Przyczepa na wynajem

Krzysztof Olesiak, prezes spółki Sweet Gallery
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wprowadziliście państwo nowy sposób współpracy franczyzowej. Na czym on polega?

Od nowego sezonu wiosenno-letniego 2022 roku osoby zainteresowane modelem franczyzowym marki Lodolandia i SiGelato mogą wynająć przyczepę bez ponoszenia kosztów związanych z leasingiem czy jej zakupem. Koszt wyprodukowania i wyposażenia przyczepy bierzemy na siebie. Franczyzobiorca korzystający z oferty musi jedynie dysponować środkami własnymi w wysokości 25 tys. zł. My natomiast przekazujemy partnerowi gotowy biznes pod klucz z pełnym wyposażeniem.

Jeśli po upływie naszej współpracy, czyli do zakończenia sezonu wiosenno-letniego franczyzobiorca zdecyduje się wykupić przyczepę, wówczas wszystkie koszty najmu wliczają się w poczet wykupu przyczepy. Jeśli natomiast partner nie zdecyduje się na jej wykup, wtedy kończy współpracę bez żadnych kosztów.

Jakie są korzyści tego typu działalności?

Możliwość wynajęcia przyczepy pozwala partnerom dokładnie zapoznać się z biznesem bez ponoszenia ryzyka inwestycji. To jest dodatkowa motywacja, aby po sprawdzeniu biznesu i przekonaniu się, że „tak, to jest biznes dla mnie, to jest coś co chcę robić” jak najszybciej przeszli ze współpracy krótkoterminowej jaką jest najem, na stałą współpracę franczyzową. Bardzo wiele osób szuka biznesów, gdzie ryzyko inwestycji jest zminimalizowane. W tym przypadku całe ryzyko inwestycyjne bierzemy na siebie.

Ile można zarobić na jednym punkcie?

W przypadku Lodolandii, punkt generuje w miesiącu ok. 30 tys. zł obrotu miesięcznie, a nawet 50 tys. zł i więcej. Zysk dla franczyzobiorcy to średnio 16 tys. zł na rękę z jednego punktu miesięcznie. Podobne wyniki osiągają punkty SiGelato.

Czym się różni SiGelato od Lodolandii?

SiGelato to marka sycylijskich lodów rzemieślniczych, produkowanych na bazie naturalnych składników, których sprzedaż ruszyła w 2019 roku. SiGelato to koncept zainspirowany Sycylią i tamtejszą tradycją produkcji lodów. Wszystkie receptury dla Sweet Gallery stworzył Salvatore, Sycylijczyk od pokoleń związany z biznesem lodowym. Współpracujemy z sycylijskimi rolnikami, od których bezpośrednio sprowadzamy pistacje i owoce. Lody pistacjowe np. robione są z najsłynniejszych na świecie pistacji z Bronte. Zależy nam na najwyższej jakości. Lodolandia natomiast to nasz pierwszy koncept, od którego zaczęliśmy rozwój w 2013 roku. Flagowym produktem Lodolandii są lody świderki, ale oferujemy też gofry, desery, napoje chłodzące i buble ice tea. SiGelato natomiast to lody rzemieślnicze, spośród których w stałej sprzedaży jest 10 smaków, m.in. pistacja z Bronte, sycylijska pomarańcza, czekolada i kremowa śmietanka.

Na czym polega prowadzenie biznesu pod marką SiGelato i Lodolandia?

W przypadku SiGelato franczyzobiorca odpowiada za właściwe zarządzanie punktem i personelem oraz obsługą klienta. My jako centrala dostarczamy gotowe lody. Franczyzobiorca nie produkuje lodów, tylko je sprzedaje. To my jako centrala produkujemy lody, dlatego mamy kontrolę nad ich smakiem, konsystencją i jakością. Dzięki temu lody SiGelato w każdym punkcie smakują tak samo.

W Lodolandii świderki produkowane są na bazie naszych autorskich komponentów, według własnej receptury śmietankowego smaku lodów, przetestowanej w wielu badaniach focusowych.

Punkt Lodolandia łatwo można też przekształcić w biznes całoroczny, łącząc go z innym konceptem Sweet Gallery, czyli marką Kołacz na Okrągło. Od kwietnia do końca września franczyzobiorcy sprzedają lody, gofry, desery, buble tea, napoje chłodzące, a w okresie od października do końca marca w ofercie są kołacze, churrosy, gofry bąbelkowe oraz napoje gorące a od tego roku również pączki. Zmiana punktu Lodolandia w punkt Kołacz na Okrągło jest bardzo prosta i szybka, zajmuje 2-3 godziny. Maszyna do lodów wymieniana jest na urządzenie do wypieku kołaczy. Zmieniana jest także część zewnętrzna punktu i dopasowana do aktualnej oferty. Dzięki temu franczyzobiorcy nie tracą dnia sprzedaży.

Biznes Lodolandia i SiGelato można też łączyć z inną działalnością lub pracą na etacie. Na zdalne zarządzanie biznesem pozwalają kamery, dzięki których można obserwować aktualną sytuację w punkcie oraz kasoterminale, dzięki którym widać wszystkie transakcje i bieżący stan kasy. 

Gdzie stawiacie punkty Lodolandia i SiGelto? Jakie są preferowane lokalizacje?

Punkty stawiamy w miejscach codziennego użytku – przy centrach i galeriach handlowych, w miejskich parkach i skwerach, na osiedlach, a także przy głównych ulicach ze stałym przepływem osób. Od zawsze działamy na zewnątrz obiektów, w plenerze, przy wejściach do galerii handlowych, ponieważ są to miejsca najbardziej widoczne dla klientów. Biznes jest outdoorowy i łatwo multiplikowany. Stąd opracowanie przyczep gastronomicznych pod klucz z pełnym wyposażeniem według standardów sieci, działających stacjonarnie, ale z możliwością relokacji. W ten sposób odpadają koszty remontu lokalu i adaptacji do wymogów franczyzodawcy.

Samodzielnie wyszukujemy lokalizacje dla swoich franczyzobiorców, negocjujemy ceny najmu i załatwiamy wszelkie formalności, a następnie dostarczamy przyczepę pod wskazany adres, w którym franczyzobiorca będzie prowadzić biznes. W firmie pracuje w tej chwili 14 komercjalizatorów, odpowiedzialnych za wyszukiwanie najlepszych lokalizacji. Są to osoby mieszkające w różnych regionach kraju, zorientowane w topografii tamtejszych miejscowości, które mogą wskazać najbardziej opłacalne miejsca do prowadzenia biznesu.

Ile aktualnie działa punktów w Polsce?

W tej chwili działa ich ponad 700, co daje ok. 20 proc. rynku lodowego w Polsce w segmencie mobilnych punktów gastronomicznych. Natomiast myślę, że w ciągu tego roku dobijemy do 1000 punktów franczyzowych. Nowe zasady mają ułatwić biznes, szczególnie tym franczyzobiorcom, którzy wahają się by przejść z etatu do własnej firmy, jak i tym którzy chcą sprawdzić się w biznesie lodowym

Skupiamy się także na rozwoju zagranicznym. Działamy w Rumunii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Słowacji i w Austrii. Na tamtejszych rynkach istniejemy pod międzynarodową marką Ice and Roll & Cake and Roll.

Rozmawiała Magdalena Kurda

ZOBACZ W KATALOGU

Inne koncepty z branży gastronomia

Am Am Kebab

Am Am Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Bafra Kebab

Bafra Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 35 000 zł
Berlin Döner Kebap

Berlin Döner Kebap

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 250 000 zł
Bestpresso

Bestpresso

Automaty vendingowe do kawy i przekąsek

Price icon 200 000 zł
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Beza Krówka Lody Rzemieślnicze

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
Bike Café

Bike Café

Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie

Price icon 5 000 zł
BuBu Bubble Tea

BuBu Bubble Tea

Bary z bubble tea

Price icon 25 000 zł
Burger King®

Burger King®

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 3 000 000 zł
Cafe Słodziak

Cafe Słodziak

Kawiarnie

Price icon 19 000 zł
Chinkalnia

Chinkalnia

Restauracje gruzińskie

Price icon 250 000 zł
Cochise Burger

Cochise Burger

Burgerownie

Price icon 100 000 zł
Cofix Poland

Cofix Poland

Kawiarnie

Price icon 250 000 zł
Costa Coffee

Costa Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Cukrem i Solą

Cukrem i Solą

Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą

Price icon 30 000 zł
Da Grasso

Da Grasso

Pizzerie

Price icon 250 000 zł
DG Restauracje

DG Restauracje

Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach

Price icon 100 000 zł
Dobra Pączkarnia

Dobra Pączkarnia

Cukiernie

Price icon 150 000 zł
Domino’s Pizza

Domino’s Pizza

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
Doskoi

Doskoi

Restauracje japońskie

Price icon 150 000 zł
Express Pizza American Style

Express Pizza American Style

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
FABBRICA Italian Comfort Food

FABBRICA Italian Comfort Food

Restauracje włoskie

Price icon 300 000 zł
Fit Cake

Fit Cake

Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy

Price icon 50 000 zł
Fruitisimo

Fruitisimo

Bary z sokami

Price icon 170 000 zł
Gruby Benek

Gruby Benek

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
Islak Burger

Islak Burger

Burgerownie

Price icon 4 999 zł
KawoWiniarnia

KawoWiniarnia

Kawiarnie-winiarnie

Price icon 39 000 zł
Koku Sushi

Koku Sushi

Restauracje sushi

Price icon 160 000 zł
Krowa Mać Burgers

Krowa Mać Burgers

Burgerownie

Price icon 150 000 zł
Kurcze Pieczone

Kurcze Pieczone

Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu

Price icon 30 000 zł
Le Pain Quotidien

Le Pain Quotidien

Piekarnie-restauracje

Price icon 1 062 500 zł
Lody Bonano

Lody Bonano

Lodziarnie

Price icon 25 000 zł
Lviv Croissants

Lviv Croissants

Piekarnie typu fast-food z croissantami

Price icon 250 000 zł
Maxipizza

Maxipizza

Pizzerie

Price icon 100 000 zł
McDonald’s

McDonald’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 2 000 000 zł
Migavka

Migavka

Restauracje comfort food

Price icon 120 000 zł
 Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0

Kluby z alkoholem i przekąskami

Price icon 100 000 zł
Mniami Ice Cream

Mniami Ice Cream

Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami

Price icon 7 000 zł
Mokra Włoszka

Mokra Włoszka

Pizzerie

Price icon 300 000 zł
Mr. Kebab

Mr. Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 50 000 zł
New York Pizza Department

New York Pizza Department

Pizzerie

Price icon 65 000 zł
Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Restauracje-kluby eventowe

Price icon 1 000 000 zł
Night Burger

Night Burger

Burgerownie

Price icon 110 000 zł
OJOO

OJOO

Kawiarnie samoobsługowe

Price icon 42 500 zł
Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Mobilne cukiernie

Price icon 25 000 zł
PapaGyros

PapaGyros

Grecki street food

Price icon 50 000 zł
Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnia Wódki i Piwa

Agencje płatnicze

Price icon 0 zł
Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Kawiarnie

Price icon 800 000 zł
Pizza Hut

Pizza Hut

Pizzerie

Price icon 800 000 zł
Pizzeria Stopiątka

Pizzeria Stopiątka

Pizzerie

Price icon 180 000 zł
Przybij Piątaka

Przybij Piątaka

Puby

Price icon 100 000 zł
Sahar Kebab

Sahar Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sayuri Sushi

Sayuri Sushi

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
So Coffee

So Coffee

Kawiarnie

Price icon 600 000 zł
Stava

Stava

Dostawa posiłków i zakupów

Price icon 300 000 zł
Sulaiman Kebab

Sulaiman Kebab

Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Price icon 10 000 zł
Sushi Bistro

Sushi Bistro

Restauracje sushi

Price icon 60 000 zł
Sushi Kushi

Sushi Kushi

Restauracje sushi

Price icon 120 000 zł
Sushi Poke Go

Sushi Poke Go

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
SushiRoll Bistro

SushiRoll Bistro

Restauracje sushi

Price icon 150 000 zł
The Real Pizza Company

The Real Pizza Company

Pizzerie

Price icon 500 000 zł
The White Bear Coffee

The White Bear Coffee

Kawiarnie

Price icon 200 000 zł
Tibesti 2Go

Tibesti 2Go

Pizzerie

Price icon 90 000 zł
T-Pizza

T-Pizza

Pizzerie

Price icon 150 000 zł
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

Lodziarnie

Price icon 30 000 zł
United Chicken

United Chicken

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 80 000 zł
Wendy’s

Wendy’s

Restauracje szybkiej obsługi

Price icon 50 000 000 zł
Willisch

Willisch

Lodziarnie

Price icon 89 000 zł
ZapieCKanki

ZapieCKanki

Bary z zapiekankami

Price icon 50 000 zł
ŻarWok

ŻarWok

Restauracje chińsko-amerykańskie

Price icon 70 000 zł