Wysportowany franczyzobiorca

Ambitne plany
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieci Xtreme Fitness Gyms niestraszna ani pandemia, ani wojna w Ukrainie.

– Dobrze radzimy sobie w niestandardowych warunkach. W czasie pandemii uruchomiliśmy 20 nowych lokalizacji, a w tym roku dołączyły do naszej sieci dwa kolejne kluby. W planach mamy otwarcie jeszcze kilku do końca roku – mówi Łukasz Dojka, prezes i założyciel Xtreme Fitness Gyms.

Silne więzy

Przyznaje, że nie są to łatwe czasy dla wszystkich przedsiębiorców, ale koncept modelu Xtreme Fitness Gyms się broni.

– Nie mamy klubów w dużych aglomeracjach i nie bazujemy na kliencie korporacyjnym. Skupiamy się na społecznościach. Nasz klubowicz jest związany z klubową społecznością, płaci regularną składkę co miesiąc i czuje się częścią czegoś większego niż tylko klub fitness. To miało bardzo duże znaczenie w czasie pandemii. Przychodzenie do nas było dla klubowiczów odskocznią – mówi Łukasz Dojka.

Sieci sprzyjała także większa dostępność lokali na wynajem, na dobrych warunkach.

– Nasi franczyzobiorcy korzystali z tych ofert – mówi Łukasz Dojka.

Większość klubów Xtreme Fitness Gyms działa w miastach z liczbą mieszkańców do 50 tys. W sumie sieć liczy już 51 klubów. Kilku franczyzobiorców ma dwa albo trzy lokale. W przyszłym roku Xtreme planuje otworzyć od 10 do 15 nowych lokalizacji, a w ramach kilkuletniej strategii ma powiększyć się o 180 rentownych klubów.

Technologie i innowacje

Zdaniem prezesa Xtreme Fitness Gym, przewagą jego sieci na rynku jest całe know-how, które opiera się na technologii i innowacjach.

– Istotne jest to, w jaki sposób generujemy kontakty, pozyskujemy klientów, a także jakie narzędzia dostaje franczyzobiorca i jego zespół, żeby mógł zarządzać klubem i generować wyższą sprzedaż. To wszystko zdaje egzamin. Do tego dobrze wykorzystujemy powierzchnię. Nasze kluby nie są duże, ale jest w nich praktycznie wszystko, co można mieć także w klubach wielkopowierzchniowych – mówi Łukasz Dojka.

Aby nawiązać współpracę franczyzową z Xtreme Fitness Gyms nie trzeba być sportowcem. Wystarczy lubić sport i być osobą przedsiębiorczą.

– Konieczna jest także chęć angażowania się w ten biznes. To nie jest model dla pasywnych inwestorów – mówi Łukasz Dojka.

Opłata wstępna wynosi 110 tys. zł. Wkład własny w otwarcie klubu to 250-300 tys. zł. Stanowi to jedną trzecią całej inwestycji. Resztę kwoty można sfinansować. W jej pozyskaniu pomoże franczyzodawca. Opłaty w trakcie współpracy to 5 proc. od obrotu i 5 zł od 1 m2 powierzchni klubu. Po trzech latach rozwoju średni zysk klubu wynosi od 300 do 350 tys. zł rocznie. 

 

WIZYTÓWKA XTREME FITNESS GYMS

  • kwota inwestycji: od 300 tys. zł
  • liczba placówek: 51
  • opłaty: 5 proc. od obrotu i 5 zł od 1 m2 powierzchni klubu
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €