Wysportowany franczyzobiorca
Xtreme Fitness Gyms nieustająco otwiera nowe kluby. Co pomaga firmie w rozwoju?
Sieci Xtreme Fitness Gyms niestraszna ani pandemia, ani wojna w Ukrainie.
– Dobrze radzimy sobie w niestandardowych warunkach. W czasie pandemii uruchomiliśmy 20 nowych lokalizacji, a w tym roku dołączyły do naszej sieci dwa kolejne kluby. W planach mamy otwarcie jeszcze kilku do końca roku – mówi Łukasz Dojka, prezes i założyciel Xtreme Fitness Gyms.
Silne więzy
Przyznaje, że nie są to łatwe czasy dla wszystkich przedsiębiorców, ale koncept modelu Xtreme Fitness Gyms się broni.
– Nie mamy klubów w dużych aglomeracjach i nie bazujemy na kliencie korporacyjnym. Skupiamy się na społecznościach. Nasz klubowicz jest związany z klubową społecznością, płaci regularną składkę co miesiąc i czuje się częścią czegoś większego niż tylko klub fitness. To miało bardzo duże znaczenie w czasie pandemii. Przychodzenie do nas było dla klubowiczów odskocznią – mówi Łukasz Dojka.
Sieci sprzyjała także większa dostępność lokali na wynajem, na dobrych warunkach.
– Nasi franczyzobiorcy korzystali z tych ofert – mówi Łukasz Dojka.
Większość klubów Xtreme Fitness Gyms działa w miastach z liczbą mieszkańców do 50 tys. W sumie sieć liczy już 51 klubów. Kilku franczyzobiorców ma dwa albo trzy lokale. W przyszłym roku Xtreme planuje otworzyć od 10 do 15 nowych lokalizacji, a w ramach kilkuletniej strategii ma powiększyć się o 180 rentownych klubów.
Technologie i innowacje
Zdaniem prezesa Xtreme Fitness Gym, przewagą jego sieci na rynku jest całe know-how, które opiera się na technologii i innowacjach.
– Istotne jest to, w jaki sposób generujemy kontakty, pozyskujemy klientów, a także jakie narzędzia dostaje franczyzobiorca i jego zespół, żeby mógł zarządzać klubem i generować wyższą sprzedaż. To wszystko zdaje egzamin. Do tego dobrze wykorzystujemy powierzchnię. Nasze kluby nie są duże, ale jest w nich praktycznie wszystko, co można mieć także w klubach wielkopowierzchniowych – mówi Łukasz Dojka.
Aby nawiązać współpracę franczyzową z Xtreme Fitness Gyms nie trzeba być sportowcem. Wystarczy lubić sport i być osobą przedsiębiorczą.
– Konieczna jest także chęć angażowania się w ten biznes. To nie jest model dla pasywnych inwestorów – mówi Łukasz Dojka.
Opłata wstępna wynosi 110 tys. zł. Wkład własny w otwarcie klubu to 250-300 tys. zł. Stanowi to jedną trzecią całej inwestycji. Resztę kwoty można sfinansować. W jej pozyskaniu pomoże franczyzodawca. Opłaty w trakcie współpracy to 5 proc. od obrotu i 5 zł od 1 m2 powierzchni klubu. Po trzech latach rozwoju średni zysk klubu wynosi od 300 do 350 tys. zł rocznie.
WIZYTÓWKA XTREME FITNESS GYMS
- kwota inwestycji: od 300 tys. zł
- liczba placówek: 51
- opłaty: 5 proc. od obrotu i 5 zł od 1 m2 powierzchni klubu
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
F45 Training
Kluby fitness/siłownie
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

