Restauracja z polską kuchnią

Pierogarnie Stary Młyn otwierają się głównie w dużych miastach. A czy trzeba mieć gruby portfel, aby otworzyć restaurację z tradycyjną polska kuchnią?
Koncept Pierogarnie Stary Młyn ma 15 lat. Pierwsza Pierogarnia została otwarta w 2007 r., w Toruniu jako Stary Toruń. Co ciekawe to najprawdopodobniej jedyna restauracja w Polsce, przez którą płynie rzeka - Struga Toruńska. Można ją oglądać przez szybę w podłodze restauracji.
– Pierogarnia Stary Młyn to sieć restauracji, którą założyliśmy z miłości do smaków dzieciństwa – mówi Maciej Podlaszewski, franczyzodawca Pierogarni Stary Młyn. – Gdy zaczynaliśmy, byliśmy restauracją z niewielkim zespołem, który rozpoczynał przygodę z gastronomią. Przez pewien czas wspierała nas nawet moja babcia, wypiekając ciasta w swoim domowym piekarniku. Dziś jesteśmy prężnie rozwijającą się siecią.
Specjalnością Pierogarni Stary Młyn jest kuchnia polska, w szczególności oczywiście pierogi.
– Łączymy ją jednak z nowoczesnymi, kreatywnymi pomysłami. Pamiętamy o tradycji, ale idziemy z duchem czasu, to bardzo ważne by cały czas się rozwijać. Szczególnie w branży gastronomicznej, która w ostatnich latach przechodzi gwałtowne przemiany – zauważa Maciej Podlaszewski. – Dziś restauratorzy coraz chętniej sięgają po regionalne produkty, bezpośrednio od producentów i łączą je z globalnymi trendami.
Pierogi na starówce
Pierogarnie Stary Młyn mają dziś 10 restauracji, sześć własnych i cztery franczyzowe. Lokale znajdują się w Toruniu, Bydgoszczy, Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi i Kaliszu.
– Otwarcie każdej restauracji to długie miesiące budowy, przystosowania lokalu do warunków gastronomicznych oraz uzyskiwania pozwoleń – nie ukrywa franczyzodawca. – Z otwarciem wiąże się zawsze niespodzianka dla danego miasta, więc nigdy nie zdradzamy gdzie w następnej kolejności się pojawimy. Plany oczywiście są i mogę zdradzić, że nie obejmują tylko granic Polski.
Koncept kieruje swoją ofertę głównie do dużych miast. Stawia na lokalizacje w centralnych punktach: otoczenie starówek, rynków głównych.
– Tego typu lokalizacje zapewniają dopływ dwojakiego rodzaju klientów – lokalnych mieszkańców, ale też turystów, odwiedzających najatrakcyjniejsze części miasta – wyjaśnia Maciej Podlaszewski.
Franczyzobiorcą może zostać każdy, kto posiada wystarczające środki finansowe i chce je zainwestować w otwarcie restauracji. Szacunkowy koszt związany z inwestycją to – według obliczeń licencjodawcy – od 6 tys. zł za 1 m2. Oczywiście zależy od rozmiarów lokalu oraz nakładu prac, potrzebnych na przystosowanie go do wymaganych standardów. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 7 proc. od obrotu.
Pańskie oko lokal tuczy
Kandydaci na franczyzobiorców Pierogarni Stary Młyn nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii.
– Jako franczyzodawcy zapewniany szkolenia, które odpowiednio przygotują przyszłego kandydata do pracy w restauracji – podkreśla Maciej Podlaszewski. – Wymagamy, aby franczyzobiorcy osobiście angażowali się w prowadzenie restauracji, zwłaszcza na początku. Pozwoli im to na lepsze zrozumienie naszego systemu i zasad w nim obowiązujących. W ten sposób zdobędą też niezbędną wiedzę i doświadczenie, potrzebne do sprawnego zarządzania swoją pierogarnią. W późniejszym czasie mogą oddać część obowiązków menedżerom, ale pamiętajmy, że nawet najlepszy menadżer również musi być skutecznie rozliczany z efektów swojej pracy i właśnie wtedy osobiste zaangażowanie franczyzobiorcy bardzo się przyda.
WIZYTÓWKA PIEROGARNI STARY MŁYN
Sieć restauracji z kuchnią polską.
- 10 restauracji
- kwota inwestycji od 6 tys. za 1 m2
- opłata wstępna 20 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab

Atelier Herosima

Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem

Berlin Döner Kebap

Beza Krówka Lody rzemieślnicze

Bike Café

Browar Korona

BuBu Bubble Tea

Cafe Słodziak

Candy Pop

Carat Kebab

Chinkalnia

Cochise Burger

Cofix Poland

Crazy Bubble

Cudo Vegan Sushi

Cukiernia Sowa

Cukrem i Solą

Da Grasso

DG Restauracje

Dobra Pączkarnia

Domino’s Pizza

Donuterie

Doskoi

Express Pizza American Style

FABBRICA Italian Comfort Food

Falla

Felix Chicken

Fit Cake

Good Chicken

Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni

Grande Pizza

Gruby Benek

Hotdogzna

Japanos

Kashka

Kiss Kim Chi

Koku Sushi

Krowa Mać Burgers

Kurcze Pieczone

Langos

Le Pain Quotidien

Lodolandia & Kołacz

Lody Bonano

Lody Lida

Lviv Croissants

Maxipizza

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Meron

Ministerstwo Śledzia i Wódki

Mniami Ice Cream

Mr. Kebab

New York Hot Dog

New York Pizza Department
Pizzerie

Niewinni Czarodzieje Trzyzero

Night Burger

Pączkownia Smak Sprzed Lat

Pijalnia Wódki i Piwa

Pijalnie Czekolady E.Wedel

Pizza Factory

Pizza Hut

Pizzeria Stopiątka

Prosiak Polski Kebab & Fast Food

Przybij Piątaka

Ramen Shop by Sushi Kushi

Sahar Kebab

Salsiccia Pizzeria Napoletana

Sayuri Sushi

So Coffee

Stava

Steiku Haoss

Subway

Sulaiman Kebab

Sushi Bistro

Sushi Burrito

Sushi Kushi

Sushiroll Bistro – restauracje sushi

Szaszłykowo

Taco Bar

Tawerna Pepe Verde

The White Bear Coffee

Tibesti 2Go

Totti Pizza Rzymska

U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich

United Chicken

Wendy’s

Willisch
Lodziarnie

Young Burger

Yum Yum Kebab

ZapieCKanki

Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta

ŻarWok
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej