Sushi ma się dobrze

Sushi Kushi chwali się kolejnymi otwarciami. Czy franczyzobiorcy są zadowoleni ze współpracy z marką?
In this article you will learn
- Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
- Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
- Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
- The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Kuchnia japońska na dobre zadomowiła się w Polsce.
– Zapotrzebowanie na dania kuchni japońskiej nadal jest na fali wzrostowej – ocenia Andrzej Pelc-Gonera, franczyzodawca Sushi Kushi. – Widzimy, że w przypadku tej części gastronomii nasycenie rynku nie jest jeszcze tak duże, dlatego jako sieć nieustająco się rozwijamy.
Marka Sushi Kushi ma obecnie 34 lokale. Tylko w maju i czerwcu otwarto trzy z nich. W planach są kolejne, w Bydgoszczy i Szczecinie.
Co trzy to nie jeden
Daniel Śmiałowski swój pierwszy lokal pod szyldem Sushi Kushi otworzył w 2013 roku, w łódzkiej dzielnicy Bałuty. Rozkręcił się tak dobrze, że niecałe cztery lata później franczyzobiorca, już razem ze wspólnikiem, otworzył kolejny, na innym osiedlu. A w marcu tego roku uruchomił trzecią placówkę, w Zgierzu.
– Remont pomieszczeń na trzeci lokal zaczynaliśmy w październiku ubiegłego roku. Mieliśmy za sobą doświadczenia z pandemii – opowiada Daniel Śmiałowski. – Ale dla nas nie były one wcale złe. Nasze obroty wręcz rosły w tym czasie. Natomiast oczywiście nie spodziewaliśmy się tego, co przyniosły kolejne miesiące, czyli wysokiej inflacji i wojny. Ale jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Remont szedł pełną parą. Nie zrezygnowaliśmy z planów.
Decyzja o otwarciu i lokalizacji była jednak bardzo dobrze przemyślana. Nieprzypadkowo Daniel Śmiałowski wybrał Zgierz.
– Nasz lokal na Bałutach obsługiwał bardzo dużo klientów właśnie ze Zgierza. W sumie mieliśmy tam tak dużo pracy, że doszliśmy do granic naszej wydolności – wyjaśnia franczyzobiorca. – Wiedziałem więc, że Zgierz to będzie dobry rynek. Poza tym mam oparcie w silnej sieci franczyzowej, która dynamicznie się rozwija. Sushi jest dziś w Polsce bardzo popularne. Nie jest już produktem luksusowym. Polacy coraz bardziej cenią sobie dobre jedzenie, chcą odżywiać się zdrowo.
Aby zwiększyć szanse na powodzenie i dobre obroty, Daniel Śmiałowski do Sushi Kushi dołączył drugi koncept tego samego franczyzodawcy, także z kuchnią japońską – Ramen Shop.
– Dysponowaliśmy dużym lokalem, więc urządziliśmy dwie oddzielne sale, dla każdego z konceptów – wyjaśnia franczyzobiorca. – Mają wspólną kuchnię, co pozwoliło na oszczędności. Od pierwszego miesiąca lokal zarabia na siebie.
Inwestycja i zwrot
Sushi Kushi to sieć franczyzowa z 10-letnim doświadczeniem na rynku. Głównie nastawia się na kanał delivery, ale – zwłaszcza w mniejszych miastach – otwiera też lokale z salą konsumpcyjną. Na taki lokal potrzeba 80-100 m2 powierzchni. Przy nastawieniu wyłącznie na dostawy wystarczy już 60 m2.
Franczyzodawca chce rozwijać sieć przede wszystkim w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Centrala pomaga w wyborze lokalizacji oraz negocjacjach umowy najmu.
– Wspieramy franczyzobiorcę przez cały czas przygotowania lokalu do otwarcia, dajemy projekty, zapewniamy reklamę, wspieramy w rekrutacji i szkoleniach pracowników – wylicza Andrej Pelc-Gonera. – Z naszymi franczyzobiorcami jesteśmy cały czas w kontakcie.
Inwestycja to minimum 180 tys. zł (to koszt lokalu „pod klucz”). Ostateczne wydatki są uzależnione od wielkości lokalu, jego dostosowania do potrzeb gastronomii. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, a opłata miesięczna, naliczana od dnia uruchomienia lokalu, to 2 tys. zł.
– Nasze działania prowadzimy tak, aby od pierwszego miesiąca lokal był rentowny – podkreśla Andrzej Pelc Gonera. – Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników, ale na podstawie dotychczasowych doświadczeń możemy powiedzieć, że następuje to w okolicach 24 miesiąca.
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI
Sieć lokali sushi.
- 34 placówki
- jednorazowa opłata wstępna 20 tys. zł
- wysokość inwestycji min. 180 tys. zł
Main conclusions
- Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
- The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
- With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
- Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Featured franchises

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...