Biznes, który pomaga zaoszczędzić
Inflacja, zerwane łańcuchy dostaw, wojna na Ukrainie spowodowały, że firmy szukają oszczędności. ERA nie narzeka na brak zainteresowania.
Na brak zainteresowania swoimi usługami nie narzeka Expense Reduction Analysts (ERA), firma, która pomaga przedsiębiorcom w optymalizacji kosztów.
– Dzisiaj jest to strategiczny obszar dla wielu przedsiębiorstw. Mogę powiedzieć, że trudny czas gospodarczy nam sprzyja. Inflacja, zerwane łańcuchy dostaw, wojna na Ukrainie spowodowały, że firmy zaczęły poszukiwać oszczędności, dlatego kierują się do nas – mówi Michał Brzemiński, dyrektor ds. spraw rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w ERA.
Ręce pełne pracy
Dla całego zespołu ERA w Europie Centralnej i Wschodniej lata 2021 i 2022 to czas wzmożonej pracy, a jednocześnie największej prosperity.
– Rynek stawia też jednak przed nami sporo wyzwań – nie ukrywa Michał Brzemiński.
Dodaje, że największe z nich to praca z obszarami kosztowymi dotkniętymi szokami podażowymi oraz kryzys energetyczny.
Jego zdaniem, pomimo tego moment na zakładanie franczyzy konsultingowej Expense Reduction Analyst jest dobry.
– Liczy się jednak przede wszystkim jakość, którą wypracowywaliśmy przez 30 lat. ERA jest dzięki temu odporna na kryzysy gospodarcze – zapewnia Michał Brzemiński.
W tym roku firma chce rozwijać swoją strukturę, ale przede wszystkim skupia się na aktualnych działaniach, w których realnie pomaga firmom i wdraża w nich projekty optymalizacyjne.
– Ważne jest dla nas, żeby klienci byli zadowoleni z naszych usług i dzięki nim wprowadzali nowoczesne rozwiązania redukcji kosztów operacyjnych. Prowadzimy także wiele rozmów z potencjalnymi klientami, którym moglibyśmy pomoc w optymalizacji bazy kosztowej. Z drugiej strony, ważny jest dla nas rozwój struktur o wykwalifikowanych partnerów - franczyzobiorców, którzy wniosą wartość do naszej organizacji i będą angażować się w realizowane przez nas projekty – mówi Michał Brzemiński.
Skomplikowany proces
Partnerami ERA zostają wyłącznie osoby z dużym doświadczeniem biznesowym. Muszą mieć co najmniej 15 lat doświadczenia jako menedżerowie wyższego szczebla i wiedzieć, jak funkcjonują firmy, jak im pomagać oraz dysponować swoją ekspertyzą z danego obszaru kosztowego.
– Sam proces wejścia do sieci jest złożony i wielopoziomowy. Wprowadzając nową osobę, przekazujemy jej 30-letnie know-kow 10-etapowej metodologii oraz szkolimy za pomocą doświadczonych praktyków z ERA – wyjaśnia Michał Brzemiński.
Kwota inwestycji związana z zakupem licencji franczyzowej ERA wynosi 39,9 tys. euro. Potem partnerzy są zobowiązani do uiszczania 20 proc. miesięcznej opłaty od przychodu oraz 3 proc. opłaty marketingowej. ERA w trakcie współpracy pomaga im we wszystkim, ale to franczyzobiorcy podpisują umowy ze swoimi klientami i są odpowiedzialni za działania u nich.
Partnerzy pracują głównie zdalnie, wiec nie wymagany jest lokal. W tym roku do ERA powinno dołączyć dwóch nowych partnerów. To, ile można zarobić, zależy od zaangażowania, doświadczenia i pracowitości. Partnerzy korzystają ze swojego doświadczenia i mogą samodzielnie kreować rytm pracy.
– Rekordziści potrafią zarobić kilka milionów euro rocznie. Skupiamy się natym, aby przychody naszych partnerów osiągały sumy powyżej 1 mln euro rocznie – dodaje Michał Brzemiński.
WIZYTÓWKA EXPENSE REDUSTION ANALYSTS
Firma zajmująca się optymalizacją kosztów dla biznesu.
- 10 franczyzobiorców
- koszt licencji 39,9 tys. euro
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...
Biznes na szkle, nie na plastiku
– Rosnące zainteresowanie napojami w szklanych butelkach tworzy nowe możliwości zarabiania w naszej branży – mówi Maciej Wojciechowski,...
Franczyza na sportowo
Sport to zdrowie. A czy zajęcia sportowe dla dzieci to dobry sposób na biznes? Franczyzodawca Akademii Młodych Sportowców przekonuje, że tak.

