Biznes dla psich pasjonatów
Do Happy Dog często zgłaszają się osoby, które mają dość pracy w korporacji. Jak otworzyć swój salon groomerski?
Bartosz Kędra razem z żoną prowadzi firmę Happy Dog by Marta Kędra, specjalizującą się w groomingu, czyli pielęgnacji ozdobnych psów rasowych. Z franczyzą wystartowali w minionym roku i nie narzekają na brak zainteresowania.
Wysokospecjalistyczne usługi w cenie
– Cała branża produktów i usług dla zwierząt przeżywa obecnie rozkwit i notuje wzrost nieprzerwanie od co najmniej kilkunastu lat – mówi Bartosz Kędra.
Ponadto, jego zdaniem, rośnie w naszym kraju zapotrzebowanie na usługi wysokospecjalistyczne, w tym pielęgnacji psów rasowych. Poziom życia w Polsce rośnie, a poza tym coraz więcej ludzi po latach pracy w korporacji szuka sobie nowej drogi życiowej.
– Najważniejszym kryterium przy wyborze nowej zawodowej drogi jest to, czy dane zajęcie daje satysfakcję i radość. Dla osób, które lubią psy, te potrzeby może spełnić otwarcie salonu groomerskiego. Znamy już wiele osób posiadających wnuki, które otworzyły własny salon groomerski i nie wyobrażają sobie innego zajęcia – mówi Bartosz Kędra.
Happy Dog nie narzeka też na aktualną sytuację gospodarczą.
– Wymusza ona podnoszenie cen usług. Jest to działanie niezbędne, aby skompensować wzrost kosztów związany ze wzrostem cen wszystkich towarów, które są używane w salonie groomerskim. Działamy zatem zgodnie z tendencjami obecnymi w całej gospodarce, natomiast nie stanowi to przeszkody w funkcjonowaniu salonu. Nawet można wykorzystać tę sytuację na własną korzyść, jako okazję do znacznych podwyżek długo obowiązujących cen, na którą jest konkretne uzasadnienie i którego żaden klient nie będzie podważał, biorąc pod uwagę szalejącą w Polsce inflację, która dotyka każdego z nas – tłumaczy Bartosz Kędra.
Dodaje, że firmie sprzyja też masowy napływ obywateli z Ukrainy do naszego kraju.
– Spora część z nich ma rasowe psy, które wymagają pielęgnacji. Obywatele Ukrainy posiadający psy ozdobne stali się już nierzadko stałymi klientami salonów groomerskich we wszystkich częściach kraju – od Przemyśla po Szczecin oraz od Białegostoku po Wałbrzych. Jest to na pewno pozytywny bodziec, zwłaszcza ze względu na fakt, iż spora część psów jest czysta rasowo i wymaga wysokospecjalistycznej pielęgnacji, która z kolei jest dużo wyżej wyceniana niż tzw. usługi komercyjne dla psów bezrasowych – mówi Bartosz Kędra.
Ponadto obywatele Ukrainy zasilają też szeregi pracowników salonów groomerskich.
– Tak duży napływ osób poszukujących pracy to dla naszej branży dobra informacja, ponieważ nie zawsze łatwo jest nam znaleźć odpowiedniego kandydata do pracy – mówi Bartosz Kędra.
Podejście i charakter
Franczyzodawca Happy Dog nie wymaga od kandydatów na franczyzoborców doświadczenia w branży czy konkretnego wykształcenia.
– Zastrzegamy sobie selekcję potencjalnych franczyzobiorców, ale jednocześnie jesteśmy otwarci na współpracę z każdym uczciwym partnerem – mówi Bartosz Kędra.
Na start potrzeba 79 tys. zł. W tej kwocie mieści się wszystko, co jest niezbędne do prowadzenia działalności - wyposażenie specjalistyczne, kilka indywidualnych szkoleń, strona www, profile w mediach społecznościowych, oprogramowanie do rezerwacji wizyt online, wsparcie 24h na dobę przez pierwsze dwa tygodnie po otwarciu i pomoc interwencyjna w dalszym okresie prowadzenia działalności. W pierwszym roku franczyzodawca nie pobiera opłaty franczyzowej.
– W kolejnych latach oferujemy do wyboru pakiety zaczynające się już od 500 złotych i zawierające szereg wartościowych i pomocnych usług, które są świadczone dla naszych salonów przez firmy zewnętrzne – mówi Bartosz Kędra.
Na zwrot z inwestycji można liczyć po dwóch latach od momentu otwarcia salonu. Jak zapewnia franczyzodawca, przeciętne miesięczna zarobki są na poziomie 8-11 tys. zł na rękę.
Happy Dog ma jedną własną placówkę i trzy franczyzowe. W tym roku planuje otworzyć kolejne dwa salony franczyzowe. Firma bierze pod uwagę trzy rodzaje lokalizacji, dla których opracowała trzy strategie dostosowane do lokalnych uwarunkowań. Salon Happy Dog można otworzyć w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców, w miejscowościach od 30 do 150 tys. mieszkańców oraz takich, w których mieszka do 15 do 30 tys. osób.
WIZYTÓWKA HAPPY DOG
- kwota inwestycji: 79 tys. zł
- liczba placówek: 1 własna i 3 franczyzowe
- opłaty: od 500 zł od drugiego roku działalności
ZOBACZ W KATALOGU
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


