Salony masażu wciąż popularne
Orient Massage i Thai Organic zadebiutowały na rynku zaraz przed pandemią. Mimo trudnej sytuacji udowodniły, że kryzys na rynku można przekuć w sukces.
W tej chwili marki Orient Massage i Thai Organic mają w sumie 29 punktów. Niedługo rusza 30. placówka, natomiast do końca tego roku w planie jest jeszcze 20 salonów. Piotr Buchalski, założyciel i właściciel obu marek przyznaje, że czasy są trudne i dynamiczne. W swoich założeniach ma określone cele, ale zdaje sobie sprawę, że rynek i bieżące wydarzenia mogą różnie poprowadzić ich realizacje.
– Są wyzwania i nie jest łatwo. Borykamy się szczególnie z naborem pracowników z zagranicy. Zatrudniamy terapeutki i masażystki z Bali, a w związku z pandemią Azja wciąż nakłada restrykcje ograniczające przepływ ludzi. To bardzo utrudnia kompletowanie zespołów poszczególnych salonów, przeciągają się formalności związane z pozwoleniami na pracę itd. Drugi element to wysoki kurs dolara, w którym wypłacamy pensje naszym zagranicznym pracownikom. To nie jest jednak problem franczyzobiorców, ponieważ wszystkie koszty związane z zatrudnieniem personelu z Azji ponosi centrala. Franczyzobiorców w ogóle nie dotyka ten element biznesu – podkreśla Piotr Buchalski.
Przedsiębiorca wskazuje też na niepewną sytuację gospodarczą i polityczną na świecie i w kraju, wojnę w Ukrainie, która wpływa na tutejszy rynek i obniża nastroje, co powstrzymuje ludzi przed ważnymi decyzjami, jak np. inwestycje.
– To wszystko na pewno wpływa na nasz biznes, ale też podsuwa pomysły na pewne rozwiązania, które utrzymują tempo rozwoju. W tym roku wdrażamy nowe koncepty, które są uzupełnieniem salonów Orient Massage i Thai Organic, mamy nowe kierunki rozwoju i wciąż otwieramy nowe placówki – wylicza Piotr Buchalski.
Biznes dla dużych i mniejszych miast
Model biznesowy Orient Massage i Thai Organic sprawdza się w miejscowościach już od 30 tys. mieszkańców. W większych miastach może funkcjonować kilka salonów, które w żaden sposób nie stanowią dla siebie konkurencji. W Warszawie działają obecnie cztery salony, w Łodzi powstaje właśnie trzeci, a właściciel sieci uważa, że jest miejsce w tym mieście dla kolejnych 4-6 placówek. Sieć obecnie szuka partnerów w Bydgoszczy, Toruniu, Opolu, w Białymstoku, Lublinie, Olsztynie i Gliwicach.
Pomysł na Orient Massage, a później Thai Organic zrodził się na Bali.
– Rozwijamy sieć pierwszych w Polsce salonów masażu oraz holistycznych spa, czerpiących z mądrości setek lat medycyny i terapii Wschodu. Nasze masaże pobudzają siły witalne umysłu, wpływając uzdrawiająco na ciało – przyznaje Piotr Buchalski. Techniki masażu i rytuału Orient Massage oraz Thai Organic zostały opracowane przez balijskiego mistrza masażu, a wykonują je certyfikowane terapeutki z wyselekcjonowanych szkół masażu na wyspie Bali i w Tajlandii.
Pomysły na nowe biznesy
Piotr Buchalski jest typem poszukiwacza, który stara się urozmaicać ofertę salonów i uatrakcyjniać pobyt w nich. W tym roku na polskim rynku pojawi się kolejny nowy koncept przedsiębiorcy – Palarnie Kawy Africa Organic. Będzie funkcjonował jako część salonów masażu Orient Massage i Thai Organic oraz niezależnie.
– Nawiązaliśmy współpracę z wiodącymi plantatorami kawy w Afryce. Kawę będziemy sprowadzali bezpośrednio od tamtejszych producentów i rzemieślniczo wypalali na miejscu w Polsce. Postanowiliśmy rozwijać koncept zgodnie z zasadą Fair Profit for Africa, zostawiając znaczną część zysków w Afryce. Uważam, że należy wspierać tamtejszą społeczność i środowisko naturalne, z którego czerpiemy korzyści finansowe – mówi Piotr Buchalski. Przedsiębiorca wybrał kawę afrykańską, ponieważ jego zdaniem to najwyższej jakości kawa z najbardziej wyrazistymi nutami owocowymi. To także kawy najzdrowsze, ponieważ pochodzą z naturalnych plantacji, które nie używają pestycydów, w odróżnieniu np. od popularnych kaw brazylijskich.
Kolejną nowością Piotra Buchalskiego jest Himalaya Salt Room – pokoje do medytacji z solą himalajską, które będą otwierane w salonach Orient Massage. Himalaya Salt Room to rodzaj tężni solankowej, w której sól będzie spływała po ścianach, a mistyczny klimat będą podkręcały wiszące gongi i misy tybetańskie, na których będzie można grać, wprowadzając się w stan transu i relaksu.
– Będziemy również organizować koncerty i wspólne medytacje z mistrzami medytacji. Zależy mi, by nasze salony miały jak najbogatszą ofertę, która obejmuje większość elementów nawiązujących do tajskiej i tybetańskiej oraz ogólnie mówiąc dalekowschodniej kultury spa i masażu. Polacy dojrzeli do tego typu zabiegów i bardzo je polubili. Cenią sobie relaks ciała i spokój umysłu – mówi Piotr Buchalski.
Piotr Buchalski wyszedł także z propozycją współpracy franczyzowej do właścicieli hoteli. Koncept biznesowy dedykowany dla hoteli działa pod marką Organic Spa. Model działa tak samo, jak w przypadku salonów Orient Massage i Thai Organic. Franczyzodawca organizuje personel oraz zapewnia wyposażenie pomieszczeń. Koszty inwestycji również są podobne. Oferta dotyczy wszystkich hoteli, niezależnie od wielkości oraz pensjonatów. W tej chwili Organic Spa funkcjonuje w Lądku Zdrój w Zamku na Skale i w hotelu Gwarna w Legnicy.
Uruchomienie salonu Orient Massage czyThai Organic trwa mniej więcej trzy miesiące. Najważniejszy jest remont i dopasowanie wnętrza punktów do standardów salonów spa. Bardziej zaawansowanym inwestycyjnie modelem biznesowym jest Orient Massage z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Salony Orient Massage dedykowane są do bardziej zaawansowanych masaży i rytuałów, które trwają dłużej i łączą się z innymi elementami wpływającymi na odprężenie ciała i umysłu. To właśnie tam będą powstawać pokoje do medytacji Himalaya Salt Room. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany.
– Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz z Tajlandii. Nadano im nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresy i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów, takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury – podkreśla Piotr Buchalski.
Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji to 250 tys. zł. Cena zależy od powierzchni lokali. Podobne koszty obejmują inwestycję w Organic Spa.
Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, ZUS-u i podatków załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia. Do franczyzobiorców przyjeżdżają masażystki przeszkolone, z certyfikatem wiedzy z zakresu masażu oraz znające język angielski.
WIZYTÓWKA ORRIENT MASSAGE I THAI ORGANIC
Sieć salonów masażu
- inwestycja w Orient Massage: 60 – 300 tys. zł.
- Inwestycja w Thai Organic: do 250 tys. zł.
- liczba placówek: 29
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


