Popyt na biura nie maleje
IWG od początku roku oferuje również franczyzę bezpośrednio właścicielom budynków. Ze swoją ofertą planuje wejść także do miast regionalnych.
IWG to największy na świecie dostawca elastycznej przestrzeni do pracy. Firma w ostatnim czasie notuje duży popyt na swoje usługi.
- Od kiedy zostały zniesione lockdowny, widzimy duży ruch w naszym biznesie. Ludzie chcą wychodzić z domu i potrzebują elastycznych biur – mówi Michał Dorszewski, dyrektor ds. franczyzy IWG w regionie CEE
Wygodne rozwiązanie
Ten trend jest zauważalny zarówno w Polsce, jak i na świecie.
– Przy tym dodatkowy popyt na nasze usługi wygenerowała sytuacja w Ukrainie. W jej efekcie przedsiębiorcy z Białorusi czy Ukrainy uciekają z tych krajów, ale nie chcą się osiedlać zbyt daleko. Dlatego często wybierają Polskę – mówi Michał Dorszewski.
Dodaje, że w sytuacji, kiedy decyzje o przeprowadzce często są podejmowane z dnia na dzień, IWG jest jedynym, w dodatku wygodnym, rozwiązaniem.
– U nas biuro można mieć już kolejnego dnia. Można śmiało powiedzieć, że czasy niepewności na rynku powodują, że nasze rozwiązanie staje się bardziej popularne, ponieważ zdejmuje ono ryzyko z klientów ostatecznych, które polega na utknięciu w długoterminowej umowie. U nas biuro można wynająć na miesiąc i w każdym kolejnym przedłużać ją o następny – tłumaczy Michał Dorszewski.
IWG od wielu lat obserwuje odwrót rynku od klasycznych powierzchni biurowych. Coraz więcej firm rezygnuje z dużych powierzchni. Wolą płacić tylko za miejsce, którego realnie potrzebują, a nie puste powierzchnie. Ważne jest dla nich także to, że biura IWG działają w wielu miejscach na świecie. Ponadto łatwo można dostosować lokalizację biura do potrzeb pracowników.
– Wierzymy, że rynek biur serwisowanych będzie rósł jeszcze przez wiele lat. Obecnie stanowią od 2 do 5 proc. na różnych rynkach, a powinny około 30 proc. – mówi Michał Dorszewski.
Krótsza droga
To kształtuje też popyt na franczyzę IWG, jednak decyzje inwestycyjne są obecnie znacznie trudniejsze niż jeszcze pół roku temu.
– To dlatego, że pojawiło się nowe ryzyko polityczne, nad którym nie mamy kontroli. Do tego wzrosły koszty budowy i finansowania a jednocześnie spadła dostępność materiałów – mówi Michał Dorszewski.
Inwestycja we współpracę z IWG to koszt rzędu 1-2 mln zł. Od przychodów pobierane są regularne opłaty franczyzowe. Obecnie w Polsce działa jeden aktywny franczyzobiorca, który buduje pierwsze centrum. Na świecie działa ok. 60 partnerów, którzy mają już 500 centrów. IWG planuje wchodzić ze swoją ofertą także do miast regionalnych. Nowością jest to, że od początku tego roku firma oferuje franczyzę także bezpośrednio właścicielom budynków.
– Już nie szukamy tylko inwestora, który wynajmie jakąś nieruchomość, albo piętro w budynku biurowym i tam zorganizuje biuro coworkingowe. Skracamy tę drogę i proponujemy franczyzę bezpośrednio właścicielowi budynku. Dzięki temu może czerpać zyski z takiej powierzchni, a my mu zapewnimy know-how, licencję, znak towarowy i markę – mówi Michał Dorszewski.
WIZYTÓWKA MARKI IWG
- liczba franczyzobiorców w Polsce – 1
- kwota inwestycji – 1-2 mln zł
Wyróżnione franczyzy
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.


