowiedniej wielkości ani nawierzchni. Poza tym ich wynajem jest drogi. My proponujemy hale całoroczne, z boiskami odpowiednich rozmiarów, z bardzo dobrą nawierzchnią, certyfikowaną przez FIFA – mówi Michał Janicki.
Na rozwój we franczyzie właściciele Football Areny zdecydowali się w minionym roku. Firma szuka partnerów, którzy zechcą otworzyć halę w miejscowościach nie mniejszych niż 100 tys. mieszkańców. W takich miejscach baza klientów jest odpowiednia, choć teoretycznie otwarcie hali jest możliwe także w miejscowościach liczących 40-50 tys. mieszkańców.
Niezbędnym warunkiem jest dysponowanie odpowiednim terenem, na którym taką halę można uruchomić. Powinno to być miejsce, do którego klienci mogą w łatwy sposób dotrzeć samochodem albo komunikacją miejską. Nie muszą go jednak posiadać na własność.
– Jedna z naszych hal stoi na warszawskim boisku szkolnym. Umówiliśmy się ze szkołą, że do godziny 15.00 dzieci mogą tam bezpłatnie trenować, a po tej godzinie my korzystamy z obiektu komercyjnie. Dzięki temu szkoła udostępnia nam swój teren – mówi Michał Janicki.
Wiele sposobów zarabiania
Inwestycja w trzyboiskową halę to kwota rzędu ok. 1 mln zł, jeśli jest budowana na istniejącym boisku. W sytuacji, kiedy boisko też trzeba zbudować, inwestycja rośnie do ok. 1,6 mln zł. Wkład własny może być jednak poziomie 20-40 proc. kwoty tej inwestycji, resztę można sfinansować.
Na zwrot można liczyć mniej więcej po 4-5 latach działalności, przy założeniu, że sala jest wynajmowana w 20-30 proc.
– Liczyliśmy to w sposób konserwatywny, szukając bezpiecznego biznesu. Wiele zależy jednak od właściciela hali. Jeśli ma on żyłkę przedsiębiorczości, to halę można monetyzować na wiele sposobów, organizując różnego rodzaju imprezy, wystawy czy targi. Oprócz własnej hali na wynajem razem z Football Arena można także otworzyć akademię piłkarką. Spory potencjał przychodowy daje także własna mała gastronomia oraz wynajem powierzchni reklamowych. W naszych halach chętnie reklamują się firmy związane ze sportem. Jeśli wynajem sali rośnie do 30-50 proc., to zwrot z inwestycji spada do 2,5-3 lat – mówi Michał Janicki.
Osobom, które zdecydują się na inwestycję z Football Arena, franczyzodawca zapewni wsparcie na każdym etapie otwierania biznesu, łącznie z finansowaniem. Można liczyć na pomoc w kwestiach formalnych, np. uzyskaniu pozwolenia na budowę. Franczyzodawca doradzi też w sprawie lokalizacji. Ponadto podpowie, jak pielęgnować halę oraz trawę, jak i kiedy hala powinna być ogrzewana oraz oświetlona.
– Udostępniamy także nasz system CRM, który pomoże zarządzać halą – mówi Michał Janicki.
Firma pomaga też we wszelkich sprawach marketingowych, a nawet – w pozyskaniu klientów.
– Nasze hale w stosunku do siebie nie są konkurencją. W ogóle nie mamy konkurencji, ponieważ w Polsce brakuje całorocznych boisk. Nasze hale znajdują się dużej odległości od siebie, a ze względu na duże zapotrzebowanie często przekazują sobie klientów – mówi Michał Janicki.
Obecnie Football Arena ma pięć hal i dwie własne w przygotowaniu.
– W tej chwili rozmawiamy z jednym partnerem pozyskanym pocztą pantoflową, który jest zainteresowany uruchomieniem własnej hali – mówi Michał Janicki.
Oprócz rozwoju we franczyzie, firma chce te dalej inwestować we własne hale.
WIZYTÓWKA FOOTBALL ARENA
-
Kwota inwestycji: 1 mln zł
- liczba placówek: 5 własnych i kolejne dwie w przygotowaniu
- opłaty: ustalane indywidualnie, od dochodu albo zysku
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


