Sushi ma się dobrze
Sushi Kushi chwali się kolejnymi otwarciami. Czy franczyzobiorcy są zadowoleni ze współpracy z marką?
Kuchnia japońska na dobre zadomowiła się w Polsce.
– Zapotrzebowanie na dania kuchni japońskiej nadal jest na fali wzrostowej – ocenia Andrzej Pelc-Gonera, franczyzodawca Sushi Kushi. – Widzimy, że w przypadku tej części gastronomii nasycenie rynku nie jest jeszcze tak duże, dlatego jako sieć nieustająco się rozwijamy.
Marka Sushi Kushi ma obecnie 34 lokale. Tylko w maju i czerwcu otwarto trzy z nich. W planach są kolejne, w Bydgoszczy i Szczecinie.
Co trzy to nie jeden
Daniel Śmiałowski swój pierwszy lokal pod szyldem Sushi Kushi otworzył w 2013 roku, w łódzkiej dzielnicy Bałuty. Rozkręcił się tak dobrze, że niecałe cztery lata później franczyzobiorca, już razem ze wspólnikiem, otworzył kolejny, na innym osiedlu. A w marcu tego roku uruchomił trzecią placówkę, w Zgierzu.
– Remont pomieszczeń na trzeci lokal zaczynaliśmy w październiku ubiegłego roku. Mieliśmy za sobą doświadczenia z pandemii – opowiada Daniel Śmiałowski. – Ale dla nas nie były one wcale złe. Nasze obroty wręcz rosły w tym czasie. Natomiast oczywiście nie spodziewaliśmy się tego, co przyniosły kolejne miesiące, czyli wysokiej inflacji i wojny. Ale jak się powiedziało A, trzeba powiedzieć B. Remont szedł pełną parą. Nie zrezygnowaliśmy z planów.
Decyzja o otwarciu i lokalizacji była jednak bardzo dobrze przemyślana. Nieprzypadkowo Daniel Śmiałowski wybrał Zgierz.
– Nasz lokal na Bałutach obsługiwał bardzo dużo klientów właśnie ze Zgierza. W sumie mieliśmy tam tak dużo pracy, że doszliśmy do granic naszej wydolności – wyjaśnia franczyzobiorca. – Wiedziałem więc, że Zgierz to będzie dobry rynek. Poza tym mam oparcie w silnej sieci franczyzowej, która dynamicznie się rozwija. Sushi jest dziś w Polsce bardzo popularne. Nie jest już produktem luksusowym. Polacy coraz bardziej cenią sobie dobre jedzenie, chcą odżywiać się zdrowo.
Aby zwiększyć szanse na powodzenie i dobre obroty, Daniel Śmiałowski do Sushi Kushi dołączył drugi koncept tego samego franczyzodawcy, także z kuchnią japońską – Ramen Shop.
– Dysponowaliśmy dużym lokalem, więc urządziliśmy dwie oddzielne sale, dla każdego z konceptów – wyjaśnia franczyzobiorca. – Mają wspólną kuchnię, co pozwoliło na oszczędności. Od pierwszego miesiąca lokal zarabia na siebie.
Inwestycja i zwrot
Sushi Kushi to sieć franczyzowa z 10-letnim doświadczeniem na rynku. Głównie nastawia się na kanał delivery, ale – zwłaszcza w mniejszych miastach – otwiera też lokale z salą konsumpcyjną. Na taki lokal potrzeba 80-100 m2 powierzchni. Przy nastawieniu wyłącznie na dostawy wystarczy już 60 m2.
Franczyzodawca chce rozwijać sieć przede wszystkim w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Centrala pomaga w wyborze lokalizacji oraz negocjacjach umowy najmu.
– Wspieramy franczyzobiorcę przez cały czas przygotowania lokalu do otwarcia, dajemy projekty, zapewniamy reklamę, wspieramy w rekrutacji i szkoleniach pracowników – wylicza Andrej Pelc-Gonera. – Z naszymi franczyzobiorcami jesteśmy cały czas w kontakcie.
Inwestycja to minimum 180 tys. zł (to koszt lokalu „pod klucz”). Ostateczne wydatki są uzależnione od wielkości lokalu, jego dostosowania do potrzeb gastronomii. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 20 tys. zł, a opłata miesięczna, naliczana od dnia uruchomienia lokalu, to 2 tys. zł.
– Nasze działania prowadzimy tak, aby od pierwszego miesiąca lokal był rentowny – podkreśla Andrzej Pelc Gonera. – Czas oczekiwania na zwrot z inwestycji zależy od wielu czynników, ale na podstawie dotychczasowych doświadczeń możemy powiedzieć, że następuje to w okolicach 24 miesiąca.
WIZYTÓWKA SUSHI KUSHI
Sieć lokali sushi.
- 34 placówki
- jednorazowa opłata wstępna 20 tys. zł
- wysokość inwestycji min. 180 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


