Dobry rok dla VisionOptyk
W tym roku VisionOptyk otworzył już 12 nowych salonów. Ile trzeba zainwestować w biznes optyczny i jak długo czeka się na zwrot?
Franczyzodawca marki VisionOptyk nie narzeka na brak klientów.
– Obecnie zauważamy wzrostowy trend obrotów w salonach – mówi Lidia Żarnowska-Prętka z VisionOptyk. – Coraz więcej osób potrzebuje okularów. Dodatkowo wiele z nich zaczyna traktować okulary jako element modowy. Są w stanie mieć kilka par lub wybrać droższą oprawę. Rosnąca inflacja, na razie, nie wpłynęła na nasze obroty. Potrzeba dobrego widzenia często jest na tyle ważna, że okulary traktowane są jako potrzeba wyższa.
Własny salon optyczny
O ruchu w branży świadczy chociażby fakt, że w tym roku VisionOptyk otworzył już 12 placówek. W sumie ma ich 80.
– Zainteresowanie naszą franczyzą jest coraz większe. Problemy ze wzrokiem ma już co trzeci Polak. Nic dziwnego, że osoby przedsiębiorcze zastanawiają się, jak można ten fakt wykorzystać biznesowo – komentuje Lidia Żarnowska-Prętka. – Jeśli nie mamy ukończonych studiów medycznych i nie mamy uprawnień do bycia okulistą, to dobrym, a zarazem jedynym rozwiązaniem jest założenie salonu optycznego.
Franczyzobiorcą marki może zostać każdy, kto posiada wystarczające środki finansowe i chce je zainwestować w otwarcie salonu.
– Bardzo ważne jest zaangażowanie osobiste, otwartość, umiejętności organizacyjne – podkreśla Lidia Żarnowska-Prętka.
VisionOptyk preferuje miasta wielkości 20- 40 tys. mieszkańców. Trzeba znaleźć lokal o powierzchni ok. 40 m2, w atrakcyjnej lokalizacji. Potrzebna jest też duża witryna. Na inwestycję należy zaplanować 120-150 tys. zł – w zależności od wielkości lokalu, jego wyposażenia i stanu technicznego. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł. Miesięczna opłata franczyzowa to 1 tys. zł.
– Jako franczyzodawca zapewniamy wyszkolenie i wszechstronną pomoc w uruchomieniu sklepu, asortyment przy zachowaniu bardzo konkurencyjnych cen, projekt wystroju salonów, atrakcyjne formy rozliczeń, stałą i wszechstronna opiekę nad franczyzobiorcami, uczestnictwo w promocjach i innych działaniach marketingowo-reklamowych – dodaje Lidia Żarnowska-Prętka.
Franczyzodawca szacuje, że w przypadku atrakcyjnej lokalizacji, dobrej koniunktury na rynku oraz pełnego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie salonu, zwrot z inwestycji może nastąpić już po 6-12 miesiącach jego działania.
WIZYTÓWKA VISIONOPTYK
Sieć salonów optycznych.
- 80 sklepów
- inwestycja 120-150 tys. zł
- opłata wstępna 5 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży apteki i art. zdrowotne
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

