Przesyłki rosną w niepewnych czasach
Franczyzobiorczyni Epaki chciałaby uruchomić trzeci punkt, ale wstrzymuje ją trudna sytuacja gospodarcza. Jak się dzisiaj prowadzi taki biznes?
Epaka.pl to sieć punktów nadających i odbierających przesyłki kurierskie, oraz platforma wysyłkowa. Anna Kwiecińska punkt pod tym szyldem prowadzi od 2014 r. Wcześniej pracowała w firmie leasingowej.
Niepewna przyszłość
W pewnym momencie stwierdziła jednak, że ma już dosyć pracy na etacie. Chciała prowadzić własny biznes. Razem z mężem zaczęli przeglądać dostępne koncepty. Wybrali Epakę. Początki nie były łatwe, ale spora pomoc ze strony centrali pozwoliła im wystartować z sukcesem.
- Bardzo nam pomogły ogólnopolskie kampanie reklamowe zapewniane przez centralę. Do tej pory wspomagamy się marketingiem z centrali, dostajemy wskazówki, jak się reklamować i gdzie uderzyć, a graficy pomagają nam stworzyć odpowiednią oprawę. Ponadto w razie jakichkolwiek problemów z paczkami pomaga nam biuro obsługi klienta – mówi Anna Kwiecińska.
Dzisiaj prowadzi ona już dwa punkty w Radomiu. Myśli także o otwarciu trzeciego, ale nie w najbliższej przyszłości.
- Stale rozmawiamy z centralą o tym, co można zrobić, żeby jeszcze jeden punkt otworzyć w Radomiu. Czasy jednak nie sprzyjają temu, żeby zainwestować i zaryzykować. Muszę poczekać – mówi Anna Kwiecińska.
Przyznaje ona, że w dzisiejszych realiach prowadzenie biznesu nie jest prostą sprawą.
- Stale musimy myśleć o tym, jak przyciągnąć do nas klientów. Niby sprzedaż internetowa mocno wystrzeliła, ale zyskały na tym szczególnie duże firmy. Ponadto widać, że wszystkich dotyka inflacja. Ludzie liczą każdą złotówkę – mówi Anna Kwiecińska.
Złoty środek
Zdaniem franczyzobiorczyni Epaki, przewagą tej marki jest fakt, że firma do każdego klienta podchodzi indywidualnie i jest w stanie wysłać każdą paczkę.
- Klienci często nam mówią, że czego nie wyślą nigdzie, to na pewno uda się u nas – mówi Anna Kwiecińska.
Jej zdaniem w tym biznesie niezbędne jest samozaparcie, wysoka kultura osobista i umiejętność pracy z ludźmi. To, ile można zarobić, zależy w dużej mierze od właściciela konkretnej placówki.
- Podejścia są różne. Można zejść mocno z marży i mieć dużo klientów. Można zostać przy marży, którą proponuje franczyzodawca, ale wtedy trzeba mocno zabiegać o klientów. Ja wybrałam złoty środek – obniżyliśmy marżę o połowę. Idziemy frontem do klienta i jesteśmy zadowoleni, bo klienci trzy razy zastanowią się, zanim zrezygnują z naszych usług – tłumaczy Anna Kwiecińska.
Cała sieć Epaka.pl ma trzy oddziały własne i prawie 300 franczyzowych. W przypadku standardowej franczyzy wkład własny wynosi 16 tys. zł netto z możliwością negocjacji.
Firma proponuje też model epaka.pl mini dla przedsiębiorców w miejscowościach do 10 tys. mieszkańców. Wówczas wkład własny wynosi 499 zł netto. Firma nawiązuje współpracę z osobami, które prowadzą działalność gospodarczą bądź są gotowe do jej założenia.
WIZYTÓWKA MARKI EPAKA
• 3 placówki własne, 300 franczyzowych
• opłata wstępna 16 tys. zł netto
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Ship Center
Usługi kurierskie
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


