Bezpieczna przystań biznesowa

– Nasz model biznesowy nie jest uzależniony od łańcucha dostaw, cen energii czy surowców. Nie wymaga też dużej inwestycji – mówi Sebastian Wachowski, prezes DlaWas.info.
Jak się prowadzi sieć portali regionalnych w dzisiejszych realiach?
Z perspektywy aktualnych wydarzeń polityczno-gospodarczych czujemy ulgę. Głównie dlatego, że nasz model biznesowy nie jest uzależniony od łańcucha dostaw, cen energii czy surowców. Nie wymaga również dużych nakładów pieniędzy, ani rozbudowanej kadry pracowniczej. Mocne zmienności walut również nas nie dotyczą, ani sytuacja na rynkach zagranicznych. Oczywiście wszelkie rzeczy, które wymieniłem odbiją się na innych firmach, co przekłada się na gospodarkę krajową. Można się spodziewać przez to wielu negatywnych skutków. Na szczęście nasza branża znajduje się po tej bardziej bezpieczniejszej stronie i możemy w dalszym ciągu oferować naszym franczyzobiorcom ceny, jakie ustaliliśmy sześć lat temu.
Z jakimi wyzwaniami muszą się Państwo dzisiaj mierzyć? Jak to wpływa na biznes?
W ostatnim czasie najtrudniejszy jest przekaz informacji. Nastroje w społeczeństwie są bardzo zróżnicowane i jest wiele punktów zapalnych jak: koronawirus, pandemia i ogólna sytuacja na świecie. Jakiś czas temu nawiązaliśmy współprace z Państwową Agencją Pasową i po wewnętrznej weryfikacji możemy oferować naszym franczyzobiorcom profesjonalne komunikaty prasowe. Dzięki temu nie muszą lokalnie weryfikować setek informacji, które często bywają sprzeczne. Wewnętrzną bazę artykułów wraz z bazą PAP włączyliśmy bezpłatnie w ramach wcześniej ustalonej opłaty utrzymaniowej.
Czy to dobry czas na otwieranie franczyzy z DlaWas.info?
Wiedza i doświadczenie są odporne na inflacje i dostęp do surowców. To dzięki wiedzy i informacji wielokrotnie przedsiębiorcy potrafią odnaleźć się na niepewnych i zmiennych realiach. Dlatego myślę, że nasza branża będzie systematycznie się rozwijać.
Jakim budżetem trzeba dysponować, żeby nawiązać współpracę z DlaWas.info?
Minimalny budżet, jakim trzeba operować to 4 tys. zł na opłatę licencyjną. Do tego dochodzi od 299 zł miesięcznie na opłatę utrzymaniową. Poza tym potrzebny jest komputer, telefon i dostęp do internetu. Resztę niezbędnych rzeczy włącznie z wiedzą dostarczamy przez oddział główny. Jednak najważniejszy wydatek to czas, który trzeba poświecić, aby rozwinąć biznes w swoim powiecie. To głównie też od czasu i doświadczenia w biznesie zależy, czy wydatek ten zwróci się już w pierwszych dniach, bo i takie przypadki w sieci się zdarzały. Jednak jest i druga strona medalu. Jeśli ktoś nie poświęci czasu na uzupełnianie portalu i jego rozwój, to inwestycja nie zwróci się nigdy. Niestety takie przypadki również się zdarzały. Na szczęście konsekwencje niepowodzenia były minimalne i nieporównywalne z innymi rodzajami biznesów.
Jakie mają Państwo plany na przyszłość?
W tym roku otworzyliśmy około 400 portali regionalnych, którymi zarządzamy centralnie tak, aby nowym franczyzobiorcom przekazywać portale już częściowo poprowadzone. Jednak lokalna osoba i lokalne serce to coś, co buduje atrakcyjność portalu regionalnego. Dlatego pozyskujemy ludzi do współpracy w modelu franczyzowym, jak również partnerskim. Zapełnienie wszystkich portali lokalnymi właścicielami to jest rzecz, na której chcemy się skupić w ostatnim kwartale tego roku oraz w kolejnym roku. Tymczasem mogę zdradzić, że lada chwila wdrożymy parę nowości i zupełnie nowy, odświeżony wygląd naszych portali. Już po pierwszych rozmowach z franczyzobiorcami możemy stwierdzić, że to ruch w dobrą stronę, który budzi powszechne zadowolenie. Prawdopodobnie nawiążemy również współpracę z jednym z kanałów telewizyjnych.
WIZYTÓWKA DLAWAS.INFO
- Opłata wstępna: 4 tys. zł
- Opłaty miesięczne: od 299 zł
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej