Wizyta u fryzjera bez umawiania

Tylko podstawa
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Haircut Express, której właścicielką jest Iryna Pohodina, istnieje na rynku od 1999 r. Z ofertą franczyzową wystartowała w 2013 r. Salony fryzjerskie tej marki działają w nietypowy sposób.

- Wizyty u nas odbywają się bez umówionych terminów. Ponadto w salonach nie ma administratorów, ich funkcję pełni samoobsługowy terminal. Znajdują się w nim wszystkie usługi wraz z cenami. Jego obsługa jest prosta. Klient wybiera usługę, terminal przyjmuje opłatę, wydaje resztę i rachunek – mówi Iryna Pohodina.

Podstawowe usługi

Firma wykonuje tylko podstawowe usługi fryzjerskie – strzyżenie, stylizację i farbowanie. To sieć, do której można przychodzić rodzinnie. Jest specjalna strefa dla dzieci.

Trudnym czasem dla sieci była pandemia.

- Wtedy salony były zamknięte i biznes stał się nieopłacalny. Dzisiaj się rozwijamy a nasze zyski rosną – mówi Irina Pohodina.

Rozwoju nie ogranicza także wojna w Ukrainie, choć temat jest bliski całej sieci.

- Aż 80 proc. naszego personelu pochodzi z Ukrainy, to jest także moja ojczyzna – mówi Irina Pohodina.

Dodaje, że z wysoką inflacją firma sobie poradziła

- Nasza działalność mieści się w segmencie ekonom+, dlatego mamy teraz więcej klientów. Ceny wokół rosną, ale my też ponieśliśmy stawki za nasze usługi, dlatego nie odczuwamy dużej różnicy – mówi Irina Pohodina.

Otwarcie salonu pod szyldem Haircut Express wymaga inwestycji rzędu do 200 tys. zł. Opłata wstępna to 23 tys. zł. Reszta jest potrzebna na wynajem lokalu, jego remont, wyposażenie, reklamę oraz materiały eksploatacyjne i kosmetyki. Część wyposażenia można jednak wziąć w leasing.

Kilka godzin dziennie

Lokal powinien mieć od 40 do 60 mkw. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać ok. 1,5 roku. W ciągu roku można osiągnąć zysk na poziomie 9-12 tys. zł miesięcznie.

- Dużym plusem naszej działalności jest łatwość zarządzania. Zajmuje to nie więcej niż kilka godzin dziennie. Na początku na biznes trzeba poświęcić około 10 dni w miesiącu, a po roku pracy wystarczy pięć albo sześć – mówi Irina Pohodina.

W minionym roku firma otworzyła 10 salonów w Ukrainie, dwa w Warszawie i po jednym w Hiszpanii oraz Czechach. W tym roku planuje otwarcia w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Szykuje się też do zaistnienia w Niemczech i Holandii.

- Cały czas otwieramy też nowe salony w Ukrainie, pomimo wojny – mówi Irina Pohodina.

W sumie w sieci HairCutExpress działa 150 salonów w pięciu krajach: Polsce, Ukrainie, Czechach, Hiszpanii i Kazachstanie. We franczyzie jest ponad 120 salonów, a każdy z franczyzobiorców ma ponad 2 salony, natomiast troje z nich – ponad 10.

W Polsce jest 20 salonów, w tym siedem franczyzowych.

WIZYTÓWKA HAIRCUT EXPRESS

  • Kwota inwestycji: 200 tys. zł
  • liczba placówek: 20 salonów w Polsce, w tym 7 franczyzowych
  • zysk: po roku 9-12 tys. zł miesięcznie

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €