Biznes na cały rok

Pełny rok
Info

In this article you will learn

  1. Young Engineers inspires children aged 4–15 to explore engineering through fun, hands-on activities like LEGO and Algobrix coding.
  2. Operating in 50+ countries, it has gained global recognition and achieved milestones like a Guinness World Record.
  3. Franchisees receive extensive training, marketing support, and flexible opportunities to run educational programs.
  4. The franchise requires a $6,000–$35,000 investment, strong interpersonal skills, and a passion for working with kids.
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Firma Sweet Gallery istnieje od 2013 roku, kiedy to powstał pierwszy punkt Lodolandia z lodami świderkami. Jej założyciele – Krzysztof i Marcin Olesiak oraz Sebastian Śliwka postanowili zmienić wówczas mało atrakcyjną outdoorową branżę lodową. Opracowali własną recepturę śmietankowego smaku lodów oraz mobilne punkty sprzedaży, które swoim wyglądem przełamywały standardy ówczesnych budek z lodami.

– Kluczem był nowoczesny i elegancki design naszych punktów. Przyczepy miały być ergonomiczne i funkcjonalne, a produkt najwyższej jakości. Celem była nowa jakość, która łączy wysoki standard produktu i miejsca – wspomina Sebastian Śliwka.

Biznes od początku miał być łatwy w rozwoju, co też tak się stało, stąd tak ogromna liczba punktów, która ciągle rośnie. W tej chwili firma zajmuje ok. 20 proc. rynku lodowego w segmencie street food.

Na każdą porę roku

Koncept Lodolandia działa wraz z marką Kołacz na Okrągło, tworzący koncept całoroczny. Franczyzobiorca otwiera jeden punkt i prowadzi biznes dopasowany do aktualnej pory roku, co pozwala zarabiać mu przez pełne 12 miesięcy. Od początku kwietnia do końca września w sprzedaży są lody świderki, desery, gofry, buble ice tea i napoje chłodzące, a od października do końca marca ciepłe kołacze, chrupiące churrosy, kawa i od tego roku również pączki. Przyczepa po zakończeniu sezonu letniego przechodzi rebranding, który trwa zaledwie kilka godzin. Zmianie ulega witryna zewnętrzna punktu, a maszyna do produkcji lodów zmieniana jest na piec do wypieku kołaczy oraz sprzęt do przygotowywania churrosów i pączków.

– Zależy nam na nowościach, dlatego nieustannie pracujemy nad menu i zawsze przed nowym sezonem sprawdzamy nowe produkty. Tak było w przypadku pączków, które testowaliśmy przez ostatni rok w naszych punktach własnych. Chodziło o dopracowanie smaku, ale również procesu produkcji. Testy przebiegły pomyślnie, dlatego od jesieni pączki wchodzą do sprzedaży – mówi Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy również marka Bafra Kebab i SiGelato.

Podobną drogę przeszły churrosy, które uchodzą za hiszpański przysmak. Podawane są w sposób tradycyjny, z czekoladą lub karmelem.

Zyski ze sprzedaży

Punkty pod marką Lodolandia and Kołacz na Okrągło działają w segmencie street food. Są to przyczepy gastronomiczne gotowe pod klucz z pełnym wyposażeniem według standardów sieci, działające stacjonarnie, ale z możliwością relokacji. Dzięki temu franczyzobiorcom odpadają koszty remontu i adaptacji lokalu, jak ma to miejsce w przypadku lokali stacjonarnych. Wszystkie punkty Lodolandia and Kołacz na Okrągło wyposażone są w kamery i kasoterminale, które pozwalają zdalnie zarządzać biznesem. Franczyzobiorca widzi aktualny stan kasy i liczbę obsłużonych klientów oraz pracę punktu. Dzięki takim rozwiązaniom biznes można połączyć z etatem lub inną działalnością.

Sweet Gallery samodzielnie wyszukuje lokalizacje dla swoich franczyzobiorców, negocjuje ceny najmu i załatwia wszelkie formalności, a następnie dostarcza przyczepę pod wskazany adres, gdzie partner poprowadzi biznes. Punkty powstają w miejscowościach od kilku tysięcy mieszkańców. Najczęściej usytuowane są na osiedlach, przy pasażach i galeriach handlowych, a także przy skwerach i parkach oraz przy ulicach z dużym ruchem rowerowym i pieszym.

– Zawsze byliśmy skoncentrowaniu na otwieraniu punktów na zewnątrz obiektów handlowych, blisko wejścia. Są to miejsca, których nie sposób ominąć. Stawiamy na miejsca popularne wśród mieszkańców – wyjasnia Krzysztof Olesik.

W firmie pracuje w tej chwili 14 komercjalizatorów, odpowiedzialnych za wyszukiwanie najlepszych lokalizacji w Polsce. Są to osoby, które mieszkają w różnych częściach Polski, zorientowane w topografii tamtejszych miejscowościach, dzięki czemu łatwo znajdują najbardziej dochodowe lokalizacje.

– Pojedynczy punkt Lodolandia and Kołacz na Okrągło generuje w miesiącu ok. 30 tys. zł obrotu miesięcznie, a nawet 50 tys. zł i więcej. Zysk dla franczyzobiorcy to średnio 16 tys. zł na rękę ze sprzedaży w jednym punkcie miesięcznie – zapewnia Krzysztof Olesiak.

Sieć rośnie

Franczyzobiorcy sieci Lodolandia and Kołacz na Okrągło są pod stałą opieką sieci i w razie potrzeby oraz jakiegokolwiek problemu mogą skontaktować się ze swoim opiekunem regionalnym. Ponadto opiekunowie odwiedzają regularnie wszystkie punkty.

– Nie jest to jednak kontrola punktu, a raczej rozmowa i wspólna analiza funkcjonowania biznesu. Nasz pracownik daje wskazówki, co ewentualnie można zoptymalizować. To rodzaj doradztwa i konsultacji – dodaje Marcin Olesiak.

Firma Sweet Gallery uruchomiła także platformę szkoleniową dla franczyzobiorców, która zawiera także szkolenia dla pracowników. Franczyzobiorca szkoli pracowników, a następnie przekazuje materiały szkoleniowe dostępne także online. Pracownicy mogą więc w każdej chwili np. poprzez telefon uruchomić moduły szkoleniowe opracowane w formie filmików, scenek sytuacyjnych oraz opisu zagadnień związanych z prawidłowym funkcjonowaniem punktów. Ich treść obejmuje m.in. zasady obsługi klientów, przygotowania deserów i produkcji lodów według określonych proporcji.

Obecnie Sweet Gallery posiada w całej Polsce ponad 700 punktów. Większość z nich funkcjonuje pod marką Lodolandia. W tej chwili firma kładzie nacisk na rozwój łączonego konceptu – Lodolandia and Kołacz na Okrągło. Do grupy spółki należy także Bafra Kebab i SiGelato – sieć z lodami rzemieślniczymi. Bafra Kebab to w tej chwili jedyny wytrawny koncept firmy, który cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Polityka rozwoju obu modeli podobna jest do pozostałych konceptów franczyzowych firmy Sweet Gallery. Punkty Bafra Kebab i SiGelato również powstają w małych miejscowościach już od kilkunastu tysięcy mieszkańców oraz na zewnątrz obiektów handlowych w plenerze.

– Myślę, że w ciągu tego roku dobijemy do 1 tys. punktów franczyzowych. Skupiamy się także na rozwoju zagranicznym. Działamy w Rumunii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, na Słowacji i w Austrii. Na tamtejszych rynkach istniejemy pod marką Ice and Roll & Cake and Roll – mówi Krzysztof Olesiak.

 

WIZYTÓWKA SWEET GALLERY

Właściciel kilku konceptów w segmencie street food.

  • ponad 700 punktów
  • średnie zyski z punktu Lodolandia and Kołacz na Okrągło 16 tys. zł miesięcznie
Info

Main conclusions

  1. Young Engineers addresses the growing demand for engineering skills by fostering curiosity and passion for the subject among children through innovative, hands-on educational programs.
  2. The franchise offers a unique business opportunity with strong global recognition, extensive support, and flexible work options for individuals passionate about education and engineering.
  3. With low initial investment and diversified revenue streams, Young Engineers is well-suited for franchisees who enjoy working with children and have strong communication and management skills.
  4. Young Engineers combines education and entertainment to prepare children for future workforce challenges while providing franchisees with a scalable and impactful business model.
Franchise units Over 200
Author
Magdalena Kurda
doradca we franczyzie

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €