Przesyłki rosną w niepewnych czasach

Duża sieć
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Epaka.pl to sieć punktów nadających i odbierających przesyłki kurierskie, oraz platforma wysyłkowa. Anna Kwiecińska punkt pod tym szyldem prowadzi od 2014 r. Wcześniej pracowała w firmie leasingowej.

Niepewna przyszłość

W pewnym momencie stwierdziła jednak, że ma już dosyć pracy na etacie. Chciała prowadzić własny biznes. Razem z mężem zaczęli przeglądać dostępne koncepty. Wybrali Epakę. Początki nie były łatwe, ale spora pomoc ze strony centrali pozwoliła im wystartować z sukcesem.

- Bardzo nam pomogły ogólnopolskie kampanie reklamowe zapewniane przez centralę. Do tej pory wspomagamy się marketingiem z centrali, dostajemy wskazówki, jak się reklamować i gdzie uderzyć, a graficy pomagają nam stworzyć odpowiednią oprawę. Ponadto w razie jakichkolwiek problemów z paczkami pomaga nam biuro obsługi klienta – mówi Anna Kwiecińska.

Dzisiaj prowadzi ona już dwa punkty w Radomiu. Myśli także o otwarciu trzeciego, ale nie w najbliższej przyszłości.

- Stale rozmawiamy z centralą o tym, co można zrobić, żeby jeszcze jeden punkt otworzyć w Radomiu. Czasy jednak nie sprzyjają temu, żeby zainwestować i zaryzykować. Muszę poczekać – mówi Anna Kwiecińska.

Przyznaje ona, że w dzisiejszych realiach prowadzenie biznesu nie jest prostą sprawą.

- Stale musimy myśleć o tym, jak przyciągnąć do nas klientów. Niby sprzedaż internetowa mocno wystrzeliła, ale zyskały na tym szczególnie duże firmy. Ponadto widać, że wszystkich dotyka inflacja. Ludzie liczą każdą złotówkę – mówi Anna Kwiecińska.

Złoty środek

Zdaniem franczyzobiorczyni Epaki, przewagą tej marki jest fakt, że firma do każdego klienta podchodzi indywidualnie i jest w stanie wysłać każdą paczkę.

- Klienci często nam mówią, że czego nie wyślą nigdzie, to na pewno uda się u nas – mówi Anna Kwiecińska.

Jej zdaniem w tym biznesie niezbędne jest samozaparcie, wysoka kultura osobista i umiejętność pracy z ludźmi. To, ile można zarobić, zależy w dużej mierze od właściciela konkretnej placówki.

- Podejścia są różne. Można zejść mocno z marży i mieć dużo klientów. Można zostać przy marży, którą proponuje franczyzodawca, ale wtedy trzeba mocno zabiegać o klientów. Ja wybrałam złoty środek – obniżyliśmy marżę o połowę. Idziemy frontem do klienta i jesteśmy zadowoleni, bo klienci trzy razy zastanowią się, zanim zrezygnują z naszych usług – tłumaczy Anna Kwiecińska.

Cała sieć Epaka.pl ma trzy oddziały własne i prawie 300 franczyzowych. W przypadku standardowej franczyzy wkład własny wynosi 16 tys. zł netto z możliwością negocjacji. 
Firma proponuje też model epaka.pl mini dla przedsiębiorców w miejscowościach do 10 tys. mieszkańców. Wówczas wkład własny wynosi 499 zł netto. Firma nawiązuje współpracę z osobami, które prowadzą działalność gospodarczą bądź są gotowe do jej założenia.

WIZYTÓWKA MARKI EPAKA


•    3 placówki własne, 300 franczyzowych
•    opłata wstępna 16 tys. zł netto

 

Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €