Biznes z niewielką inwestycją

Zainteresowani franczyzą Edukido
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Edukido to sieć prowadząca zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem klocków Lego dla dzieci w wieku od trzech do dwunastu lat. Wiele osób myli zajęcia Edukido z popularną w ostatnich czasach robotyką. Tymczasem są to zupełnie inne koncepty edukacyjne.

– U nas na kursie dzieci przy okazji swobodnej zabawy rozwijają małą motorykę i uczą się myśleć nieszablonowo. Podsycamy ciekawość świata i wspieramy ich rozwój. Uczymy jak zadawać trafne pytania i jak samodzielnie poszukiwać odpowiedzi oraz rozwiązań. W Edukido wiemy, jak motywować dzieci do nauki – pokazujemy, że zdobywanie wiedzy może być pasjonującą przygodą. Nasze programy wypełniają luki, które mogą utrudniać naukę w szkole. Dajemy praktyczne zadania i uczymy praktycznych umiejętności – zapewnia Anna Stasiuk, dyrektor operacyjny Edukido. – Wykorzystywane przez nas zestawy klocków są źródłem wiedzy o świecie. Wprowadzają małych odkrywców w świat techniki i natury. Dzieci poznają podstawy budowy maszyn, prawa przyrody, reguły matematyczne czy historię. Dzięki klockom nasi podopieczni zgłębiają tajniki kosmosu, architektury i sztuki. Jesteśmy nastawieni na przekazywanie dzieciom wiedzy poprzez praktykę i doświadczanie. Dzięki dostrzeganiu zależności i zasad rządzących światem dzieci z łatwością przekładają to, czego doświadczyły w Edukido na szkolną teorię. To tworzy solidne fundamenty do dalszego przyswajania bardziej zaawansowanej wiedzy – dodaje.

Zajęcia odbywają się w małych grupach maksymalnie dziesięcioosobowych, dobranych pod względem wieku.

Dla kogo to biznes?

Najczęściej w koncept Edukido inwestują przedsiębiorcy, którzy chcą zdywersyfikować portfel biznesowy, nauczyciele, kobiety po urlopie macierzyńskim, byli pracownicy korporacji oraz właściciele prywatnych przedszkoli i szkół.

– Osoba, która ma doświadczenie menedżerskie będzie idealnym franczyzobiorcą Edukido. Nie musi być to wieloletnie doświadczenie. Ważne, żeby kandydat rozumiał na czym polega prowadzenie biznesu, był otwarty na pomysły innych, zaangażowany. Chciał realizować wyższy cel, a przy okazji zarabiać konkretne pieniądze – mówi Anna Stasiuk.

Franczyzodawca zaznacza, że jeśli potencjalny franczyzobiorca mieszka w miejscowości, w której będzie chciał prowadzić biznes to jest to dodatkowy atut.

– Kandydat powinien oczywiście posiadać też pieniądze na inwestycję. Dobrze też, gdyby miał dzieci i przynajmniej sześć klocków Lego w domu. Wbrew pozorom z tego można już wiele zbudować – śmieje się Anna Stasiuk.

Placówka mobilna lub stacjonarna

Franczyzobiorca marki może otworzyć centrum Edukido lub działać mobilnie, czyli wynajmować sale na godziny w placówkach oświatowych i w nich prowadzić zajęcia. Tę opcję rekomenduje franczyzodawca, w tej formie z siecią współpracuje połowa biorców licencji. – Prowadzenie zajęć w przedszkolach i szkołach generuje mniejsze stałe koszty, więc łatwiej wówczas o szybsze uzyskanie rentowości biznesu, a następnie wyższe zyski. Poza tym rodzice bardzo cenią sobie taką lokalizację, bo najczęściej dzieci są odbierane ze świetlicy przez instruktorów Edukido i odprowadzane na nią po zajęciach. To wygodne.

Poza zajęciami dla niewielkich grup w ofercie Edukido są również warsztaty tematyczne dla liczniejszego grona. Jest to ciekawy sposób na urozmaicenie np. typowych lekcji szkolnych. – Nasi franczyzobiorcy prowadzą zajęcia z geografii, historii, języka polskiego, przyrody, techniki, plastyki a nawet religii! – mówi Anna Stasiuk.

Jeśli franczyzobiorca zdecyduje się na otwarcie centrum Edukido może też organizować urodziny z animacjami tematycznymi Lego, co daje dodatkowych przychód.

Biznesowa okazja

Obecnie właściciel marki proponuje osobom zainteresowanym prowadzeniem placówki Edukido w Polsce promocyjne warunki współpracy. Zamiast opłaty wstępnej w wysokości 22 tys. zł brutto należy zapłacić jedyne 2460 zł. Nie trzeba też na starcie inwestować całej kwoty w klocki i akcesoria niezbędne do prowadzenia biznesu. – Umożliwiamy rozłożenie płatności na dwanaście równych rat po 1467 zł brutto miesięcznie – zapewnia Anna Stasiuk.

– Proponujemy również bardzo niskie opłaty miesięczne w pierwszym okresie prowadzenia biznesu Edukido, mianowicie 615 zł brutto przez pierwsze trzy miesiące współpracy. Następnie opłata wzrasta do 1230 zł, a po 17 miesiącach współpracy do 1845 zł. Zapewniamy również wyłączność terytorialną, która najczęściej obejmuje obszar zamieszkały przez 50-100 tys. osób – mówi Anna Stasiuk.

Poza tym biorca licencji oraz zatrudnieni przez niego instruktorzy mogą liczyć również na szkolenia produktowe, sprzedażowe, menedżerskie i oczywiście z prowadzenia zajęć. W ramach pakietu franczyzowego franczyzobiorca otrzymuje bardzo szczegółowy podręcznik operacyjny, w którym ma opisane m.in. wszelkie standardy operacyjne z zakresu promocji i sprzedaży, utrzymywania relacji z klientem, prowadzenia zajęć oraz pakiet materiałów marketingowych na start.

Nauka i zabawa w wakacje

Czy w wakacje franczyzobiorca marki nie zarabia? Niekoniecznie. Może zorganizować półkolonie, które z roku na rok cieszą się coraz większym zainteresowaniem ze strony rodziców. Wszak trudno jest zorganizować opiekę nad dzieckiem przez dwa miesiące.

Czy franczyzobiorcy Edukido muszą samodzielnie prowadzić zajęcia z dziećmi? – Pozostawiamy to do ich samodzielnej decyzji. Najczęściej na początku współpracy z nami większość franczyzobiorców to robi, natomiast wraz z rozwojem swojej minisieci zatrudniają instruktorów, a sami zajmują się koordynacją ich pracy. Zresztą przy prowadzeniu zajęć często w kilkunastu, a nawet kilkudziesięciu placówkach mają i tak pełne ręce roboty i potrzebują zatrudnić koordynatorów do pomocy – twierdzi Anna Stasiuk.

Obecnie sieć Edukido liczy dwie placówki własne oraz 59 franczyzowych w Polsce. W Chorwacji i Macedonii działają masterfranczyzobiorcy marki. Franczyzodawca chce rozwinąć swoją sieć również w Rumunii, Serbii i na Węgrzech. Edukido ma także franczyzobiorcę w Ukrainie, który aktualnie ze względu na wojnę toczącą się w kraju zawiesił działalność swojego biznesu.

WIZYTÓWKA MARKI EDUKIDO

Sieć placówek specjalizujących się w zajęciach edukacyjnych dla dzieci z wykorzystaniem klocków Lego.

  • Liczba placówek własnych w Polsce: 2
  • Liczba placówek franczyzowych w Polsce: 59
  • Master franczyzobiorca: Chorwacja i Macedonia
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €