Jak otworzyć pizzerię?

Na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Da Grasso działa nieprzerwanie od 1996 roku. Ma dziś już blisko 200 lokali.

– W tym roku najwięcej projektów realizujemy na południu kraju, gdzie marka Da Grasso jest numerem jeden w wyborze usług gastronomicznych – podkreśla Magdalena Parfianowicz, menadżer operacyjny Da Grasso.

Dwa formaty lub konwersja

Franczyzodawca rozwija dwa modele lokali. Pierwszy to pizzeria z salą konsumpcyjną, realizująca też równolegle zamówienia na wynos i w dowozie. Minimalna powierzchnia lokalu to ok. 100 m2. Drugi wariant to model ekspres, oferujący tylko sprzedaż na wynos i w dowozie. Te pizzerie najlepiej sprawdzają się na dużych osiedlach większych miast i zwykle mają powierzchnię 70-80 m2.

– Godny odnotowania jest rosnący udział tego formatu w naszej sieci – dodaje Magdalena Parfianowicz. – Znani jesteśmy głownie z tego, że wszystkie dania z naszego menu, a przede wszystkim pizzę dostarczamy do naszych klientów zgodnie z wypracowanymi i powtarzalnymi standardami. Ta strategia wspierana silnymi kampaniami marketingowymi zapewniła nam utrzymanie sprzedaży w kanale delivery w skali całej sieci na bardzo wysokim poziomie.

Da Grasso otworzyło też pierwszą placówkę w ramach nowego projektu franczyzy konwersyjnej. Jest on skierowany do już działających restauracji i lokali gastronomicznych, które poszukują nowych możliwości rozwoju.

– Zaprosiliśmy do współpracy restauratora, dla którego przystąpienie do sieci Da Grasso było właśnie szansą na rozwój jego biznesu – mówi Magdalena Parfianowicz. – Po kilku miesiącach współpracy franczyzobiorca podjął decyzję o otwarciu nowego i większego lokalu pod naszym szyldem.

Szkolenia i nie tylko

Do sieci Da Grasso mogą dołączyć zarówno osoby działające w branży gastronomicznej, jak i ci, którzy żadnego doświadczenia w tym zakresie nie mają.

– Mamy sprawdzony model biznesowy, odpowiedni program szkoleniowy więc nie oczekujemy doświadczenia w branży gastronomicznej – wyjaśnia Magdalena Parfianowicz. – Nasi partnerzy franczyzowi mogą mieć pewność, że będą dobrze przygotowani do prowadzenia pizzerii Da Grasso.

W ramach opłaty wstępnej, która wynosi 12 tys. zł netto, franczyzobiorcy otrzymują pełny know-how, projekty branżowe, pakiet szkoleń wdrożeniowych oraz cykl szkoleń rozwijających umiejętności zarządcze, rozwiązania e-commers, zakupy centralne, sieci serwisowe, opiekę regionalnego koordynatora ds. franczyzy, działania marketingowe, dostosowane do potrzeb każdego lokalu.

Inwestycja w lokal Da Grasso to, według franczyzodawcy, min. 150 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa jest kwotą stałą, zryczałtowaną i niezależną od wysokości obrotów. Zależy natomiast od wybranego pakietu menu.

– Minimalna kwota miesięcznej opłaty franczyzowej wynosi 1 464,10 zł netto i obejmuje podstawowy moduł oferty, w którego skład wchodzą pizze, startery, sałatki, desery i napoje – informuje Magdalena Parfianowicz. – Nasi partnerzy mają możliwość rozbudowy oferty, poprzez implementację kolejnych modułów.

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

Polska sieć pizzerii.

  • blisko 200 lokali
  • kwota inwestycji min. 150 tys.
  • opłata wstępna 12 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €