Otwieramy biuro podróży

Na start
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Wakacje.pl są właścicielem największej sieci franczyzowej w branży turystyki zorganizowanej. Obecnie ta sieć liczy blisko 300 salonów sprzedaży, działających pod dwiema markami: Wakacje.pl i Wakacyjny Świat.

– Są jeszcze miasta i regiony, w których nie posiadamy odpowiedniej reprezentacji naszych salonów i tam planujemy rozwój. Do nich należy np. północno-zachodnia część kraju – informuje Wioletta Zarzycka, dyrektor sprzedaży i rozwoju sieci stacjonarnej w Wakacje.pl. – Preferujemy lokalizacje w miastach powyżej 30 tys. mieszkańców, ale tak naprawdę każde zgłoszenie rozpatrujemy indywidualnie, oceniając również potencjał sprzedażowy lokali w mniejszych miejscowościach.

Doświadczenie niekonieczne

Jeśli chodzi o wymagania wobec kandydatów, to - jak mówi franczyzodawca - doświadczenie w branży turystycznej ułatwia prowadzenie biura podróży, ale nie jest warunkiem koniecznym.

– Zasadą franczyzy Wakacje.pl jest działanie w oparciu o partnerstwo biznesowe. Dostarczamy naszym partnerom wsparcia w czterech głównych obszarach: sprzedażowym, marketingowym, logistycznym i administracyjnym. W zamian oczekujemy chęci rozwoju marki na rynku lokalnym, zatrudnienia wykwalifikowanych doradców z doświadczeniem w branży turystycznej lub sprzedaży, otwartości na zmiany oraz gotowości do udziału w szkoleniach, które prowadzimy – wylicza Wioletta Zarzycka.

Do sieci Wakacje.pl i Wakacyjny Świat mogą przystąpić zarówno właściciele nowo otwieranych salonów, jak i agenci działający już pod własnym brandem czy w innej sieci agencyjnej.

Rekomendowane lokalizacje dla salonów to miejsca o dużym przepływie ludzi, z łatwym dojazdem i dostępnością miejsc parkingowych. Mogą to być lokale w galeriach handlowych lub w ich pobliżu, najlepiej z dużą witryną lub zlokalizowane w centrum miasta, w ciągach handlowych. Powierzchnia sali sprzedaży salonu Wakacje.pl powinna mieć powyżej 20 m2. Może to być również wyspa o powierzchni 10-20 m2 w pasażu handlowym.

– Oczywiście udzielamy naszym partnerom wsparcia w wyborze optymalnej lokalizacji salonu, a także w zaprojektowaniu jego wnętrza i witryny – dodaje Wioletta Zarzycka. – Sami pozyskujemy również lokalizacje, które jesteśmy w stanie zaoferować kandydatom. Pomagamy również w realizacji formalności związanych z udostępnieniem ofert poszczególnych touroperatorów oraz promocji salonu.

W sieci raźniej

Łączny koszt inwestycji w salon Wakacje.pl to ok. 30 tys. zł netto. Kwota ta obejmuje opłatę licencyjną, wyposażenie lokalu, jego branding i materiały marketingowe na start. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi 10 tys. zł netto.

– Od naszych partnerów nie pobieramy dodatkowych opłat miesięcznych. Bezpłatne jest dla nich korzystanie z naszego autorskiego systemu CRM, szkoleń wewnętrznych, obsługi helpdesk czy porad z zakresu public relations i marketingu – zapewnia Wioletta Zarzycka. – Na przestrzeni 23 lat działalności w Wakacje.pl wypracowaliśmy skuteczne sposoby przedstawiania i sprzedaży oferty. Tymi technikami sprzedaży i wieloletnim doświadczeniem na rynku turystyki zorganizowanej dzielimy się z naszymi partnerami podczas cyklicznych szkoleń. Ponadto, franczyzobiorcy zyskują dostęp do szerokiej oferty touroperatorskiej, uproszczonego systemu rozliczeń, preferencyjnych warunków sprzedaży usług dodatkowych (ubezpieczenia, parkingi) i unikalnych produktów, a także możliwość korzystania z umów podpisanych przez Wakacje.pl z różnymi podmiotami, m.in. SixPayment, Sodexo i My Benefit.

Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedanych wycieczek i produktów dodatkowych (np. biletów czarterowych).

Czy turystyka to obecnie atrakcyjna branża?

– Wyjazd z biurem podróży to najbezpieczniejsza forma podróżowania – nie tylko ze względu na zabezpieczenie wpłaconych środków czy opiekę rezydentów na miejscu, ale też gwarancje chroniące nas na wypadek zmiany planów – przekonuje Wioletta Zarzycka. – Z badań przeprowadzanych przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna, na zlecenie Wakacje.pl wynika, że 46 proc. osób, które planują w tym roku zagraniczne wakacje, skorzysta przy tym z usług biura podróży. W dodatku, po dwuletniej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa, wiele osób czuje głód podróżowania. Stąd też oferta biur podróży cieszy się ogromnym zainteresowaniem.

 

WIZYTÓWKA WAKACJE.PL

Sieć biur podróży.

  • ok. 300 salonów
  • inwestycja ok. 30 tys. zł netto
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €