Biznes z niewielką inwestycją
Edukido szuka osób, które chciałyby otworzyć placówkę marki w Polsce, szczególnie w jej zachodniej części. Franczyzodawca przygotował promocję na start. Trzeba się jednak spieszyć, bo trwa ona tylko do 15 lipca.
Edukido to sieć prowadząca zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem klocków Lego dla dzieci w wieku od trzech do dwunastu lat. Wiele osób myli zajęcia Edukido z popularną w ostatnich czasach robotyką. Tymczasem są to zupełnie inne koncepty edukacyjne.
– U nas na kursie dzieci przy okazji swobodnej zabawy rozwijają małą motorykę i uczą się myśleć nieszablonowo. Podsycamy ciekawość świata i wspieramy ich rozwój. Uczymy jak zadawać trafne pytania i jak samodzielnie poszukiwać odpowiedzi oraz rozwiązań. W Edukido wiemy, jak motywować dzieci do nauki – pokazujemy, że zdobywanie wiedzy może być pasjonującą przygodą. Nasze programy wypełniają luki, które mogą utrudniać naukę w szkole. Dajemy praktyczne zadania i uczymy praktycznych umiejętności – zapewnia Anna Stasiuk, dyrektor operacyjny Edukido. – Wykorzystywane przez nas zestawy klocków są źródłem wiedzy o świecie. Wprowadzają małych odkrywców w świat techniki i natury. Dzieci poznają podstawy budowy maszyn, prawa przyrody, reguły matematyczne czy historię. Dzięki klockom nasi podopieczni zgłębiają tajniki kosmosu, architektury i sztuki. Jesteśmy nastawieni na przekazywanie dzieciom wiedzy poprzez praktykę i doświadczanie. Dzięki dostrzeganiu zależności i zasad rządzących światem dzieci z łatwością przekładają to, czego doświadczyły w Edukido na szkolną teorię. To tworzy solidne fundamenty do dalszego przyswajania bardziej zaawansowanej wiedzy – dodaje.
Zajęcia odbywają się w małych grupach maksymalnie dziesięcioosobowych, dobranych pod względem wieku.
Dla kogo to biznes?
Najczęściej w koncept Edukido inwestują przedsiębiorcy, którzy chcą zdywersyfikować portfel biznesowy, nauczyciele, kobiety po urlopie macierzyńskim, byli pracownicy korporacji oraz właściciele prywatnych przedszkoli i szkół.
– Osoba, która ma doświadczenie menedżerskie będzie idealnym franczyzobiorcą Edukido. Nie musi być to wieloletnie doświadczenie. Ważne, żeby kandydat rozumiał na czym polega prowadzenie biznesu, był otwarty na pomysły innych, zaangażowany. Chciał realizować wyższy cel, a przy okazji zarabiać konkretne pieniądze – mówi Anna Stasiuk.
Franczyzodawca zaznacza, że jeśli potencjalny franczyzobiorca mieszka w miejscowości, w której będzie chciał prowadzić biznes to jest to dodatkowy atut.
– Kandydat powinien oczywiście posiadać też pieniądze na inwestycję. Dobrze też, gdyby miał dzieci i przynajmniej sześć klocków Lego w domu. Wbrew pozorom z tego można już wiele zbudować – śmieje się Anna Stasiuk.
Placówka mobilna lub stacjonarna
Franczyzobiorca marki może otworzyć centrum Edukido lub działać mobilnie, czyli wynajmować sale na godziny w placówkach oświatowych i w nich prowadzić zajęcia. Tę opcję rekomenduje franczyzodawca, w tej formie z siecią współpracuje połowa biorców licencji. – Prowadzenie zajęć w przedszkolach i szkołach generuje mniejsze stałe koszty, więc łatwiej wówczas o szybsze uzyskanie rentowości biznesu, a następnie wyższe zyski. Poza tym rodzice bardzo cenią sobie taką lokalizację, bo najczęściej dzieci są odbierane ze świetlicy przez instruktorów Edukido i odprowadzane na nią po zajęciach. To wygodne.
Poza zajęciami dla niewielkich grup w ofercie Edukido są również warsztaty tematyczne dla liczniejszego grona. Jest to ciekawy sposób na urozmaicenie np. typowych lekcji szkolnych. – Nasi franczyzobiorcy prowadzą zajęcia z geografii, historii, języka polskiego, przyrody, techniki, plastyki a nawet religii! – mówi Anna Stasiuk.
Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na otwarcie centrum Edukido może też organizować urodziny z animacjami tematycznymi Lego, co daje dodatkowych przychód.
Biznesowa okazja
Obecnie właściciel marki proponuje osobom zainteresowanym prowadzeniem placówki Edukido w Polsce promocyjne warunki współpracy. Zamiast opłaty wstępnej w wysokości 22 tys. zł brutto należy zapłacić jedyne 2460 zł. Nie trzeba też na starcie inwestować całej kwoty w klocki i akcesoria niezbędne do prowadzenia biznesu. – Umożliwiamy rozłożenie płatności na dwanaście równych rat po 1467 zł brutto miesięcznie – zapewnia Anna Stasiuk.
– Proponujemy również bardzo niskie opłaty miesięczne w pierwszym okresie prowadzenia biznesu Edukido, mianowicie 615 zł brutto przez pierwsze trzy miesiące współpracy. Następnie opłata wzrasta do 1230 zł, a po 17 miesiącach współpracy do 1845 zł. Zapewniamy również wyłączność terytorialną, która najczęściej obejmuje obszar zamieszkały przez 50-100 tys. osób – mówi Anna Stasiuk.
Poza tym biorca licencji oraz zatrudnieni przez niego instruktorzy mogą liczyć również na szkolenia produktowe, sprzedażowe, menedżerskie i oczywiście z prowadzenia zajęć. W ramach pakietu franczyzowego franczyzobiorca otrzymuje bardzo szczegółowy podręcznik operacyjny, w którym ma opisane m.in. wszelkie standardy operacyjne z zakresu promocji i sprzedaży, utrzymywania relacji z klientem, prowadzenia zajęć oraz pakiet materiałów marketingowych na start.
Nauka i zabawa w wakacje
Czy w wakacje franczyzobiorca marki nie zarabia? Niekoniecznie. Może zorganizować półkolonie, które z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony rodziców. Wszak trudno jest zorganizować opiekę nad dzieckiem przez dwa miesiące.
Czy franczyzobiorcy Edukido muszą samodzielnie prowadzić zajęcia z dziećmi? – Pozostawiamy to do ich samodzielnej decyzji. Najczęściej na początku współpracy z nami większość franczyzobiorców to robi, natomiast wraz z rozwojem swojej minisieci zatrudniają instruktorów, a sami zajmują się koordynacją ich pracy. Zresztą przy prowadzeniu zajęć często w kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu placówkach mają i tak pełne ręce roboty i potrzebują zatrudnić koordynatorów do pomocy – twierdzi Anna Stasiuk.
Obecnie sieć Edukido liczy dwie placówki własne oraz 59 franczyzowych w Polsce. W Chorwacji i Macedonii działają masterfranczyzobiorcy marki. Franczyzodawca chce rozwinąć swoją sieć również w Rumunii, Serbii i na Węgrzech. Edukido ma także franczyzobiorcę w Ukrainie, który aktualnie ze względu na wojnę toczącą się w kraju zawiesił działalność swojego biznesu.
WIZYTÓWKA MARKI EDUKIDO
Sieć placówek specjalizujących się w zajęciach edukacyjnych dla dzieci z wykorzystaniem klocków Lego.
- Liczba placówek własnych w Polsce: 2
- Liczba placówek franczyzowych w Polsce: 59
- Master franczyzobiorca: Chorwacja i Macedonia
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży edukacja
Abakus Europe
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Akademia Młodych Sportowców
Zajęcia sportowe dla dzieci
Akademia Pamięci
Treningi pamięci
AMAkids Polska
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Best Brain
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Brazilian Soccer Schools
Szkoły piłkarskie dla dzieci
EarlyMath
Szkoły matematyki
Early Stage
Szkoły języka angielskiego
Edu3Dkacja
Zajęcia edukacyjne projektowania i drukowania 3D
Emotka
Zajęcia w zakresie inteligencji emocjonalnej
Galileusz
Kursy maturalne, ósmoklasisty, korepetycje
Giganci Programowania
Zajęcia z programowania dla dzieci i młodzieży
IQ UP!
Kursy rozwoju umysłu u dzieci
Kids&Us
Szkoły języka angielskiego
KnockKnock
Zajęcia z majsterkowania dla dzieci
La Mancha
Szkoły języka hiszpańskiego i portugalskiego
Lingotot
Szkoły języka angielskiego
MałyInżynier.pl
Zajęcia z robotyki i eksperymentów
MathRiders Polska
Szkoły matematyki
Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat
Szkoły matematyki
Restart
Warsztaty malarskie dla dzieci i dorosłych
SmartyKids
Centra edukacji i rozwoju
Socatots
Zajęcia sportowe dla dzieci
Verbatoria
Centra kreatywności dla dorosłych i dzieci
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

