Sprzedajemy kawę i rzemieślnicze słodycze

Kawa i do kawy
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Po ukończeniu studiów Jakub Baumgart szukał pomysłu na biznes. Jego wybór padł na rodzinną palarnię kawy.

– W sumie prowadzę palarnię już od 9 lat. Cztery lata temu przeprowadziliśmy rebranding i działamy pod szyldem Baumgart Kaffee – opowiada Jakub Baumgart, franczyzodawca Baumgart Kaffee.

Dla ścisłości należy jednak dodać, że kawa to nie jedyny produkt w portfolio Baumgart Kaffee. Są też herbaty, a bardzo dużą część oferty stanowią rzemieślniczo produkowane słodycze, m.in. czekolady, praliny, czekoladowe lizaki – wszystko robione z prawdziwej belgijskiej czekolady.

– Sprzedaż słodyczy generuje obecnie największy procent naszych obrotów – podkreśla Jakub Baumgart. – To nie są tanie produkty, ale za to z najwyższej półki jakościowej. Najczęściej służą jako prezenty.

Sieć dystrybucji

Do tej pory Baumgart Kaffee rozwijał się organicznie, sprzedając swoje produkty poprzez przedstawicieli handlowych i dwa sklepy firmowe. Teraz chce zbudować sieć franczyzową. Franczyzobiorcy będą się zajmować regionalną dystrybucja produktów, z gwarancją wyłączności terytorialnej.

– Franczyzobiorcy będą nawiązywać i utrzymywać kontakty z klientami na swoim terenie, przyjmować zamówienia – wyjaśnia Jakub Baumgart. – A możliwości dystrybucyjne naszych produktów są bardzo szerokie. To m.in. lokalne sklepy w typie delikatesów, też sklepy ze zdrową żywnością, kwiaciarnie, kawiarnie, hotele, ale największy procent naszych klientów to firmy. Warto też nawiązać współpracę z agencjami reklamowymi, które przygotowują oferty dla klientów biznesowych. Możemy przygotować personalizowane produkty, sygnowane ich logo, czy też zestawy prezentowe dla pracowników. Przygotowywaliśmy np. jednorazowo 17 tys. takich zestawów dla Grupy LPP.

Do franczyzobiorców w konkretnych regionach będę też spływać zamówienia składane przez sklep internetowy.

Rozwój biznesu

Na inwestycję początkową potrzeba min. 40 tys. zł. Z czego 8 tys. zł to jednorazowa opłata wstępna, zawierająca pakiet szkoleń i materiałów marketingowych. Reszta kwoty przeznaczana jest na zatowarowanie w produkty.

– Wymagamy, aby były to pieniądze własne, nie pochodzące z kredytu – zaznacza Jakub Baumgart. – Ważne jest także, aby franczyzobiorca miał finansowe zabezpieczenie na minimum trzy pierwsze miesiące prowadzenia działalności. Każdy biznes wymaga czasu, aby mógł się rozkręcić.

Wraz z rozwojem biznesu franczyzobiorca będzie mógł zatrudnić własnych handlowców.

– Może też, choć nie musi otworzyć sklep stacjonarny – dodaje Jakub Baumgart. – Sądzimy, że najlepszy czas na taki ruch to najwcześniej po 3-6 miesiącach od nawiązania z nami współpracy.

Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.

– A nasze produkty są wysokomarżowe – podkreśla Jakub Baumgart. – Średnia marża to 40-50 proc.

Bumgart Kaffee docelowo chce mieć w całej Polsce 40 franczyzobiorców.

 

WIZYTÓWKA BAUMGART KAFFEE

Producent i dystrybutor kawy oraz rzemieślniczo wyrabianych słodyczy.

  • inwestycja początkowa min. 40 tys.
  • średnia marża 40-50 proc.
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €